Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020

ΕΣΔΟΓΕ: Όχι στην συσκότιση και παραποίηση της ιστορίας


 ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

https://esdoge.gr/

Αθήνα 10.12.2020

Όχι  στην αναθεώρηση και την υποτέλεια στα σχολεία.

Το πρόγραμμα MOG / Μνήμες από την Κατοχή στην Ελλάδα, που χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ο.Δ. της Γερμανίας  παρουσίασε πρόσφατα και στην Ελλάδα την εκπαιδευτική πλατφόρμα του. Η νέα πρωτοβουλία του γερμανικού κράτους έχει ως κύριο στόχο της τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των ελληνικών σχολείων.

Η επιλογή αυτή στηρίζεται στο απαράδεκτο και υποτιμητικό για τη χώρα μας σκεπτικό ότι πρέπει να μυηθούν οι έφηβοι στην σύγχρονη οπτική για την Ιστορία, εφόσον τα ελληνικά σχολεία και τα βιβλία είναι, τάχα, σφραγισμένα από την έλλειψη «κριτικής σκέψης» και από παρωχημένες «εθνοκεντρικές» απόψεις που δεν επιτρέπουν στους μαθητές να κατανοήσουν και την «άλλη πλευρά». Αυτό που θα πρέπει σύμφωνα με την άποψη αυτή να διδαχθούν είναι η υιοθέτηση ίσων αποστάσεων μεταξύ επιτιθέμενων και αμυνόμενων, θυτών και θυμάτων, και η κατανόηση για τους ναζιστές δημίους που έδρασαν στην Ελλάδα, στην Γιουγκοσλαβία, στην Πολωνία, στην Γαλλία και αλλού. Με μια νεοαποικιοκρατική νοοτροπία, που ξεκινά από την απαξίωση της ελληνικής Παιδείας, οι υπεύθυνοι της πλατφόρμας επιχειρούν με μια σειρά πρωτοβουλιών και, χωρίς την άδεια του Υπουργείου Παιδείας, την συστηματική διείσδυση στο ελληνικό σχολείο. Για να προλειανθεί, μάλιστα, το έδαφος έχει προηγηθεί η φιλοξενία στην ιστοσελίδα του προγράμματος άλλοτε ωμής κι άλλοτε περίτεχνης προπαγάνδας, μέσω σύντομων «επιστημονικών» σημειωμάτων, που υιοθετούν τις πιο ανιστόρητες και επικίνδυνες απόψεις για την Κατοχή και την Αντίσταση στην Ελλάδα.

Οι προθέσεις της πλατφόρμας MOG αποκαλύπτονται πληρέστερα από τον ιδιαίτερο στόχο της να εμπλακούν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ελλάδας στη δημιουργία «σεναρίων», δηλαδή στην πλαστογράφηση της Ιστορίας μέσω μίας διαστρεβλωτικής χρήσης της μυθοπλασίας. Καμία, όμως, μυθοπλασία δεν μπορεί να σταθεί ερήμην του ιστορικά ορθού, δηλαδή των τεκμηρίων από την Κατοχή έως και σήμερα. Νέοι άνθρωποι, που αποκλείεται σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα και με οποιοδήποτε εκπαιδευτικό σύστημα να έχουν διαμορφώσει δική τους γνώμη για ένα ωκεανό θεμάτων, καλούνται να δημιουργήσουν «σενάρια» για τόσο εκτεταμένα και δραματικά ζητήματα. Πώς; Προφανώς καθοδηγούμενοι από το υλικό που θα τους παράσχουν οι σχεδιαστές και διαχειριστές της πλατφόρμας. Και με ποιο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα; Όχι να σχηματίσουν, εν ονόματι της δήθεν σωστής και αντικειμενικής Ιστορίας, βασισμένες σε αξιόπιστα ιστορικά τεκμήρια απόψεις, αλλά να κατασκευάζουν σενάρια βασισμένα σε λίγες πολύτιμες συνεντεύξεις μαρτύρων. Που ωστόσο δεν αρκούν για να υποκαταστήσουν το ευρύτερο ιστορικοκοινωνικό πλαίσιο και την σφαιρική γνώση των ιστορικών γεγονότων. Το αποτέλεσμα θα είναι ακριβώς να σπάσει  η σχέση των μαθητών με το κριτικό πνεύμα και την ιστορική μνήμη και να παγιδευτούν σε ένα θολό τοπίο όπου ισχύουν όλα και τίποτε, δηλαδή τελικά  οι απόψεις και οι στόχοι των εμπνευστών της Πλατφόρμας.

Μεταξύ των στόχων  αυτών κεντρική θέση κατέχει η οριστική ματαίωση του αγώνα για τις γερμανικές οφειλές. Αποκαλυπτικό των επιδιώξεων των εμπνευστών και χρηματοδοτών του προγράμματος είναι ότι στην ιστοσελίδα του προγράμματος η αναφορά στη διεκδίκηση των γερμανικών οφειλών είναι προβληματική και σταματά στο 1960, παρουσιάζοντας ουσιαστικά το θέμα ως λήξαν. Προσπαθεί έτσι να ακυρώσει τις συντονισμένες και ανυποχώρητες προσπάθειες των Ελλήνων για δικαιοσύνη που συνεχίζονται ως σήμερα.

Ωστόσο, η Ελλάδα δεν είναι σήμερα ο μόνος στόχος. Ευρύτερες και πολύμορφες προσπάθειες, «ερευνητικές», «εκπαιδευτικές», «επιστημονικές», «πολιτιστικές», έχουν εκδηλωθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με πρόθεση να σχετικοποιηθούν τα εγκλήματα των γερμανικών δυνάμεων Κατοχής. Με τελικό σκοπό να αλλάξει η μνήμη και η συνείδηση της Ευρώπης για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και να διαμορφωθούν κατά τις απόψεις και τα συμφέροντα του γερμανικού κράτους.                

Τα εργαλεία προπαγάνδας και προσηλυτισμού για μια τέτοια επιχείρηση είναι γνωστά και δοκιμασμένα: προβολή στα ΜΜΕ, ανταλλαγές καθηγητών και μαθητών ελληνικών και γερμανικών σχολείων που έχει αναλάβει να συντονίσει η Γερμανική Σχολή Αθηνών, χρηματοδοτημένες έρευνες, υποτροφίες και άλλα. Οι προσπάθειες αυτές δεν πρέπει να περάσουν και δεν θα περάσουν. Κάνουμε σε όλους σαφές: η φιλία και συνεργασία των δύο λαών δεν έχει σχέση με τις πρακτικές ψευδεπίγραφης «συμφιλίωσης» χωρίς Δικαιοσύνη, όπως το «Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας», που προωθεί για να υπηρετήσει τους σκοπούς της η Ο.Δ.Γ. και δέχονται χωρίς αντίσταση οι ελληνικές κυβερνήσεις. Η πραγματική φιλία του ελληνικού και του γερμανικού λαού, όπως και όλων των λαών της Ευρώπης, μπορεί να στηριχθεί μόνο στα στέρεα θεμέλια της Αλήθειας, της Ισότητας και της Δικαιοσύνης. Γι’ αυτό αγωνιζόμαστε, αυτό παλεύουμε από κοινού με δημοκράτες και συλλογικότητες από τη Γερμανία.  

Καλούμε την κυβέρνηση και ειδικά το Υπουργείο Παιδείας, τον πολιτικό κόσμο, τις οργανώσεις των δασκάλων και των καθηγητών να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Αλλά, πάνω από όλους, απευθυνόμαστε στους Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικούς. Με ευθύνη, με γνώση και με παρρησία, το ίδιο το ελληνικό σχολείο, πρωταγωνιστής διαχρονικά της αντίστασης στη χώρα μας, πρέπει, με την συμβολή όλων μας, να απαντήσει στην επιβουλή εναντίον του.

Σε λίγες μέρες θα τιμήσουμε τη μνήμη των θυμάτων του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος, ενός από τα πιο ειδεχθή εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας της ναζιστικής Γερμανίας στην κατεχόμενη Ευρώπη. Ως απόδοση φόρου τιμής στα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας και στη θυσία του ελληνικού λαού για τη συντριβή του φασισμού καλούμε την κυβέρνηση να προχωρήσει με αποφασιστικές ενέργειες στην διεκδίκηση των γερμανικών οφειλών, υλοποιώντας τη σαφή εντολή της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων της 17ης Απριλίου 2019.

ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΝΗΜΗ & ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!