Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Κυριακή 28 Ιουνίου 2026

OENΓE: Οι κυβερνητικές θέσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος είναι αιτία ξεσηκωμού


 Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας

O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece

Αθήνα 26 Ιουνίου 2026

Α.Π: 15479


ΠΡΟΣ:

    • ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ, κ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΑΔΩΝΙ

    • ΤΗΝ ΑΝΑΠΛ. ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ, κ. ΑΓΑΠΗΔΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

    • ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ, κ. ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ ΜΑΡΙΟ

    • ΜΕΛΗ Γ.Σ ΟΕΝΓΕ

    • ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΕΝΩΣΕΩΝ

    • ΜΜΕ


Οι κυβερνητικές θέσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος είναι αιτία ξεσηκωμού!

Άμεση απάντηση με πανδημοσιοϋπαλληλική απεργιακή κινητοποίηση στις 14 Ιουλίου!


Η κυβέρνηση φέρνει προς ψήφιση μέσα στον Αύγουστο στη Βουλή, τις αλλαγές στο Σύνταγμα που σημαδεύουν ευθέως τη ζωή των δημοσίων υπαλλήλων και συνολικά του λαού. Επιχειρεί κατακαλόκαιρο, όπως έκαναν όλες οι κυβερνήσεις όταν περνούσαν τα πιο αντιλαϊκά νομοθετήματα, να κάνει στα μουλωχτά το πρώτο βήμα για την αναθεώρηση του άρθρου 103 του Συντάγματος. Ο στόχος τους είναι καθαρός: να ανοίξει ο δρόμος για την άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και να αποκτήσει η εκάστοτε κυβέρνηση, πλέον και με τη συνταγματική βούλα, τη δυνατότητα να απολύει εργαζόμενους στο Δημόσιο.

Σαν τον κλέφτη, η κυβέρνηση νομίζει ότι θα περάσει χωρίς αντιδράσεις

τη συνταγματική κατοχύρωση της αντιλαϊκής πολιτικής!

Δεν τους φτάνει η αναθεώρηση του άρθρου 103 για να ανοίξει ο δρόμος των απολύσεων στο Δημόσιο. Βάζουν στο στόχαστρο και το άρθρο 16, για να γίνει συνολικά η Ανώτατη Εκπαίδευση ακόμα πιο ακριβή και απρόσιτη για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας. Βάζουν χέρι και στο άρθρο 79, για να μπει συνταγματικός «κόφτης» στις κοινωνικές δαπάνες. Επιδιώκει οι δίκαιες διεκδικήσεις μας για αύξηση της χρηματοδότησης στην Υγεία, την Πρόνοια και την Παιδεία, για ουσιαστικά μέτρα ενάντια στην ακρίβεια, για επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα, να βαφτίζονται «μη δημοσιονομικά βιώσιμες» και να πετιούνται έξω από το συνταγματικό πλαίσιο. 

Θέλουν, με λίγα λόγια, οι ανάγκες του λαού να θεωρούνται «κόστος» και «δημοσιονομικός κίνδυνος», την ώρα που θα ματώνουμε για να βγαίνουν τα δυσθεώρητα πλεονάσματα, οι φοροαπαλλαγές του κεφαλαίου, οι Νατοϊκές δαπάνες και η συμμετοχή της χώρας στους βάρβαρους πολέμους. 

Αυτό είναι το “κράτος δικαίου” που υπερασπίζεται η ΝΔ και τα κόμματα που παρουσιάζονται ως σωτήρες. Ένα κράτος ικανό να προωθεί την αδικία, την εκμετάλλευση και τον πόλεμο αλλά ανίκανο να προστατεύει τη ζωή και τα δικαιώματα των εργαζομένων.     

Δεν θα τους περάσει! Η απάντηση πρέπει να δοθεί τώρα, μαζικά  και οργανωμένα!

Υπάρχει ήδη πλούσια πείρα από την «κατάργηση στην πράξη της μονιμότητας στο Δημόσιο» που υλοποίησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Χιλιάδες συνάδελφοί μας δουλεύουν για χρόνια σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας, με ελαστικές σχέσεις εργασίας, χωρίς σταθερά και κατοχυρωμένα δικαιώματα, με όλες τις συνέπειες που αυτό έχει και στην ποιότητα των υπηρεσιών προς τον λαό.

Η χρόνια υποστελέχωση, η διαρκώς μειούμενη κρατική χρηματοδότηση, η εμπορευματοποίηση και η παράδοση κρίσιμων υπηρεσιών σε ιδιώτες έχουν οδηγήσει τη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών σε οριακή κατάσταση. Τώρα επιδιώκουν να βάλουν και συνταγματική βούλα σε αυτή την κατάσταση. Να κάνουν κανόνα την ανασφάλεια, την ομηρία και τον φόβο της απόλυσης.

Η λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών δεν υπονομεύεται από τη μονιμότητα των εργαζομένων. Το ακριβώς αντίθετο: με την άρση της μονιμότητας θα γενικευτούν και θα ενταθούν όλα όσα ήδη ζει ο λαός από την πολιτική που ασκείται. Θα ενταθούν φαινόμενα όπως:

    • Παιδιά που έχουν ανάγκη από σχολικό νοσηλευτή να μην τον έχουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς ή να τον έχουν για τις μισές μέρες, με αποτέλεσμα οι γονείς να αναγκάζονται να παρατάνε τις δουλειές τους για να βρίσκονται τα πρωινά μαζί τους, ώστε να μην κινδυνεύσουν.

    • Τα σχολεία να ξεκινάνε με χιλιάδες κενά και να προσλαμβάνονται αναπληρωτές ακόμα και το Φλεβάρη αφού έχουν χαθεί αμέτρητες ώρες διδασκαλίας

    • Στα νοσοκομεία, το αναγκαίο εξειδικευμένο προσωπικό να μειώνεται συνεχώς και να αντικαθίσταται από συμβασιούχους που μετακινούνται από τμήμα σε τμήμα και από δομή σε δομή, στη λογική «λευκές μπλούζες να υπάρχουν», όπως έλεγαν και στην πανδημία.

Θέλουν δημόσιους υπαλλήλους με ακόμα λιγότερα δικαιώματα, με τη μονιμότητα και την εξέλιξή τους να κρίνονται από την αξιολόγηση, με κριτήριο αν προωθούν τους εκάστοτε αντιλαϊκούς κυβερνητικούς στόχους όπως π.χ. την επιχειρηματική λειτουργία των νοσοκομείων και των πανεπιστημίων, την παράδοση υπηρεσιών και ελεγκτικών μηχανισμών σε ιδιώτες, τη λειτουργία του κράτους με βάση το κόστος και το κέρδος και όχι τις λαϊκές ανάγκες.

Όσοι αντιδρούν σε τέτοιους αντιλαϊκούς στόχους και στην αξιολόγηση που τους υπηρετεί, θα βρίσκονται αντιμέτωποι με την απειλή της απόλυσης. Αυτό επιβεβαιώνει ήδη η πείρα μας. Για την κυβέρνηση «ανεπαρκείς» είναι όσοι σηκώνουν κεφάλι, όσοι αντιστέκονται, όσοι διεκδικούν. Είναι οι εκπαιδευτικοί που διώκονται γιατί στάθηκαν στο πλευρό των μαθητών τους. Είναι οι υπάλληλοι που αποκαλύπτουν σκάνδαλα και διώκονται, την ώρα που όσοι τα συγκαλύπτουν μένουν στο απυρόβλητο ή και επιβραβεύονται.

Για το κράτος τους, «καλός υπάλληλος» δεν είναι αυτός που παλεύει για ποιοτικές, σύγχρονες, αποκλειστικά δημόσιες υπηρεσίες. Δεν είναι αυτός που αγωνίζεται για να μη βάζει το χέρι στην τσέπη ο ασθενής, ο γονιός, ο φοιτητής. Δεν είναι καν αυτός που πηγαίνει πρώτος στη δουλειά και φεύγει τελευταίος, που διακρίνεται για τη δουλειά και την προσφορά του. «Καλός» θα είναι αυτός που σκύβει το κεφάλι και υλοποιεί αδιαμαρτύρητα την αντιλαϊκή πολιτική.

Τελικά, οι μόνοι που θα έχουν πραγματική μονιμότητα στο Δημόσιο θα είναι οι επιχειρηματικοί όμιλοι, οι εργολάβοι και τα κάθε λογής ιδιωτικά συμφέροντα που λυμαίνονται κρίσιμες δημόσιες υπηρεσίες.

Ακόμα και το ποιος αξιολογεί αποκαλύπτει τις πραγματικές προθέσεις που κρύβονται πίσω από την αναθεώρηση του άρθρου 103. Σε μεγάλες υποθέσεις διαφθοράς στο Δημόσιο που ήρθαν στο φως τα τελευταία χρόνια, πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν διευθυντικά στελέχη, κάτοχοι θέσεων ευθύνης, δηλαδή άνθρωποι που με βάση το σύστημα αξιολόγησης εμφανίζονται ως «αξιολογητές». Αυτοί λοιπόν θα κρίνουν ποιος είναι «άξιος» και ποιος «ανεπαρκής»;

Απορρίπτουμε αυτούς τους σχεδιασμούς. Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα και οργανώνουμε τον αγώνα, μέσα από τα σωματεία και τις Ομοσπονδίες μας, για αποκλειστικά δημόσιες, σύγχρονες, ποιοτικές υπηρεσίες για τον λαό.

Η πείρα των αγωνιστικών κινητοποιήσεων του 2019, με αίτημα την άρση της συνταγματικής απαγόρευσης για τη μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου, είναι πολύτιμη. Τότε εκφράστηκε μια μεγάλη συσπείρωση σωματείων, Ομοσπονδιών και Νομαρχιακών Τμημάτων του Δημοσίου, που συνάντησε την άρνηση όλων των κομμάτων που έχουν κυβερνήσει.

Δίνουμε μαζική, μαχητική απάντηση με πανδημοσιοϋπαλληλική απεργιακή κινητοποίηση στις 14 Ιουλίου.


Απαιτούμε:

    • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Να καταργηθεί ο συνταγματικός «κόφτης» του άρθρου 103, που κρατά σε διαρκή ομηρία χιλιάδες συμβασιούχους.

    • Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, ιδιαίτερα στην Υγεία, την Πρόνοια, την Κοινωνική Ασφάλιση και την Παιδεία. 

    • Όχι στη συνταγματική κατοχύρωση των ματωμένων πλεονασμάτων και του «δημοσιονομικού κόφτη».

    • Αυξήσεις 20% στους μισθούς, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, της 13ης και 14ης σύνταξης.

    • Συνταγματική διασφάλιση, χωρίς αστερίσκους και «παραθυράκια», του αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας, της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης, της προστασίας του περιβάλλοντος. Απαγόρευση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας σε αυτούς τους τομείς. Υπεράσπιση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, όπως το δικαίωμα στην απεργία. Όχι στην αναθεώρηση ή κατάργηση του άρθρου 16.

    • Κατάργηση του άρθρου 86 και του νόμου περί ευθύνης υπουργών, ώστε τα στελέχη της κυβέρνησης να δικάζονται όπως όλοι οι πολίτες.

Επιστροφή στο παρελθόν με επίσκεψη στο θεματικό πάρκο Αλμυροπόταμου Ευβοίας (φωτορεπορτάζ)

 


...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...


Η επίσκεψη στον Αλμυροπόταμο της Εύβοιας προσφέρει όχι μόνο μία απόδραση από την καθημερινότητα, αλλά και μία απόδραση από την εποχή μας, μία αναδρομή σε παλιές εποχές, με ιστορίες για πειρατές και κρυμμένους θησαυρούς, με μάχες στη θάλασσα, κουρσέματα και περιπέτειες, αλλά και σε ακόμα πιο παλιές περιόδους, όταν στον πλανήτη ζούσαν πλάσματα θηριώδη και τρομακτικά. Σήμερα όμως αυτή η αναδρομή είναι ακίνδυνη και ταυτόχρονα πηγή γνώσης και τροφοδότησης της φαντασίας. Στοιχεία αλιεύσαμε από τον Σύλλογο Αλμυροποτάμου «Η ΠΗΓΗ», ενώ το φωτογραφικό υλικό είναι δικό μας.






Στον Αλμυροπόταμο έχει διαμορφωθεί ένα μοναδικό πειρατικό θεματικό πάρκο, από τα ελάχιστα στην χώρα, με ελεύθερη είσοδο και η επίσκεψη σε αυτό μας ταξιδεύει σε άλλες εποχές.

Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

Mεταλλεργάτες εναντίον Μικρασιατών προσφύγων (Πέρα Κλουμπ) - To ντέρμπι ομάδων του κινήματος του εργατικού αθλητισμού στον Μεσοπόλεμο

 


...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

«Λιώνουν τα νιάτα μας στη βιοπάλη, με τα κομμάτια δένει το ατσάλι», λέει ο στίχος τραγουδιού σε μουσική Μάνου Λοΐζου και στίχους Φώντα Λάδη, που έχει ακουστεί πολλές φορές σε συγκεντρώσεις συνδικάτων και σε απεργίες.

Όμως υπήρξαν εποχές που όσοι «μάλωναν» με τις φωτιές στα καμίνια και δάμαζαν τα μέταλλα, επιχειρούσαν να «δαμάσουν» και ποδοσφαιρικούς αντιπάλους. Ένας τέτοιος αγώνας έγινε την Πρωτοχρονιά του 1933 ανάμεσα σε ομάδες του ρεύματος του εργατικού αθλητισμού, μεταξύ της Ενώσεως Μετάλλου και της Πέρα Κλούμπ, συλλόγου με μικρασιατική προέλευση, με αγωνιστική δράση μέσα στα χρόνια της κατοχής για τη συγκέντρωση βοήθειας για συσσίτια σε φυματικούς αθλητές, με διάλυση-υποχρεωτική συγχώνευση από τη δικτατορία των συνταγματαρχών 1967-1974, όπου και χάθηκε πολύτιμο αρχειακό υλικό, αλλά και ολική της επαναφορά με την έλευση της μεταπολίτευσης. Κοσμεί με την παρουσία της και σήμερα τα αθηναϊκά ερασιτεχνικά πρωταθλήματα της ΕΠΣΑ.

Kαι οι δύο ομάδες Πέρα Κλουμπ και «Ένωσις Μετάλλου», ανήκαν οργανωτικά στην Ομοσπονδία του Εργατοαγροτικού Αθλητισμού.

Θυμίζουμε τι είχαμε γράψει για το ρεύμα του εργατικού αθλητισμού στην περίοδο του Μεσοπολέμου:

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

ΟΙΥΕ: Ανακοίνωσε απεργία την Κυριακή 19 Ιούλη για κατοχύρωση της Κυριακάτικης Αργίας


...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

 Σε νέα κινητοποίηση προχωρούν οι ιδιωτικοί υπάλληλοι με απόφαση της Ομοσπονδίας τους (ΟΙΥΕ) την Κυριακή 19 Ιούλη, με απεργία για κατοχύρωση της Κυριακάτικης Αργίας και την υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται μεταξύ άλλων πως: «Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας καλεί τα κλαδικά και επιχειρησιακά σωματεία, τους εργαζόμενους στο Εμπόριο, να κάνουν δική τους υπόθεση την επιτυχία της απεργίας στις 19 Ιούλη. Η μάχη πρέπει τώρα να περάσει σε κάθε χώρο δουλειάς, σε κάθε κατάστημα, σούπερ μάρκετ, αποθήκη, πολυκατάστημα και εμπορικό κέντρο. Να συζητηθεί πλατιά το σχέδιο της Κλαδικής Σύμβασης. Να φτάσει σε κάθε συνάδελφο το κάλεσμα συμμετοχής στην απεργία. Να δυναμώσει η οργάνωση στα σωματεία.

Κλιμακώνουμε με απεργία στο Εμπόριο την Κυριακή 19 Ιούλη για κατοχύρωση της Κυριακάτικης Αργίας και την υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ. Οργανώνουμε τη συμμετοχή μας στο μεγάλο παλλαϊκό συλλαλητήριο 5 Σεπτέμβρη στη ΔΕΘ».

Kαταγγελία από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ Ικαρίας-Φούρνων

 


ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ BLUE STAR FERRIES

Την Δευτέρα 29-6 θα πραγματοποιηθεί δρομολόγιο με την εταιρεία Blue Star Ferries προς την  Καβάλα. 

Το δρομολόγιο εξυπηρετεί τα νησιά Λέρο, Πάτμο, Ικαρία (Αγιο Κήρυκο), Φούρνους, Σάμο (Βαθύ), Χίο , Μυτιλήνη και Λήμνο. Ενημερωθήκαμε ότι το πλοίο θα αντικατασταθεί με το Blue Star Paros  και ότι πολλοί συνάδελφοί μας θα ταξιδέψουν ξαφνικά χωρίς καμπίνα!

Η εταιρεία επιστρέφει το συνολικό ποσό σε όσους δεν θα έχουν καμπίνα και τους παραχωρεί δωρεάν αεροπορική θέση. 

Ωστόσο δεν μπορούμε να μη λάβουμε υπόψη ότι η εταιρεία λαμβάνει επιδότηση για τα δρομολόγια της άγονης γραμμής και ότι τα εισιτήρια έχουν αυξηθεί ακόμη περισσότερο από την περσινή χρονιά. 

Δεν είναι δυνατόν μια εταιρεία με τεράστια κέρδη να μην μπορεί να βρει τρόπο για να εξυπηρετήσει τους επιβάτες της, που έχουν επιλέξει καμπίνα λόγω ενός πολύωρου ταξιδιού. 

Δεν υπολογίζει την ταλαιπωρία που θα υποστούν οι επιβάτες και το γεγονός ότι έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους για το ταξίδι τους, ανάλογα με τις ανάγκες που έχουν (αν έχουν κατοικίδια, παιδιά, αν υπάρχουν ηλικιωμένοι).Απαιτούμε να βρεθεί μια λύση τώρα για να μην ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες.

 Ιδιαίτερα πολλοί εκπαιδευτικοί μεταφέρονται στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους  μετά από μετακόμιση και με ήδη μεγάλο κόστος οικονομικό και ψυχικό. Δεν είναι δυνατόν να είναι υποχρεωμένοι να ταξιδέψουν 20 ώρες σε αεροπορική θέση!

Η εταιρεία οφείλει να εξυπηρετήσει όλους τους επιβάτες μετά τα υπέρογκα ποσά που εισπράττει και να μην τους ταλαιπωρεί με τέτοιες αλλαγές και μάλιστα τελευταία στιγμή.

Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών η 26η Ιουνίου – Απεργούν οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης

 


...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

Σε απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν σήμερα 26 Ιουνίου, το Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης και ο Σύλλογος Εργαζομένων στον ΕΟΠΑΕ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών.

Όπως αναφέρουν μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωση: «Η εξάρτηση δεν γεννιέται στο κενό. Ριζώνει εκεί όπου ο άνθρωπος αισθάνεται μόνος, πιεσμένος, χωρίς νόημα και χωρίς στήριξη. Άλλοτε παίρνει τη μορφή της χρήσης παράνομων ουσιών. Άλλοτε του αλκοόλ, της κατάχρησης φαρμάκων, του τζόγου, της προβληματικής σχέσης με το διαδίκτυο, τα social media, την εικόνα ή την ανάγκη να ξεχαστεί κανείς από τον εαυτό του. Συχνά είναι προσπάθεια διαφυγής από έναν πόνο που δεν βρήκε λέξεις να αποτυπωθεί και από μια κοινωνική πίεση που δεν βρήκε αντίβαρο.

Τα Κέντρα Πρόληψης δεν είναι απλές υπηρεσίες που «τρέχουν προγράμματα». Είναι κόμβοι μέσα στην κοινότητα. Ξέρουν τα σχολεία, τους συλλόγους γονέων, τους δήμους, τις κοινωνικές υπηρεσίες, τους πολιτιστικούς φορείς και τις ιδιαιτερότητες κάθε τόπου. Η πρόληψη χρειάζεται επιστημονική γνώση, αλλά χρειάζεται και ρίζες. Χωρίς ρίζες γίνεται καμπάνια. Με ρίζες γίνεται κοινωνικός δεσμός και δημιουργεί κοινωνικά δίκτυα.

Η πραγματική πρόκληση δεν είναι μόνο να μειώσουμε τη διαθεσιμότητα των ουσιών. Είναι να μειώσουμε την ευαλωτότητα, την απομόνωση, το στίγμα και τις ανισότητες που επιτρέπουν στην εξάρτηση να ριζώνει. Είναι στην ουσία να μειώσουμε την αναζήτησή τους. Γιατί μια κοινωνία που επενδύει στην πρόληψη επενδύει στην ανθεκτικότητα των ανθρώπων και των κοινοτήτων της.

Επίσης τονίζουν πως: «Η Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών να γίνει αφορμή όχι για ακόμη μία δήλωση καλών προθέσεων αλλά για καθαρές πολιτικές αποφάσεις.

Διεκδικούμε:

• Θεσμική αναγνώριση και ενίσχυση των Κέντρων Πρόληψης ως εγκεκριμένων φορέων και βασικών πυλώνων της δημόσιας πολιτικής πρόληψης και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας.

• Έγκαιρη έναρξη ουσιαστικού θεσμικού διαλόγου για τη νέα προγραμματική περίοδο μετά το 2027 και υπογραφή νέας Προγραμματικής Σύμβασης χωρίς κενό λειτουργίας.

• Θεσμική αναβάθμιση του πλαισίου λειτουργίας, πάγια, σταθερή κι αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και διασφάλιση της κοινοτικής φιλοσοφίας της πρόληψης.

• Διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας, νέες προσλήψεις για την κάλυψη των κενών και πλήρη εργασιακά δικαιώματα, όχι συμβάσεις έργου.

• Δημιουργία νέων Κέντρων Πρόληψης στις περιοχές όπου δεν υπάρχουν..

Καλούμε:

• Στην Ανοιχτή Εκδήλωση – Ημερίδα που συνδιοργανώνουν το Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης και ο Σύλλογος Εργαζομένων ΕΟΠΑΕ, το Σάββατο 20 Ιουνίου 2026, 16.30-21.30, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, αμφιθέατρο Σάκη Καράγιωργα ΙΙ, με τίτλο: «Η πρόληψη και η απεξάρτηση σε κρίσιμη καμπή: απορρύθμιση ή χειραφέτηση;».

• Στην πανελλαδική απεργία στις 26 Ιουνίου 2026 την οποία καλούν το Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης και ο Σύλλογος Εργαζομένων στον ΕΟΠΑΕ.

• Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Αθήνα, την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, στις 11.00πμ στον ΕΟΠΑΕ και στις 12.00μμ στο Υπουργείο Υγείας, για τη δημόσια πρόληψη και θεραπεία, τη ζωή και την αξιοπρέπεια.

• Στην κοινή Συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη, στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, στον 7ο όροφο, στις 26 Ιουνίου 2026, στις 11πμ. Θα μιλήσουν εκπρόσωποι από το Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης, το Σύλλογο Εργαζομένων στον ΕΟΠΑΕ, το Δίκτυο Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης, το Εθνικό Συμβούλιο κατά των Ναρκωτικών».

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Προέχει η ασφάλεια για τους αθλούμενους και όχι το «πλάνο»

 

φωτο από το ειδικό πρωτάθλημα του 2018

Πριν λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε το ειδικό τουρνουά ανόδου στη Γ' Εθνική ανδρών στο μπάσκετ, στον όμιλο των πρωταθλητών των τοπικών πρωταθλημάτων στους νομούς του Αιγαίου. Πρόκειται για πέντε τοπικούς πρωταθλητές των νομών Χίου, Λέσβου, Σάμου, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου. 

Έως και το 2011 οι αγώνες αυτοί γίνονταν λίγο μετά το Πάσχα και από το 2012 και μετά στις αρχές του καλοκαιριού. 

Όταν γίνονταν την άνοιξη, το μείον ήταν ότι όσοι αθλητές ήταν μαθητές βρίσκονταν στην τελική ευθεία για τις εξετάσεις, όταν μετατέθηκε στις αρχές καλοκαιριού το μείον ήταν ότι όσοι αθλητές ήταν εργαζόμενοι στον επισιτισμό-τουρισμό, είχαν πιέσεις για είχε ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, χώρια βέβαια οι θερμοκρασίες που διεξάγονταν οι αγώνες.

Ο όμιλος αυτός έπαιζε στην ουδέτερη γεωγραφικά Αθήνα. Τα τελευταία χρόνια έγινε μία αλλαγή, οι πρωταθλητές Σάμου, Λέσβου, Χίου παίζουν σε ένα υποτουρνουά στα νησιά τους (αυτή τη χρονιά έγινε στη Χίο) και οι πρωταθλητές Κυκλάδων και Δωδεκανήσου παίζουν στην Αθήνα. Ο νικητής του τουρνουά Βορείου Αιγαίου, έρχεται στην Αθήνα και αντιμετωπίζει σε αγώνα μπαράζ τον νικητή του αγώνα μεταξύ των Κυκλαδιτών και των Δωδεκανήσιων και ο νικητής παίρνει το εισιτήριο της ανόδου.

Όμως για να βγει το πρόγραμμα ημερολογιακά (και εκτίμησή μας για να μην αυξηθούν και τα έξοδα, παραμονής και σίτισης, συν οι πιέσεις από τις εργασίες των αθλητών), στο υποτουρνούα της Χίου, προέκυψε θέμα να δώσει μία ομάδα δύο συνεχόμενους αγώνες μέσα στην ίδια ημέρα και συγκεκριμένα μέσα στο ένα τέταρτο των ωρών της ίδιας μέρας.

Θα αγωνίζονταν στις 2μμ, ο αγώνας θα έληγε σχεδόν στις 4μμ και στις 8.30μμ θα ξαναέμπαινε στο γήπεδο για ζέσταμα για να παίξει στις 9μμ. Ενδιαμέσως οι παίκτες θα έπρεπε να πλυθούν, να ντυθούν, να φάνε, να ξεκουραστούν και να οργανωθούν για τον επόμενο αγώνα.


Φέτος έτυχε η εξέλιξη του τουρνουά να μην δημιουργεί βαθμολογικό ενδιαφέρον για τον «αγώνα - Γολγοθά» (H AE Kαρλοβάσου ήταν η «τυχερή» που κληρώθηκε να αγωνιστεί δύο φορές σερί στις 2μμ και στις 9μμ της Πέμπτης 18/6/2026), γιατί όλα είχαν κριθεί από πριν με τους Ίωνες Χίου να έχουν κάνει δύο νίκες εναντίον Καρλοβάσου και Παλλεσβιακού και ο τελευταίος αγώνας Παλλεσβιακού-ΑΕ Καρλοβάσου να είναι διαδικαστικός.

Και πιστεύουμε ότι για τον λόγω αυτό δεν έγινε ο αγώνας γιατί απουσιάζει από το απολογιστικό ρεπορτάζ της ΕΟΚ και από τις αθλητικές στήλες των ΜΜΕ του Αιγαίου, σε αντίθεση με τους άλλους αγώνες. Θα μπορούσε όμως η βαθμολογική εξέλιξη να ήταν διαφορετική και να έπρεπε να γίνει ο αγώνας.

Αλλού είναι το σοβαρό ζήτημα. Στο εργασιακό πεδίο απαγορεύεται ακόμα και για δουλειές γραφείου, πολύ περισσότερο για χειρονακτικές, όταν σχολάσει ο εργαζόμενος να επανέλθει σε βάρδια αν δεν έχουν μεσολαβήσει τουλάχιστον 11 ώρες για να έχει προλάβει ο οργανισμός να επανέλθει. Διαφορετικά σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος, ακόμα και στο χρόνο μετάβασης προς την εργασία, είναι ποινικό αδίκημα και επιφέρει και βαρύτατα πρόστιμα.

Ο ερασιτεχνικός αθλητισμός δεν είναι επάγγελμα για τους περισσότερους, αλλά  η άθληση σε συνθήκες ασφάλειας για τους αθλητές είναι μέγα ζήτημα.

Αν η καταπόνηση του οργανισμού, οι εντάσεις στο καρδιοαναπνευστικό, η μυική υπερπροσπάθεια διπλασιαστούν λόγου δεύτερου αγώνα μέσα σε λίγες ώρες, ειδικά αν κρίνεται άνοδος, οπότε οι ρυθμοί θα είναι υψηλοί, ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο, αν συμβεί κάτι σε έναν αθλητή;

Τροφή για σκέψη για τους διοικούντες το ελληνικό μπάσκετ, γιατί με κάποια πράγματα δεν πρέπει να παίζουμε.

Υ.Γ. άραγε όταν εκπονήθηκε το πρόγραμμα, ρωτήθηκε ποτέ κανένας αθλίατρος για τις επιλογές αυτές;


...για την ιστορία...

ΤΕΤΑΡΤΗ (17/06): Ίωνες Χίου- Παλλεσβιακός 96-78

ΠΕΜΠΤΗ(18/06):

Χίος (14:00): Ίωνες Χίου - Α.Ε. Καρλοβάσου 84-64

Χίος (21:00): Παλλεσβιακός-Α.Ε. Καρλοβάσου ΧΧΧΧΧΧ

ΣΑΒΒΑΤΟ (20/06): «Δ. Καλτσάς» Μαρπησσαϊκός Πάρου - Ελπίδα Πεταλούδων Ρόδου 84-82 

ΚΥΡΙΑΚΗ( 21/06): «Δ. Καλτσάς» (13:45): Ίωνες Χίου-Μαρπησσαϊκός 76-63 



Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Η διοίκηση της Vodafone προχωρά σε νέες απολύσεις μέσα στο καλοκαίρι

 


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ

(Αρ. Απόφασης Πρωτοδικείου: 5215/2008)

Αρ. Πρωτοκόλλου: 41/2026

Αθήνα, 19/6/2026

Η διοίκηση της Vodafone προχωρά σε νέες απολύσεις μέσα στο καλοκαίρι

Δύο απολύσεις από το τμήμα εξυπηρέτησης εταιρικών πελατών ήδη στις 17/6/2026

Δύο εργολαβικοί έμπειροι εργαζόμενοι στην εταιρεία πλέον των 10 ετών απολύθηκαν χωρίς καμία προειδοποίηση στις 17/6/2026 από το ήδη υποστελεχωμένο Τμήμα Εξυπηρέτησης Εταιρικών Πελατών (1399). Οι συνάδελφοι -μία team leader και μία εργαζόμενη στην ομάδα chat- κλήθηκαν από τις εργολαβικές εταιρείες ICAP και CQS αντίστοιχα σε ατομικές συναντήσεις, χωρίς ανακοίνωση θεματολογίας για να τους ανακοινωθούν οι απολύσεις τους.

Έτσι, μετά από ένα πρόγραμμα εκβιαστικών απολύσεων τους προηγούμενους μήνες, που βαφτίστηκε ως πρόγραμμα «εθελουσίας εξόδου», μετά τις αθρόες παραιτήσεις προσωπικού, ιδίως σε τηλεφωνικά κέντρα και καταστήματα, λόγω της εντατικοποίησης και των κακοποιητικών συμπεριφορών πίεσης που εφαρμόζει η διοίκηση και τα στελέχη της, φαίνεται πως η διοίκηση εγκαινιάζει μέσα στο καλοκαίρι, ένα νέο κύμα απολύσεων σε παλαιούς εργαζομένους.

Το αν αυτό συμβαίνει στα πλαίσια οργανωτικών αλλαγών -όπως η επικείμενη κατάργηση της ομάδας chat- ή λόγω των γενικότερων περικοπών που εφαρμόζει η εταιρεία είναι παντελώς αδιάφορο. Η πραγματική ουσία είναι πως στα πλαίσια μεγιστοποίησης κέρδους στοχοποιείται κάθε σταθερή σχέση εργασίας. Προφανής επιδίωξη είναι η καθήλωση των μισθών στο χαμηλότερο δυνατό σημείο και η ακόμη μεγαλύτερη εντατικοποίηση, αναθέτοντας επιπλέον καθήκοντα σε λιγότερο κόσμο, τον οποίο προσλαμβάνει μέσω εργολάβων και τον πληρώνει σαφώς λιγότερο, χωρίς προϋπηρεσία, χωρίς επιδόματα, με παροχές πολύ κάτω της αξίας που κερδίζει από την εργασία τους.

Οι δύο απολυμένοι συνάδελφοι -η μία μητέρα και η δεύτερη με προβλήματα υγείας- καταδεικνύουν πως η διοίκηση της Vodafone δεν είναι μόνο κοινωνικά ανάλγητη αλλά ανοιχτά εχθρική απέναντι σε ανθρώπινες ανάγκες του προσωπικού της. Στοχοποιεί ανθρώπους με προβλήματα, που δικαιούνται νόμιμες γονικές, αναρρωτικές και ειδικές άδειες. Με αστείες επικλήσεις δήθεν περί ανεπαρκειών, λαθών, μειωμένης απόδοσης, κ.ά., πετά παλαιούς και έμπειρους εργαζόμενους στην ανεργία και τους αντικαθιστά με πλειάδα νεότερων από τους οποίους, όσοι δεν παραιτηθούν, αργά ή γρήγορα θα αντιμετωπίσουν επίσης την απόλυση τους.

Η πολιτική των εκβιαστικών απολύσεων του παλαιού προσωπικού και το πέταγμα στην ανεργία ανθρώπων -που επί χρόνια έχουν συνεισφέρει στην εταιρεία- μπορεί να σταματήσει μόνο μέσα από τις συλλογικές διεκδικήσεις όλων μας για βελτίωση των μισθών και των εργασιακών συνθηκών.

Το ασύδοτο κυνήγι κέρδους, που πατά πάνω στους εργαζόμενους, συνδέεται επίσης με μια βαθιά υποκρισία και αναλγησία της διοίκησης: Από τις μικροπαραβιάσεις της νομοθεσίας, όπως ο συμψηφισμός επίσημης αργίας με κανονική άδεια σε εργολαβικούς εργαζόμενους έως τις κακοποιητικές συμπεριφορές πίεσης και παρενόχλησης από προϊσταμένους με σκοπό την εντατικοποίηση. Από τη χρήση «μπροστινών» εργολάβων για προσωπικό που καλύπτει πάγιες ανάγκες, προκειμένου να απεκδύεται κάθε νομική ευθύνη για τους εργαζομένους της. 

Από την άρνηση εφαρμογής της απόφασης του Αρείου Πάγου για την ακύρωση απόλυσης των συνδικαλιστών εργαζομένων Ειρήνης Μ. και Χρήστου Πρ. Από την «ατομική πρόσκληση» σε συναδέλφους χωρίς θεματολογία σε κτήριο εκτός εργασιακών χώρων για να ανακοινώσει απολύσεις και βάζοντας τους άμεσους προϊστάμενους να δηλώνουν «άγνοια» στα ερωτήματα των προς απόλυση υφισταμένων τους. 

Από τις καθηλωμένες αμοιβές και την παροχή ενός πενιχρού bonus μέσα από τη συνεχή εξαντλητική στοχοθεσία που δημιουργεί εργαζόμενους επιβαρυμένους ψυχολογικά και σωματικά. Από τις ατομικές συναντήσεις για βαρυσήμαντες παρατηρήσεις με ασήμαντες αφορμές, όπως το «γιατί σου επιστράφηκε ένα ticket/ SR/ αίτημα». 

Από τη συνεχή απειλή της απόλυσης και των παρατηρήσεων και τη διαμόρφωση ενός απόλυτα εντατικοποιημένου και τοξικού κλίματος. 

Σε όλο αυτό το κλίμα εκμετάλλευσης, που έχει επιβάλλει και εν μέσω απολύσεων, είναι ιδιαίτερα προκλητικό πως καλεί τους εργαζόμενους να συμμετέχουν σε φιέστες και πάρτυ που διοργανώνει για λόγους marketing.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε ετοιμότητα και για άλλες απολύσεις μέσα στο καλοκαίρι.

Κανένας συνάδελφος να μην αποδέχεται τις «προτάσεις» της διοίκησης, που οδηγούν κόσμο σε μακροχρόνια ανεργία. Κανένας να μην αποδέχεται την απόλυσή του αδιαμαρτύρητα και τα εκβιαστικά διλλήματα της διοίκησης. Επικοινωνούμε με το Σωματείο και αντιστεκόμαστε. Κάθε απόλυση πρέπει να επιδιώκουμε να έχει κόστος για την εργοδοσία.

Απαιτούμε:

Να σταματήσουν όλες οι απολύσεις

Άμεση οριζόντια αύξηση 250€ μεικτά σε όλους τους συναδέλφους με μισθούς έως 1500€ μεικτά για να αντιμετωπίσουμε την πληθωριστική ακρίβεια.

Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με αξιοπρεπείς μισθούς και δικαιώματα – χαμηλότερος μισθός στην εταιρεία τα 1000€ καθαρά

Κατάργηση των εργολαβικών σχέσεων εργασίας. Άμεση απορρόφηση των εργολαβικών συναδέλφων που καλύπτουν πάγιες ανάγκες στις εταιρείες του ομίλου.

Κατάργηση της εντατικοποίησης, της συνεχούς πίεσης μέσω βλαπτικών συμπεριφορών από προϊσταμένους, της εξαντλητικής στοχοθεσίας

Προσλήψεις προσωπικού και Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με αναγνώριση εργασιακών δικαιωμάτων, επιδομάτων και ουσιαστικών αυξήσεων.

Το Δ.Σ. του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων

VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ


Συνειδητή απάτη

 


Ήμαρτον ρε σεις με την απάτη. Για πολλοστή φορά ειδήσεις για απεργίες κλάδων άσχετων με τις συγκοινωνίες συνοδεύονται με τίτλους για το πώς θα κινηθούν απεργιακά οι συγκοινωνίες!!!

Και επειδή φυσικά δεν απεργούν η "είδηση", συμπληρώνεται με τη φράση ότι αναμένεται η απόφαση τους, που φυσικά δεν έρχεται ποτέ.

Αυτό για να πανικοβληθεί ο κόσμος μήπως δεν μπορέσει να μετακινηθεί όπως σχεδίαζε και οι απατεώνες του διαδικτύου να τσιμπήσουν μερικά κλικ. Επίσης για να δουλέψει η εξίσωση απεργίες ίσον ταλαιπωρία.

Δεν λείπουν οι φορές που απεργεί η ΑΔΕΔΥ το δημόσιο δηλαδή και βγαίνουν ψευδείς ειδήσεις και για απεργία στα ΜΜΜ, αναγκάζοντας την ΑΔΕΔΥ τον Μάη να βγάλει σχετική ανακοίνωση για την απάτη.

Γυρίστε τους την πλάτη, μην διαβάζετε σκιτζήδες που χρησιμοποιούν τις απεργίες (αυτές τις μέρες των οικοδόμων, του επισιτισμού τουρισμού, των υπαλλήλων στις περιφέρειες, κλπ) για να πουλήσουν ότι έρχεται συγκοινωνιακή ταλαιπωρία με δήθεν απεργίες και στα ΜΜΜ.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Το must βιβλίο και για την μουντιαλική περίοδο

 


Το Μουντιάλ που ήλπιζε να χαρεί και να εκμεταλλευτεί ο δύστυχος βαψομαλλιάς εξελίσσεται, ενώ στον ίδιο μάλλον κάνουν πλάκα οι Ιρανοί. 

Όπως και να έχει, άφησε στο πόδι του τον Ιφαντίνο και «απολαμβάνουμε» τις «ομορφιές», όπως αποκλεισμούς διαιτητών λόγω καταγωγής, καψώνια και ελέγχους σε παίκτες ομάδων, άκρατη εμπορευματοποίηση, ειδικά με μεγάλο αριθμό αγώνων σε ήδη επιβαρυμένους παίκτες (άντε μετά να πάρουν τα πόδια τους στα πρωταθλήματα των χωρών τους και τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, που θα κάνουν γκέλες με τα «Κουρασάο» της Ευρώπης). 

Χώρια και κάτι διαδηλωτές στο Μεξικό, που δεν τσιμπάνε στο δόγμα άρτος και θεάματα και διεκδικούν τα αυτονόητα για να βελτιωθεί η ζωή τους.

Εμείς το ξαναλέμε, ότι το βιβλίο «Από τον Εργατικό Αστέρα έως την Πανεργατική», είναι must για την συγκεκριμένη περίοδο.

Με γοργούς ρυθμούς και διάρκεια


Ίσως η μόνη δουλειά που απολαμβάνουμε τόσο πολύ, χωρίς καν να είναι στις «κανονικές» επαγγελματικές υποχρεώσεις, είναι η ιστορική έρευνα. 

Έρχεται και το επόμενο Σαββατοκύριακο και ο πρωινός σας καφές θα συνδυαστεί ξανά με την ανάγνωση των «κόπων» μας στο ερευνητικό πεδίο.

Συντονιστείτε διδικτυακά με το blog μας και εντύπως με τα βιβλία μας (ειδικά τώρα που ολοκληρώνουμε την ύλη για ένα επόμενο, όπου οι πρωταγωνιστές/ριες φορούσαν σε κάποιες μακρινές εποχές κοντά παντελονάκια).

Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

Γιορτή του πάρκου που έγινε μετά από κινητοποιήσεις των κατοίκων της Ριζούπολης

 


Στις 9μμ το Σάββατο 27 Ιουνίου, θα πραγματοποιηθεί η ετήσια γιορτή του πάρκου «Βασίλης Αυλωνίτης» στη Ριζούπολη, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο σύλλογος «Πολίτες της Ριζούπολης». Για την ιστορία του πάρκου, που δημιουργήθηκε μετά από μακροχρόνιους αγώνες των κατοίκων, αναδημοσιεύουμε από παλαιότερο αφιέρωμά μας: https://nasosbratsos.blogspot.com/2018/07/blog-post.html



Συνεχής υπενθύμιση της ιστορικής μνήμης


Kάποιοι/ες το έχετε δει (μία επανάληψη δεν κάνει κακό) και κάποιο/ες δεν το έχετε δει μέχρι τώρα, οπότε να η ευκαιρία. Η ύλη του αποτελεί μέρος του πολύ πιο πλούσιου σε μαρτυρίες από όλο το Αιγαίο, βιβλίο «Αιγαιοπελαγίτες πρόσφυγες στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο». Το δεύτερο μέρος του λογοκρίθηκε από κάποιες από τις ομάδες εξουσίας μέσα στην ΕΡΤ το 2019 και έτσι τρεις μέρες πριν μεταδοθεί (το διαφήμιζε στο πρόγραμμά της με τρέιλερ) «εξαφανίστηκε» χωρίς καμία επίσημη και υπογεγραμμένη εξήγηση παρά τις διαμαρτυρίες φορών και το σχετικό εξώδικο. Τώρα κάποιοι εκτιμούν ότι ενόχλησε η αναφορά στην Αντιφασιστική Στρατιωτική Οργάνωση (ΑΣΟ) και τη δράση της στη Μέση Ανατολή. Όλα αυτά πάντως είναι μέσα στο βιβλίο.




Η Ένωση Εργαζομένων Βενιζελείου εκφράζει την αντίθεσή της στη δημιουργία δομών-φυλακών και στη λογική του εγκλωβισμού ανθρώπων

 


ΔΕ ΜΑΣ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ – ΜΑΣ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΛΥΣΑΝ ΤΟ ΕΣΥ ΚΑΙ ΕΡΗΜΩΝΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ


Aνακοίνωση από την Ένωση Εργαζομένων Βενιζελείου νοσοκομείου

Η απόφαση της κυβέρνησης για τη δημιουργία κλειστής δομής μεταναστών στην Κρήτη αποτελεί συνέχεια της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον εγκλωβισμό χιλιάδων ξεριζωμένων ανθρώπων στις χώρες πρώτης υποδοχής και τη μετατροπή ολόκληρων περιοχών σε χώρους κράτησης και διαχείρισης της ανθρώπινης δυστυχίας.

Ως εργαζόμενοι στο δημόσιο σύστημα Υγείας ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή με τις συνέπειες των πολέμων, της φτώχειας, της προσφυγιάς και του κοινωνικού αποκλεισμού. Γνωρίζουμε καλά ότι οι άνθρωποι που φτάνουν στις ακτές της χώρας μας δεν είναι η αιτία των προβλημάτων της κοινωνίας μας. Είναι και οι ίδιοι θύματα μιας πολιτικής που γεννά πολέμους, ανισότητες και ξεριζωμό.

Την ίδια στιγμή παρακολουθούμε μια οργανωμένη προσπάθεια να μετατραπεί η δικαιολογημένη κοινωνική αγανάκτηση σε φόβο, ρατσισμό και μισαλλοδοξία. Να αναζητηθούν αποδιοπομπαίοι τράγοι ανάμεσα στους πιο αδύναμους, ώστε να μείνουν στο απυρόβλητο οι πραγματικοί υπεύθυνοι.

Οι εργαζόμενοι, οι νέοι άνθρωποι και οι οικογένειες της χώρας δεν ασφυκτιούν εξαιτίας των προσφύγων και των μεταναστών.

Ασφυκτιούν εξαιτίας της ακρίβειας, της στεγαστικής κρίσης, των χαμηλών μισθών, της διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων και της διαρκούς υποβάθμισης των δημόσιων κοινωνικών αγαθών.

Το δημογραφικό πρόβλημα και η υπογεννητικότητα δεν είναι φυσικά φαινόμενα. Είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών.

Είναι αποτέλεσμα της εμπορευματοποίησης της Υγείας και της Παιδείας.

Είναι αποτέλεσμα της ανασφάλειας που βιώνει μια ολόκληρη γενιά, η οποία αδυνατεί να σχεδιάσει το μέλλον της.

Είναι αποτέλεσμα μιας πολιτικής που βρίσκει δισεκατομμύρια για στρατιωτικές δαπάνες, εξοπλισμούς και πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ, αλλά δηλώνει αδυναμία να στηρίξει ουσιαστικά τη μητρότητα, τα νέα ζευγάρια και τις κοινωνικές ανάγκες.

Δε μας φταίνε οι πρόσφυγες για τα άδεια σχολεία, για τα χωριά που ερημώνουν, για τους νέους που αναγκάζονται να μεταναστεύσουν και να αναζητήσουν καλύτερη ζωή στο εξωτερικό.

Μας φταίνε οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλων των κυβερνήσεων που υλοποίησαν και συνεχίζουν να υλοποιούν την ίδια αντιλαϊκή πολιτική.

Μας φταίνε οι πολιτικές που διέλυσαν εργασιακά δικαιώματα, μετέτρεψαν την Υγεία και την Παιδεία σε κόστος, γιγάντωσαν την ανασφάλεια και στέρησαν από μια ολόκληρη γενιά το δικαίωμα να σχεδιάσει το μέλλον της.

Μας φταίνε οι πολιτικές που συμμετέχουν στους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ, τροφοδοτούν συγκρούσεις και ξεριζώνουν λαούς, για να εμφανίζονται στη συνέχεια ως δήθεν διαχειριστές του προβλήματος που οι ίδιοι δημιούργησαν.

Η υπογεννητικότητα δε γεννήθηκε στις βάρκες των προσφύγων. Γεννήθηκε από την ακρίβεια, τη φτώχεια, τη στεγαστική κρίση, την εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών και την απουσία προοπτικής για τη νέα γενιά.

Ως εργαζόμενοι στην Υγεία αρνούμαστε να δεχτούμε ότι ο αδύναμος είναι ο εχθρός. Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι η κοινωνική αγανάκτηση πρέπει να μετατραπεί σε ρατσισμό και μισαλλοδοξία.

Δε μας φταίνε οι πρόσφυγες για τα άδεια σχολεία και τα κλειστά κρεβάτια των νοσοκομείων. Μας φταίνε αυτοί που διέλυσαν το ΕΣΥ και σήμερα χτίζουν φυλακές για τους φτωχούς αντί να χτίζουν μέλλον για τον λαό.

Η Ένωση Εργαζομένων Βενιζελείου εκφράζει την αντίθεσή της στη δημιουργία δομών-φυλακών και στη λογική του εγκλωβισμού ανθρώπων.

Αγωνιζόμαστε για δημόσια και δωρεάν Υγεία, για ειρήνη, κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη μεταξύ των λαών. Για μια κοινωνία που δεν θα αναζητά εχθρούς ανάμεσα στα θύματα, αλλά θα συγκρούεται με τις πολιτικές που γεννούν τη φτώχεια, τον πόλεμο, την προσφυγιά και τη δημογραφική ερήμωση της χώρας.

Aπεργίες του επόμενου διαστήματος

 

..αναδημοσιεύουμε από το www.ertnews.gr, εργασιακές ειδήσεις που αναρτήσαμε στα πλαίσια της εργασίας μας...

Υπογραφή ΣΣΕ διεκδικούν οι εργαζόμενοι στον κλάδο γάλακτος, τροφίμων και ποτών

Σε 24ωρη κλαδική απεργία την Τετάρτη 24 Ιούνη 2026, προχωράει η Πανελλήνια Ομοσπονδία εργατοτεχνιτών και υπαλλήλων γάλακτος, τροφίμων και ποτών, με κεντρική διεκδίκηση την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης που θα καλύπτει όλους τους εργαζόμενους που εργάζονται στα τρόφιμα και ποτά. Θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στα γραφεία του ΣΕΒ στις 11πμ και θα ακολουθήσει πορεία στο υπουργείο Εργασίας στις 12 το μεσημέρι.

Το πλήρες διεκδικητικό πλαίσιο της ομοσπονδίας είναι το ακόλουθο:

«• Κατώτατο κλαδικό μισθό 1100 ευρώ.

• Καθορισμός ειδικοτήτων και ένταξη – επίδομα ειδικότητας

• Όχι στην εργολαβική εργασία και στην διευθέτηση χρόνου εργασίας, στα εξαντλητικά ωράρια.

• Μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια.

• Επίδομα γάμου και τέκνων.

• Επαναφορά των τριετιών της περιόδου 2012-2024.

• Ο χρόνος διαλλείματος είναι εντός του 8ωρου».



Πανελλαδική απεργία στις 24 Ιουνίου στον κλάδο του Επισιτισμού – Τουρισμού

Tην Τετάρτη 24 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί η πανελλαδική 24ωρη απεργία στον κλάδο του Επισιτισμού – Τουρισμού και θα πραγματοποιηθούν κατά τόπους απεργιακές συγκεντρώσεις. Στην Αθήνα θα γίνει στις 11:00 το πρωί έξω από το Υπουργείο Εργασίας.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό Τουρισμό – ΠΟΕΕΤ που ομόφωνα έλαβε την απεργιακή απόφαση, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ενώ τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό και τον τουρισμό καλούνται να δουλεύουν χωρίς ωράριο, χωρίς προσωπική ζωή, με μισθούς που δεν φτάνουν ούτε για τα στοιχειώδη. Η εντατικοποίηση έχει γίνει κανόνας, τα εργατικά ατυχήματα πολλαπλασιάζονται και η εργοδοτική αυθαιρεσία παρουσιάζεται ως “κανονικότητα”.

Δεν θα γίνουμε οι σύγχρονοι δούλοι των πεντάστερων κερδών τους.

Απαιτούμε:

Ουσιαστικές αυξήσεις σε μισθούς και ημερομίσθια.

Υποχρεωτική εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλο τον κλάδο.

Κατοχύρωση του 5νθήμερου – 8ωρου και πληρωμή κάθε υπερωρίας.

Μέτρα υγείας και ασφάλειας σε όλους τους χώρους εργασίας.

Άμεση ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών απέναντι στη μαύρη και αδήλωτη εργασία.

Προστασία των εποχικά εργαζομένων και πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα καθώς και

Την επαναφορά της χρονικής ισχύος στα προ μνημονίου επίπεδα

Στις 24 Ιουνίου στέλνουμε ξεκάθαρο μήνυμα: χωρίς εμάς δεν λειτουργεί κανένα ξενοδοχείο, κανένα εστιατόριο, κανένα τουριστικό κατάστημα. Εμείς παράγουμε τον πλούτο και έχουμε τη δύναμη να διεκδικήσουμε όσα μας ανήκουν».



Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι οικοδόμοι σε όλη τη χώρα στις 24 Ιουνίου

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Οικοδόμων, το διεκδικητικό πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας των οικοδόμων και συναφών επαγγελμάτων, την Τετάρτη 26/6, είναι: «Μέτρα για την αντιμετώπιση της κλοπής των ενσήμων μας. Μέτρα για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας στους χώρους δουλειάς. 7ωρο-5νθημερο-35ωρο. Μείωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Αναγνώριση και διανομή υπέρ αγνώστων ενσήμων. Να κηρυχτεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας υποχρεωτική για όλους τους εργοδότες του κλάδου».

Ο Ιούνιος του 1942 και του 1944 στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο - Από το Μίντγουεϊ έως τη D-Day

 


...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

Δύο σημαντικά πολεμικά γεγονότα σε δύο Ιούνιους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, έπαιξαν το ρόλο τους στις πολεμικές εξελίξεις της εποχής.

Το πρώτο εξελίχθηκε τον Ιούνιο του 1942 και συγκεκριμένα από τις 3 έως τις 7 Ιουνίου 1942, διεξήχθη στον Ειρηνικό η ναυμαχία του Μίντγουεϊ, που αποτέλεσε κομβικό σημεία για την εξέλιξη του πολέμου μεταξύ Ιαπώνων και Αμερικανών και κατά συνέπεια μεταξύ των δυνάμεων του Άξονα και της Συμμαχικής πλευράς.

Με την αιφνιδιαστική επίθεση στο Περλ Χάρμπορ από τους Ιάπωνες η κυριαρχία τους αεροναυτική αλλά και με χερσαίες δυνάμεις στα εδάφη που κατελάμβαναν, έδειχνε να σφίγγει τον κλοιό υπέρ των δυνάμεων του Άξονα. Η νίκη των Αμερικανών, κυρίως με τα πλήγματα που δέχτηκαν τα ιαπωνικά αεροπλανοφόρα, είχαν σαν αποτέλεσμα όχι μόνο μία στρατιωτική νίκη, αλλά και την αλλαγή ηθικού και ψυχολογίας σε βάρος της ιαπωνικής πλευράς.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι λίγο καιρό μετά τη ναυμαχία του Μίντγουεϊ, το φθινόπωρο του 1942, σε ένα άλλο μέτωπο, αυτό της Βόρειας Αφρικής, οι συμμαχικές δυνάμεις, με ιδιαίτερα σημαντική και την ελληνική συμμετοχή στη μάχη του Ελ Αλαμέιν, σταμάτησαν την προέλαση του Ρόμελ και τελικά την άνοιξη του 1943 “μετέφεραν” τον πόλεμο στην Ευρώπη, ενώ στο ανατολικό μέτωπο από τις 17 Ιουλίου 1942 μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου 1943, κράτησε η μάχη του Στάλινγκραντ και ακολούθησε η νικηφόρα αντεπίθεση των Σοβιετικών.



Στις 6 Ιουνίου του 1944 η απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων στις ακτές της Νορμανδίας, άλλαξε το χάρτη των πολεμικών επιχειρήσεων στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και έπαιξε σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις που οδήγησαν στην ήττα της ναζιστικής Γερμανίας. Στην ιστορία η ημέρα της απόβασης έμεινε με το όνομα D-Day. Η κωδική ονομασία ήταν Επιχείρηση Ποσειδών (Operation Neptune).

Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

Ένας αιώνας στα γήπεδα για την Προποντίδα Χαλκίδας, δημιούργημα των Μικρασιατών προσφύγων

 



Η Προποντίδα είχε στις τάξεις της τους Βερνέζο και Μπουρνόβαλη, που εκτελέστηκαν στην κατοχή από τους Γερμανούς για αντιστασιακή δράση.



...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

Αιωνόβια έγινε η Προποντίδα Χαλκίδας, ένας σύλλογος που ιδρύθηκε από το Μικρασιατικό στοιχείο που εγκαταστάθηκε στην πόλη της Χαλκίδας και ειδικά στη συνοικία της Νεάπολης. Από τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, φαίνεται ότι η Χαλκίδα του 1920 με πληθυσμό 14.398 ατόμων, φτάνει το 1928 τα 18.747. Το όνομα της Προποντίδας δείχνει και τις περιοχές προέλευσης των προσφύγων.

Τέσσερα χρόνια μετά τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922 και τρία από την ανταλλαγή πληθυσμών, οι συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων, όπως περιγράφει ο Τύπος της εποχής, ήταν το λιγότερο τραγικές. Και όμως μέσα στο δύσκολο περιβάλλον, η αθλητική σπίθα ξεπήδησε το 1926 και είναι ακόμα αναμμένη, αφού η Προποντίδα συνεχίζει ανελλιπώς τη δράση της.


Στη Χαλκίδα υπάρχει και λειτουργεί δραστήριος σύλλογος Μικρασιατών που κρατάει με τις εκδηλώσεις του τη συνέχεια της ιστορικής μνήμης, απόδειξη του ισχυρού αποτυπώματος της μικρασιατικής παρουσίας στην ιστορία της περιοχής.

Όπως είχαμε γράψει στο παρελθόν σε προηγούμενη αναφορά στο σύλλογο, με αφορμή τότε τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή, που πλησίαζε η επέτειός της: «Ίσως η χρονιά να μην είναι τυχαία. 

Εκτός της δρομολόγησης της εγκατάστασης – στέγασης, το 1926, στα πλαίσια της συνεχώς αυξανόμενης ζήτησης τσιμέντου στην Ελλάδα, ιδρύεται η εταιρία «ΤΣΙΜΕΝΤΑ ΧΑΛΚΙΔΟΣΑ.Ε.», συνεπώς εξασφαλίζονται και μεροκάματα για τον κόσμο της δουλειάς, που θέλει όμως “ψωμί και τριαντάφυλλα”, άρα μαζί με την εργασία, πολιτισμό και αθλητισμό».



Η Προποντίδα έχει χρώματα μπλέ-κόκκινο και σήμα το τριφύλλι και είναι μία από τις τέσσερις πρώτες ομάδες του χαλκιδέϊκου ποδοσφαίρου, μαζί με την επίσης προσφυγική ΑΕΚ Χαλκίδας και τους Ολυμπιακό Χαλκίδας και η Ένωση Χαλκίδας.

Των τεσσάρων είχε προηγηθεί το 1919 ο βραχύβιος Άρης. Oι αθλητικοί χώροι της εποχής ήταν το γυμναστήριο του Γλαύκου, όπου το 1939 αγοράστηκε επιπλέον έκταση και έγινε και το τάγμα πεζοναυτών και ήταν αθλητικός χώρος για όλες της ομάδες της εποχής.

Στα χρόνια που ακολούθησαν ανάλογα και με τις εργασίες ου γίνονταν στα γήπεδα που στη συνέχεια φτιάχτηκαν στη Χαλκίδα, η Προποντίδα έχει αγωνιστεί στο γήπεδο που βρίσκεται στο «Πάρκο του Λαού» και ακολούθως επέστρεψε στο γήπεδο του «Βούρκου».

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

«Φέρτε πίσω την Τέχνη στα σχολεία μας»


ΕΝΩΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 

Παπαναστασίου 49  104 45 ΑΘΗΝΑ  Τηλ. Φαξ.: 210 8321783 / 6977904185 

e-mail:enosieem@gmail.com, http:// www.art-teachers.com

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  

19-6-2026 

Έντονη διαμαρτυρία για τα θέματα και τις συνθήκες διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα μαθήματα του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου 

Αξιότιμε/-η κ. Υπουργέ, 

Με την παρούσα επιστολή, επανερχόμαστε σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης  διαμαρτυρίας μας, προκειμένου να θέσουμε εκ νέου υπόψη σας το σοβαρό ζήτημα της  συνεχιζόμενης απουσίας των μαθημάτων του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου από  το επίσημο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γενικής Εκπαίδευσης (από το σχολικό έτος 2020-2021). 

Τα θέματα που επιλέχθηκαν για τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις όχι μόνο  επιβεβαιώνουν το δίκαιο των αιτημάτων μας, αλλά αναδεικνύουν και τη δυσαναλογία  ανάμεσα στις απαιτήσεις των εξετάσεων και την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση,  επιβαρύνοντας δυσανάλογα τους υποψηφίους. 

Συγκεκριμένα, επισημαίνουμε τα εξής κρίσιμα προβλήματα: 

1. Υπερβολική και μη δικαιολογημένη δυσκολία θεμάτων: Το προς σχεδίαση  αντικείμενο που επιλέχθηκε (μηχανικός στίφτης) χαρακτηρίστηκε από πρωτοφανή και  ανούσια πολυπλοκότητα. Η τοποθέτησή του σε καθοριστικό σημείο της σύνθεσης, σε συνδυασμό με τη στερούμενη δομής και σχεδιαστικής αξίας παράθεση των υπολοίπων αντικειμένων, δημιούργησε ένα θέμα με τον υψηλότερο βαθμό δυσκολίας  που έχει δοθεί ποτέ. 

2. Σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις στα Εξεταστικά Κέντρα: Παρατηρήθηκαν  σημαντικές δυσλειτουργίες στη διαδικασία προετοιμασίας και διεξαγωγής. Ενδεικτικά,  σε μεγάλο εξεταστικό κέντρο της Αθήνας, μία και μόνο εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ08  (Καλλιτεχνικών) κλήθηκε να στήσει όλες τις συνθέσεις χωρίς καμία υποστήριξη. 

3. Ακατάλληλες συνθήκες εξέτασης: Σύμφωνα με καταγγελίες υποψηφίων και  επιβεβαιώσεις επιτηρητών, ο φωτισμός σε πολλά εξεταστικά κέντρα ήταν εντελώς  ακατάλληλος για τις ανάγκες σχεδιαστικού μαθήματος, επηρεάζοντας άμεσα την  απόδοση των μαθητών. 

Οι παραπάνω παράγοντες καθιστούν την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  εξαιρετικά δυσχερή για τους μαθητές που βασίζονται αποκλειστικά στο δημόσιο  σχολείο. Με τον τρόπο αυτό, η πολιτεία ουσιαστικά αποποιείται την ευθύνη παροχής  της απαραίτητης σχεδιαστικής γνώσης, οδηγώντας αναγκαστικά τους υποψηφίους  στην ιδιωτική παραπαιδεία και στα μεγάλα φροντιστήρια, τα οποία αποκτούν το  αποκλειστικό προνόμιο προετοιμασίας με το ανάλογο οικονομικό κόστος για τις  οικογένειες. 

Η συστηματική αποκοπή των νέων από τις ουσιαστικές αξίες της παιδείας και των  τεχνών έχει ευρύτερες κοινωνικές προεκτάσεις, καθώς η απουσία αισθητικής και  ανθρωπιστικής παιδείας συνδέεται έμμεσα με την κρίση αξιών και την έξαρση της  νεανικής παραβατικότητας που παρατηρείται στην εποχή μας. 

Ως λειτουργοί της τέχνης και της εκπαίδευσης, έχοντας πλήρη επίγνωση της σημασίας  του Σχεδίου για την ψυχοσυναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη των μαθητών, δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε ένα δημόσιο σχολείο που θα παρέχει  ουσιαστική παιδεία. 

Κατόπιν των ανωτέρω, αιτούμαστε: 

* Την άμεση επαναφορά των μαθημάτων του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου στο  ωρολόγιο πρόγραμμα των Λυκείων. 

* Την ορθολογική επιλογή θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, συμβατών με τις  δυνατότητες προετοιμασίας των μαθητών. 

* Την εξασφάλιση των κατάλληλων υλικοτεχνικών συνθηκών (φωτισμός, υποστήριξη  εκπαιδευτικών) σε όλα τα εξεταστικά κέντρα.

ΠΟΕ-ΔΟΥ: Kαταγγελία του Κ. Βελόπουλου για δηλώσεις εναντίον του κλάδου


 Αθήνα 19.6.2026

Αρ. Πρωτ.: 2916

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΠΟΕ-ΔΟΥ καταγγέλλει τις απαράδεκτες και προσβλητικές για τον κλάδο των εφοριακών δηλώσεις του Κυριάκου Βελόπουλου στον τηλεοπτικό σταθμό ΟΡΕΝ και στην εκπομπή "Ώρα Ελλάδος".

Οι συκοφαντικοί χαρακτηρισμοί και οι υβριστικές αναφορές δεν αντιπροσωπεύουν σε καμμία περίπτωση τους χιλιάδες εργαζόμενους στις φορολογικές υπηρεσίες οι οποίοι σε καθημερινή βάση πασχίζουν να ανταποκριθούν στην εκτέλεση των καθηκόντων τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πολίτες (κάτι που αποδεικνύεται και από τις σχετικές αξιολογήσεις των υπηρεσιών του δημοσίου)", μέσα σε ένα καθεστώς υποστελέχωσης και εντατικοποίησης της εργασίας. Υφίστανται μάλιστα αυστηρούς ελέγχους πόθεν έσχες σε βάθος δεκαετίας  με δυσμενή μεταχείριση έναντι όλων των υπολοίπων υποχρέων που ελέγχονται για πενταετία.

  Είναι δικαίωμα του κάθε πολιτικού αρχηγού να εκφράζει τις θέσεις και τις απόψεις του για την φορολογική πολιτική της χώρας και για αυτές κρίνεται από τους πολίτες, δεν έχει όμως κανένα δικαίωμα να συκοφαντεί εξαπολύοντας αήθεις χαρακτηρισμούς έναν ολόκληρο κλάδο εργαζομένων, να απειλεί με απολύσεις και να τους εγκαλεί γιατί απλά κάνουν την δουλειά τους με βάση τους νόμους που η βουλή ψηφίζει και η εκάστοτε κυβέρνηση εφαρμόζει .

Άλλωστε εμείς από την πλευρά μας υποστηρίζουμε ότι οι μικρομεσαίοι έχουν σηκώσει διαχρονικά δυσανάλογο βάρος με την ευθύνη να βαραίνει όχι τους εφοριακούς υπαλλήλους αλλά τους πολιτικούς με επιλογές που προστατεύουν τις τράπεζες, τους μεγάλους ομίλους και τις πολυεθνικές εταιρείες οι οποίες τυγχάνουν ευνοϊκής μεταχείρισης με ποικίλους τρόπους.   

  Καλούμε την ΑΑΔΕ και την κυβέρνηση να πάρουν θέση απέναντι στην στοχοποίηση ενός ολόκληρου κλάδου και να στηρίξουν έμπρακτα το έργο της πάταξης της φοροδιαφυγής με προστασία των εργαζομένων από τέτοιου είδους επιθέσεις που ενέχουν τον κίνδυνο να προκαλέσουν κοινωνικό αυτοματισμό. 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ


     Η  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                               ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


   ΕΙΡΗΝΗ ΥΦΑΝΤΗ                                        ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026

«Κοινωνική Σαπίλα»: Θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Ρεματιάς η συγκλονιστική ταινία του 1932

 


                                                η αστυνομία διαλύει εργατικό συνέδριο


Το Φεστιβάλ Ρεματιάς επιστρέφει στο Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς του Δήμου Χαλανδρίου, το διάστημα 2 Ιουλίου - 19 Σεπτεμβρίου 2026. Όπως κάθε χρόνο, οι περισσότερες εκδηλώσεις θα έχουν ελεύθερη είσοδο με σειρά προτεραιότητας, ενώ όσοι επιθυμούν μπορούν να προσφέρουν τρόφιμα, φάρμακα και είδη πρώτης ανάγκης για τις κοινωνικές δομές του Δήμου. Γιατί στη Ρεματιά, ο πολιτισμός συναντά πάντα την αλληλεγγύη.

Εντοπίσαμε στο πρόγραμμα ένα  «διαμάντι» που είχαμε δει στην περίοδο της πανδημίας και είναι η ταινία «Κοινωνική Σαπίλα» του Στέλιου Τατασόπουλου και για την οποία είχαμε γράψει. Θα προβληθεί την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου.


Διαβάστε ΕΔΩ για την επεισοδιακή πρώτη προβολή της ταινίας, την παρέμβαση της χωροφυλακής, το Ιδιώνυμο του Βενιζέλου, αλλά και το κάψιμο της πρωτότυπης κόπιας μερικά χρόνια μετά από τους χίτες.




Ο Στέλιος Τατασόπουλος γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη (1908), όπου έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του, μεγαλώνοντας σε μια οικογένεια μεδυο   ακόμη   αγόρια   και   δυο   κορίτσια.   Ο   πατέρας  του,  Δημήτρης,  ήταν σοσιαλιστής και απ ́αυτόν επηρεάστηκε ο νεαρός Στέλιος και τ' αδέλφια του.  Οργανώνεται στις γραμμές του ΚΚΕ στη διάρκεια του μεσοπολέμου. Το   1932   δημιουργεί  την  πρώτη  ταινία  κοινωνικής  κριτικής  «Κοινωνική σαπίλα».  

Συμμετέχει   ενεργά   στην   Αντίσταση  και  μέσα  στα  χρόνια της Κατοχής  ιδρύει  το  Σωματείο  Καλλιτεχνών  Κινηματογράφου,  ενώ  στην Απελευθέρωση  γύρισε  τα  πρώτα  επίκαιρα  που  απαθανατίζουν  τις τελευταίες μάχες του ΕΛΑΣ. Το 1952 γυρίζει την ταινία «Μαύρη γη», η οποία δίπλα στο «Πικρό Ψωμί» (1951) του Γρηγόρη Γρηγορίου είναι από τις πρώτες ελληνικές νεορεαλιστικές ταινίες.




Σύνοψη της υπόθεσης:

Ένας φτωχός φοιτητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Ντίνος Βρισθένης (Στέλιος Τατασόπουλος), έχει εγκαταλείψει τις σπουδές του λόγω οικονομικών δυσκολιών και βρίσκεται σε αναζήτηση εργασίας. Καταφέρνει να προσληφθεί ως ηθοποιός σε ένα θίασο, όπου γνωρίζει και ερωτεύεται την πρωταγωνίστρια Νίκη (Δανάη Γρίζου). Όταν αυτή ενδίδει σε ένα βιομήχανο που της υπόσχεται λαμπρό μέλλον, ο Ντίνος, απογοητευμένος, εγκαταλείπει το θέατρο. 


Η φτώχια θα τον οδηγήσει στις γραμμές του προλεταριάτου και θα γίνει καπνεργάτης προκειμένου να κερδίσει τα απαραίτητα προς το ζην.

 Εκεί, έρχεται αντιμέτωπος με την εκμετάλλευση των εργατών, συμβάλλει στην ίδρυση του συνδικάτου και ηγείται του αγώνα για κοινωνική δικαιοσύνη, αδιαφορώντας για τις ανηλεείς διώξεις της αστυνομίας. 

Φυλακίζεται και όταν βγαίνει απαρνείται το παρελθόν του και αποφασίζει να πολεμήσει την κοινωνική σαπίλα.




Ηθοποιοί:

ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ

ΓΡΙΖΟΥ ΔΑΝΑΗ

ΚΕΦΑΛΑΣ ΤΑΣΟΣ

ΓΑΡΜΠΗ ΤΖΟΛΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΚΑΙΤΗ

ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΜΟΥΧΤΟΥΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΛΟΓΑΡΙΑΣΤΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

ΛΑΒΔΑ ΕΛΕΝΗ

ΣΠΥΡΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΡΣΕΝΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

ΠΑΠΠΑ ΝΙΚΗ

ΚΑΡΟΥΖΑΚΗ ΡΙΚΑ

ΛΑΦΑΖΑΝΟΣ ΣΠΥΡΟΣ

ΣΠΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΚΙΜΩΝ

Σεμινάρια εκπαίδευσης στις Πρώτες Βοήθειες με συνεργασία του ΕΚΑ και του ΕΕΣ


ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2026/06/17

Προς τα Σωματεία Μέλη του ΕΚΑ

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της πρόληψης, της ασφάλειας και της προστασίας της υγείας των μελών  των σωματείων μας και των εργαζομένων, υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (Ε.Ε.Σ). 

Στο πλαίσιο αυτό ο Ε.Ε.Σ. θα παράσχει  εκπαίδευση  με πιστοποίηση, στο πρόγραμμα Α’ Βοηθειών για πολίτες, στην Βασική Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) και στην χρήση  Αυτόματου  Απινιδωτή “ΑΕΑ-ΑΕD”, με χρήση εξειδικευμένων προπλασμάτων και εκπαιδευτικών απινιδωτών, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν αποτελεσματική βοήθεια με ασφάλεια σε οποιοδήποτε έκτακτο περιστατικό χρειαστεί έως ότου έρθουν οι αρμόδιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. 

«Υπ’ όψιν ότι σύμφωνα με το  ΠΔ 62 της  11ης Ιουλίου 2025 (Αρ. Φύλλου 121, Τεύχος πρώτο), στο Άρθρο 535 γίνεται εκτενής αναφορά  στις  Πρώτες βοήθειες, ενώ ορίζονται οι υποχρεώσεις  του εργοδότη, α) να παρέχει μέσα και οργάνωση των πρώτων βοηθειών στον χώρο εργασίας, β) να οργανώνει την κατάλληλη υποδομή και να εξασφαλίζει τις κατάλληλες διασυνδέσεις με αρμόδιες εξωτερικές υπηρεσίες προκειμένου να αντιμετωπισθούν άμεσα θέματα πρώτων βοηθειών γ) να ελέγχει τις εγκαταστάσεις και τα μέσα παροχής πρώτων βοηθειών τακτικά, όσον αφορά την πληρότητα και την ικανότητα χρησιμοποίησής τους. 

Επίσης ο εργοδότης οφείλει μεταξύ άλλων να ορίζει τους εργαζομένους που είναι υπεύθυνοι για την εφαρμογή των μέτρων που αφορούν στις πρώτες βοήθειες. Αυτοί οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν λάβει κατάλληλη επιμόρφωση, να είναι επαρκείς σε αριθμό και να τίθεται στη διάθεσή τους το κατάλληλο υλικό, ανάλογα με το μέγεθος και τους ειδικούς κινδύνους της επιχείρησης και της εγκατάστασης.

Ακόμη, ο εργοδότης εξασφαλίζει ώστε όλοι οι εργαζόμενοι να είναι σε θέση, σε περίπτωση σοβαρού και άμεσου κινδύνου για την ίδια τους την ασφάλεια ή για την ασφάλεια άλλων προσώπων και εφόσον υπάρχει αδυναμία να επικοινωνήσουν με τον αρμόδιο ιεραρχικά προϊστάμενο, να λαμβάνουν οι ίδιοι τα κατάλληλα μέτρα, λαμβάνοντας υπόψη τις γνώσεις τους και τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα, ώστε να αποφευχθούν οι συνέπειες του κινδύνου αυτού».

Η εκπαίδευση η οποία  θα έχει διάρκεια 6 ωρών, μπορεί να γίνει είτε στους χώρους δουλειάς μετά από  συνεννόηση με τον εργοδότη, είτε σε χώρο που θα υποδείξει το Σωματείο. Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης χώρου, το ΕΚΑ θα φιλοξενεί την διαδικασία στον χώρο του, κατόπιν συνεννοήσεως.

Οι ομάδες των εκπαιδευομένων μπορεί να αποτελούνται  από 10 έως 30 άτομα.  

Η συνδρομή προς τον Ερυθρό Σταυρό θα είναι 10 ΕΥΡΩ το άτομο.

Αποκλειστικά υπεύθυνο για την κατάθεση του ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό  του Ε.Ε.Σ, το οποίο  θα αντιστοιχεί  στον αριθμό των ατόμων που θα εκπαιδευτούν, είναι το Σωματείο το οποίο θα αιτηθεί την εκπαίδευση των μελών του. Σχετικές οδηγίες θα δοθούν από τον Ε.Ε.Σ.

Τα  σωματεία που επιθυμούν να εκπαιδεύσουν μέλη τους θα πρέπει να ενημερώσουν το ΕΚΑ εγγράφως στο  c_theoch@otenet.gr  αναφέροντας τον  αριθμό των συμμετεχόντων, τον χώρο  όπου θα διεξαχθεί  η εκπαίδευση, ενδεικτικό χρονικό διάστημα διεξαγωγής, όνομα και  τηλέφωνο του συντονιστή για την επικοινωνία. 

Ακολούθως θα ενημερωθεί ο Ε.Ε.Σ. ο οποίος θα αναλάβει την υλοποίηση της εκπαίδευσης.

"Μελωδίες σε Χάλκινο Ήχο"



Άλλη μία εκδήλωση  διοργανώνει ο ΑΛΛΟΣ ΤΟΠΟΣ Επικοινωνίας και Πολιτισμού. Τίτλος της "Μελωδίες σε Χάλκινο Ήχο". Τη Δευτέρα 22 Ιουνίου στις 8μμ στον αύλειο χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Ηρακλείου Αττικής «Βίλλα Στέλλα» (συμβολή των οδών Σοφίας και Γαλήνης) κοντά στον ΗΣΑΠ Ηρακλείου.

Ένα διαφορετικό μουσικό ταξίδι με αγαπημένες μελωδίες και διασκευές για δύο από τα πιο εκφραστικά χάλκινα όργανα

Ευφώνιο: Παύλος Αντωνιάδης

Τούμπα: Αντώνης Αργυρόπουλος

Διασκευή τραγουδιών: Παύλος Αντωνιάδης, Χρήστος Ροδόπουλος, Δημήτρης Σιδηρόπουλος


Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026

Οι εργαζόμενοι δεν είναι RES για να νοικιάζονται

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ RES ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΝΤΑΙ

Πληθαίνουν τα απαράδεκτα φαινόμενα ενοικίασης εργαζομένων και στο δημόσιο. Την αντεργατική αυτή επιλογή, που στο δημόσιο συνδέεται όχι μόνο με την μεγαλύτερη εκμετάλλευση των εργαζομένων, αλλά και με την παραπέρα είσοδο επιχειρηματικών συμφερόντων στις δημόσιες υπηρεσίες, «έφερε στο φως» με τις δημόσιες καταγγελίες του το Σωματείο Εργαζομένων στο Κτηματολόγιο και η Ομοσπονδία τους (Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.).

Ως Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ ενώνουμε την φωνή μας μαζί τους και εκφράζουμε την αντίθεσή μας σε όλο το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο και σε όσους το στηρίζουν, ένα πλαίσιο που συνεχίζει να υπάρχει και να παράγει αποτελέσματα με όλες τις κυβερνήσεις, αλλά και στην συγκεκριμένη προκήρυξη του διαγωνισμού από το ΝΠΔΔ Ελληνικό Κτηματολόγιο για σύναψη Σύμβασης Έργου με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών για τη Διοικητική Υποστήριξη και Υποστήριξη Τεχνικών Λειτουργιών του ΝΠΔΔ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» (26PRΟC018393019 2026-01-27), για την παροχή υπηρεσιών εκατόν πενήντα (150) εργαζομένων για δεκατρείς (13) μήνες!!!

Ο διαγωνισμός αυτός που υποδηλώνει την τραγική υποστελέχωση των υπηρεσιών του Κτηματολογίου, βάζει επί τάπητος  και τις κυβερνητικές επιλογές, να διοχετεύει εκατομμύρια σε επιχειρηματικούς ομίλους, εν προκειμένω 7.072.602,48€, να τους παρέχει κέρδη από την εκμετάλλευση των εργαζομένων και ταυτόχρονα να παρέχει ένα πλαίσιο που οδηγεί μέσα και από την ενοικίαση εργαζομένων σε καταστρατήγηση δικαιωμάτων, σε άνιση μεταχείριση, σε συνθήκες εργασιακής επισφάλειας, σε υποβάθμιση της αξιοπρέπειας των εργαζομένων, σε χτύπημα της σταθερής δουλειάς και της μονιμότητας με όλους τους τρόπους.

Ο κοινός αγώνας όλων των εργαζομένων και η απαίτηση για κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων αποτελεί μονόδρομο και υποχρέωσή μας.


Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.


Τρίτη 16 Ιουνίου 2026

«Το καλύτερο ΕΣΥ όλων των εποχών» χρωστάει στους εργαζόμενους του Αττικόν 68.000 μέρες κανονικής άδειας και 10.000 ρεπό!


  ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Π.Γ.Ν. ΑΤΤΙΚΟΝ “ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ”

Την ώρα που η κυβέρνηση και ο Υπουργός εμπορίου της Υγείας πανηγυρίζουν για το δήθεν «καλύτερο ΕΣΥ όλων των εποχών», η πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στο Αττικόν αποκαλύπτει μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Αυτή τη φορά δεν αναφερόμαστε στα ράντζα, τους χαμηλούς μισθούς, την κοροϊδία με την “ένταξη” στα ΒAE.

Στο Αττικόν, ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της χώρας, η διοίκηση και το Υπουργείο Υγείας χρωστούν στους εργαζόμενους (πλην γιατρών) 68.000 ημέρες κανονικής άδειας (!!!)

·       Τα οφειλόμενα ρεπό ανέρχονται σε άνω των 10.000 ημερών, αποτυπώνοντας με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την εξάντληση του προσωπικού και την υποστελέχωση των υπηρεσιών.

·       Υπάρχουν συνάδελφοι στους οποίους οφείλονται άδειες ακόμη και από το 2022.

·       Σε αρκετούς συναδέλφους οι οφειλές ξεπερνούν τις 100 ημέρες άδειας.

·       Με τεράστια δυσκολία και χάρη στις συνεχείς θυσίες των εργαζομένων, καταφέρνουν να εξασφαλίσουν μόλις δύο εβδομάδες ξεκούρασης το καλοκαίρι και αυτές όχι συνεχόμενες, ενώ η λήψη του συνόλου της κανονικής άδειας παραμένει άπιαστο όνειρο…

Πρόκειται για μια απαράδεκτη κατάσταση που όχι μόνο παραβιάζει εργασιακά δικαιώματα, αλλά θέτει σε κίνδυνο και την υγεία και ασφάλεια ασθενών και εργαζομένων. Πίσω από τους αριθμούς κρύβονται άνθρωποι. Υγειονομικοί που εδώ και χρόνια κρατούν όρθιο το νοσοκομείο, εργαζόμενοι που αναγκάζονται να δουλεύουν αδιάκοπα, στερούμενοι το στοιχειώδες δικαίωμα στην ξεκούραση και την οικογενειακή ζωή.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες του νοσοκομείου, ειδικά στη νοσηλευτική.

Να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη χορήγηση τριών εβδομάδων κανονικής άδειας σε όλους τους εργαζόμενους για το καλοκαίρι.

Να δοθεί άμεσα σχέδιο αποκατάστασης όλων των οφειλόμενων αδειών και ρεπό.

Να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς της συνεχούς υπερεργασίας, των ράντζων και εξάντλησης του προσωπικού. Μέτρα για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι του Αττικόν δεν ζητούν προνόμια σαν κι αυτά που απολαμβάνουν λίγοι και εκλεκτοί. Ζητούν το αυτονόητο: να μπορούν να ξεκουράζονται, να ζουν με αξιοπρέπεια και να προσφέρουν ασφαλείς υπηρεσίες υγείας στους ασθενείς.

Αναμένουμε από τον λαλίστατο που παριστάνει τον Υπουργό Υγείας απάντηση.

Το ΔΣ

Συγκέντρωση στα δικαστήρια της Χαλκίδας σήμερα στη 1μμ για την ακύρωση ή μη των εκλογών στο Εργατικό Κέντρο της Εύβοιας


...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

Με συγκέντρωση σήμερα στη 1μμ στα Δικαστήρια Χαλκίδας, η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου της Εύβοιας, με αφορμή την προσφυγή συνδικαλιστών που ζητούν την πτώση της έχοντας καταθέσει “Αίτηση διορισμού Προσωρινής Διοίκησης”, αμφισβητώντας την πρόσφατη εκλογική διαδικασία.

Η διοίκηση του Εργατικού Κέντρου αναφέρει πως: «Η εργοδοσία, η κυβέρνηση, ο εκατομμυριούχος Παναγόπουλος που “συγκυβερνά” με τη ΝΔ εντός και εκτός της ΓΣΕΕ καθώς και οι “μπροστινοί” τους στην Εύβοια επιχειρούν δικαστικό πραξικόπημα ενάντια στο Εργατικό Κέντρο και των αγώνα των εργαζομένων της Εύβοιας».

Η διοίκηση του ΕΚΕ, αναφέρει πως: «Δε θα τους περάσει! Το Εργατικό Κέντρο θα μείνει στα χέρια των εργατών! Δε θα το πάρει στα χέρια της η εργοδοσία! Όλοι την Τρίτη 16 Ιούνη, στις 13:00, στα Δικαστήρια Χαλκίδας. Υπερασπιζόμαστε την αγωνιστική πορεία του Εργατικού Κέντρου».

Θετικός ο απόηχος στον κλάδο των τραπεζοϋπαλλήλων της δικαστικής δικαίωσης εργαζόμενης για εργασιακό bullying

 


...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

Σε σχολιασμό της πρόσφατης δικαστικής απόφασης  του Μονομελούς Πρωτοδικείου Φλώρινας για την προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας των εργαζόμενων από την εργασιακή εντατικοποίηση και το bullying, με την οποία δικαιώθηκε εργαζόμενη τραπεζοϋπάλληλος, αναφέρεται η Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδας - ΟΤΟΕ.

'Οπως επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Με την απαίτηση πως το μήνυμα που στέλνει η Ελληνική Δικαιοσύνη θα γίνει επιτέλους αντιληπτό, παραμένουμε σε εγρήγορση αντιμετώπισης κάθε εμποδίου που θα παρουσιάζεται και βλάπτει τα θεμελιώδη δικαιώματα των εργαζομένων, πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν βάλλεται η ψυχική και σωματική υγεία τους».

Από την πλευρά του ο Σύλλογος Εργαζομένων στις Υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς -ΣEYTΠE, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «αποτελεί ένα​​ ηχηρό μήνυμα​​ για την ανάγκη αποτελεσματικής προστασίας της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων,​​ απέναντι στην εργοδοτική αυθαιρεσία​​ των εξωφρενικών, διαρκώς μεταβαλλόμενων και​​ επαυξανόμενων στόχων, στην ασφυκτική πίεση, στη συνεχή παραβίαση του νομίμου ωραρίου εργασίας, στις συνεχείς οχλήσεις με αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα και … φύλλα​​ excel​​ για το ποσοστό επιτευξιμότητάς τους, στις άμεσες και έμμεσες απειλές για αρνητικές αξιολογήσεις και για αμφίβολο εργασιακό μέλλον και τόσα μα τόσα όλα, που διαμορφώνουν ένα καθημερινό δυστοπικό εργασιακό περιβάλλον με σαφείς αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχοσωματική υγεία των εργαζομένων.

Σχετική είδηση: ΓΣΕΕ: Δικαστική δικαίωση εργαζομένων μετά από χρόνια εργασιακή εξουθένωση