Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.

1)ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων: Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων και τα μέτρα ασφαλείας


Με έκπληξη παρακολουθούμε αυτές τις μέρες τις οδηγίες ή για την ακρίβεια την έλλειψη οδηγιών του ΥΠΑΙΘ για το άνοιγμα των σχολείων.

Όσο αλλοπρόσαλλη ήταν η συνολική πολιτική της κυβέρνησης που εν μέσω πανδημίας αρκέστηκε σε αστυνομικά και όχι υγειονομικά μέτρα, δηλαδή περιπολίες και πρόστιμα αντί την ενίσχυση του ΕΣΥ, άλλο τόσο αλλοπρόσαλλη είναι η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων.


Πρόχειρος σχεδιασμός που αλλάζει κάθε λίγο, μετάθεση ευθυνών στους διευθυντές και στους συλλόγους διδασκόντων, παλινωδίες για την υποχρεωτικότητα των μασκών και των μέσων προστασίας, ασαφές πλαίσιο για την επιστροφή των εκπαιδευτικών που καλούνται να μπουν σε πλοία και αεροπλάνα και να  μεταβούν στα νησιά για να αναλάβουν υπηρεσία, αριθμός μαθητών ανά τάξη κάθε μέρα και διαφορετικός ανάλογα τον φορέα και όλα αυτά για ένα μηδενικό εκπαιδευτικό όφελος. Η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε επανεκκίνηση της οικονομίας και θέλει ένα σχολείο ανοιχτό ως παρκινγκ παιδιών και τίποτα άλλο.

Εμείς απέναντι σε αυτή την κατάσταση θέλουμε να δηλώσουμε τα ακόλουθα:

Τα σχολεία πρέπει να είναι χώροι ασφαλείς για εκπαιδευτικούς και παιδιά. Για να γίνει αυτό πρέπει να τηρηθούν οι προβλεπόμενες από τον Π.Ο.Υ. αποστάσεις (1,5m απόσταση) . Οι παλινωδίες και οι αυθαιρεσίες στις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ για 15 μαθητές ανά τάξη (που απαιτούν τάξεις 100m2 !!!) καταδεικνύουν προχειρότητα που μας ανησυχεί και μας οργίζει. Τα μέσα ατομικής υγιεινής, η καθαριότητα και η απολύμανση των σχολείων πρέπει να γίνει με ευθύνη των Δήμων και όχι των εκπαιδευτικών, των μαθητών ή των υποχρηματοδοτούμενων σχολικών επιτροπών.
    Όλοι οι εκπαιδευτικοί που αδυνατούν να υπηρετήσουν δικαιούνται να πάρουν άδεια. Προβλέπονται για τούτο μια σειρά από λόγοι σε τρεις σχετικές εγκυκλίους. Οι ΔΙΔΕ και οι διευθυντές πρέπει να διευκολύνουν όσους συναδέλφους είναι στις προβλεπόμενες κατηγορίες και επιθυμούν να κάνουν χρήση αυτού του δικαιώματος τους.

Σημειώνουμε:

– ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΗ Ειδικού Σκοπού λόγω COVID-19 – ΦΕΚ 68/Α/14-03-2020 Άρ.38, Παρ.3

– Ειδική Άδεια Απουσίας Ευπαθών Ομάδων λόγω COVID-19 – ΦΕΚ 64/Α/14-03-2020 Άρ.25

– Ειδικού σκοπού λόγω COVID-19 – ΦΕΚ 55/Α/11-03-2020 Άρ.5

 Απαιτούμε την ίδια αντιμετώπιση στο θέμα των αδειών για τους συναδέλφους αναπληρωτές. Δεν κινδυνεύουν λιγότερο ή έχουν λιγότερες ανάγκες επειδή δεν έχουν σταθερή εργασία, το αντίθετο μάλιστα. Αν η ΔΙΔΕ δεν καλύπτει τον/την συνάδελφο αναπληρωτή καλούμε τον διευθυντή και τον σύλλογο να το κάνουν με συνεννόηση μεταξύ τους.

    Το θέμα της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Δε θα αποδεχθούμε να γίνουν τα σχολεία τα σπίτια του Μεγάλου Αδελφού. Θεωρούμε αδιανόητο εκπαιδευτικός να κάνει κάτι τέτοιο ή διευθυντής να πιέσει συνάδελφο να το κάνει. Δε μπαίνουμε στη διαδικασία να συζητάμε για την τεχνική δυνατότητα. Είναι απαράδεκτο, παράνομο και επικίνδυνο. Επίσης να σημειώσουμε ότι η Ομοσπονδία μας έχει καταδικάσει απερίφραστα αυτήν την προσπάθεια μετατροπής του σχολείου σε reality show και επιφυλάσσεται για νομική προσφυγή.
Τα σχολεία πρέπει να είναι ανοικτά για όλα τα παιδιά εφ’ όσον αυτό είναι ασφαλές. Είμαστε εκπαιδευτικοί και υπηρετούμε το ανοικτό δημόσιο σχολείο για όλους τους μαθητές. Λογικές που λένε ότι ο καθένας μπορεί να έρθει αν θέλει, όποτε θέλει και αν δε νοιώθει καλά να κάτσει σπίτι και να δει το μάθημα στο κινητό του μας βρίσκουν απέναντι. Δεν μπορούμε και δε θα επιτρέψουμε να δημιουργηθεί ένα σχολείο πολλών ταχυτήτων με την τηλεκπαίδευση να μετατρέπεται σε κανονικότητα. Αν ένα παιδί δε μπορεί να παρακολουθήσει το μάθημα δεν είναι ατομική του ευθύνη. Έχει ευθύνη η Πολιτεία να έχει δημιουργήσει τις αναγκαίες συνθήκες για να το περιθάλψει αν νοσήσει, και παράλληλα υπάρχουν όλα εκείνα τα μέσα ώστε να διδαχθεί π.χ. ως κατ’ οίκον διδαχθής κ.λπ. για να αναπληρώσει την ύλη. Ζητάμε όλα τα παιδιά να έχουν την ίδια πρόσβαση και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση τους.

Τέλος, καλούμε τον κάθε αρμόδιο στο ΥΠΑΙΘ τη ΔΙΔΕ και το Δήμο να μας απαντήσει πως, εκτός των άλλων,  θα αντιμετωπιστούν και τα εξής ζητήματα:

– Μετακίνηση εκπαιδευτικών που θα επιστρέψουν στην Ικαρία από άλλα μέρη της χώρας.

– Μεταφορά εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν ελλείψει ΚΤΕΛ τα σχολικά λεωφορεία, μεταφορά η οποία γίνεται άκρως επικίνδυνη αυτό το διάστημα.

– Με ποιο πρωτόκολλο  θα αντιμετωπιστούν περιπτώσεις μαθητών ή συναδέλφων που θα παρουσιάσουν συμπτώματα στην τάξη.

Να αναλάβουν οι υπεύθυνοι την ευθύνη που προκύπτει από την απόφαση ανοίγματος των σχολείων και όχι να τη μετακυλύουν στους συλλόγους διδασκόντων. Να διασφαλίσουν την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών και κατοίκων με διαγνωστικά τεστ και άμεση, ουσιαστική στήριξη του δημόσιου συστήματος Υγείας.

 Για το Δ.Σ.


Ο Πρόεδρος                                                                           Ο Γ. Γραμματέας
Δάμαλος Χρήστος                                                                        Φαλιέρος Δημήτρης



2)ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ


Να μην κατατεθεί στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία!
Να αποσυρθεί η τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος!

ΣΤΙΣ 13 ΤΟΥ ΜΑΗ ΚΑΛΟΥΜΕ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΙΣ ΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΗΡΥΚΟ ΣΤΙΣ 13:00.

 Οι ανακοινώσεις των μέτρων, από την κυβέρνηση της ΝΔ, για την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων, εντείνουν την ανησυχία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους, δε δημιουργούν τους αναγκαίους όρους ασφάλειας και υγιεινής. Το γεγονός ότι εκκρεμεί η απόφαση για το άνοιγμα ή όχι των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων δεν πρέπει να εφησυχάζει κανέναν.  Ιδιαίτερα από τη στιγμή που Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας δε λαμβάνουν υπόψη τα πραγματικά προβλήματα και την κατάσταση των σχολικών υποδομών. Ακόμα και η εξαγγελία για το 1,5 μέτρο απόσταση ανά μαθητή είναι πρακτικά ανεφάρμοστη σε αίθουσες κλουβιά (ή ακόμα και κοντέινερ) των 30 τ.μ. Για αυτό κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή το Υπουργείο Παιδείας με μια απαράδεκτη ενέργεια άλλαξε την οδηγία για τα 7μ2 ανα μαθητή!
 Τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία παραμένουν, χωρίς να καταβάλλεται καμία προσπάθεια από την κυβέρνηση να επιλυθούν, όπως για παράδειγμα: η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κλπ.

 Η κυβέρνηση προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη, για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, αν πραγματικά διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.


«Ο κορονοϊός απειλεί την υγεία μας, η κυβέρνηση τα μορφωτικά δικαιώματα»!!

            Εν μέσω πανδημίας και με κλειστά τα σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα. Η κυβέρνηση της Ν.Δ., συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, αντί να λύσει τα τεράστια προβλήματα των σχολείων, αντί να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των σωματείων   φέρνει μέτρα που χειροτερεύουν το Δημόσιο Σχολείο. Υποβαθμίζει παραπέρα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, “τσακίζει” τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

 Πιστό στις επιταγές του ΟΟΣΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ το Υπουργείο “πιάνει το νήμα” από εκεί που το άφησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και “βάζει το λιθαράκι του”, ώστε τα σχολεία να προσαρμοστούν όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων και της πολιτικής των περικοπών. Όπως και η Υγεία, έτσι και η μόρφωση θεωρούνται κόστος. Οι ανάγκες των μαθητών μας μπαίνουν στο ζύγι μιας πολιτικής που δίνει δεκάδες δις στις μεγάλες επιχειρήσεις, ικανοποιεί ακόμα και τα πιο “τρελά όνειρα” των εργοδοτών μετατρέποντας τον εργαζόμενο σε λάστιχο, καταργώντας συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες.

Με τις διατάξεις για την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 26 στα Δημοτικά και το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών από τα 7/θεσια και πάνω οδηγεί σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών, απολύσεις αναπληρωτών. Με την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο, τα “εργαστήρια δεξιοτήτων” και άλλες διατάξεις προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου.

Η κυβέρνηση διατηρεί το νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο και πάνω σε αυτόν προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων, ενισχύοντας τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα. Δίνει ένα ακόμα χτύπημα στην επαγγελματική εκπαίδευση εισάγοντας το ηλικιακό όριο εγγραφής στα 17 χρόνια οδηγώντας χιλιάδες νέους εκτός ΕΠΑΛ, στην κατάρτιση, την ιδιωτική εκπαίδευση και τη φθηνή εργασία για το κεφάλαιο, αξιοποιώντας το «θολό τοπίο» των σχολών μαθητείας που διατήρησε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Διατηρεί το νόμο για τους αναπληρωτές που πετσοκόβει χρόνια δουλειάς και προϋπηρεσίας, και επιπλέον εισάγει νέες τιμωρητικές διατάξεις για τους συναδέλφους, που για διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Ξαναγραφεί και εξειδικεύει τον νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης για την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, επεκτείνοντας όλες αυτές τις διατάξεις που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.


Η τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος επιστρέφεται ως απαράδεκτη!

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά η κυβέρνηση φέρνει για ψήφιση τροπολογία, που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.  Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, σαν τον κλέφτη, ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων σε μια τέτοια λογική, φέρνουν για ψήφιση αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση, σε μια τροπολογία, εκπρόθεσμη μάλιστα, που αφορά σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου!!!

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε «καλοθελητή»!

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον στιγματίσει σε όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!!

Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στις ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν, σταθήκαμε με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα, τις διεκδικήσεις δεκάδων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Να προστατεύσουν την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος! Ακόμα και αν ψηφιστεί, τονίζουμε ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να την ακυρώσουμε μαζί με τους συλλόγους γονέων!

Καλούμε τη ΔΟΕ να καταδικάσει τις απαράδεκτες ενέργειες του Υπουργείου.

Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στις 13 Μαΐου.

·         Απόσυρση της τροπολογίας για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος.

·         Εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

·         Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση.

·         Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

·         Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.

·         Σύγχρονα ασφαλή κτίρια και υποδομές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.


    -Ενημερώνουμε με όλα τα μέσα την τοπική κοινωνία και τους γονείς και προχωράμε από κοινού σε παραστάσεις διαμαρτυρίας.
        -Στηρίζουμε τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων, στον αγώνα τους για την μονιμοποίηση τους.

- Προχωράμε σε συσκέψεις – συνεδριάσεις – ενημερώσεις των συλλόγων διδασκόντων για το νομοσχέδιο και την καταγραφή συγκεκριμένων προβλημάτων ανά σχολείο.

- Παίρνουμε αποφάσεις για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.

- Μαζί με τους συλλόγους γονέων, καταργούμε στην πράξη την τροπολογία να παρακολουθείται από απόσταση το μάθημά μας στην τάξη.

- Κλιμακώνουμε με κινητοποιήσεις μαζί με τους γονείς και την τοπική κοινωνία στις 13 του Μάη, στις 13:00, στην Πλατεία Αγίου Κηρύκου και στην Πλατεία Χριστού Ραχών.

- Προετοιμάζουμε απεργιακή απάντηση απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης!

ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ!

 ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!

ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΗΝ τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος!

 ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ: ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΉΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!