Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Κατάργηση διαπολιτισμικών σχολείων

AΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ AΝΑΤΡΟΠΗ
Προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου
Πρόταση συζήτησης ως κατεπείγοντος του θέματος:
Κατάργηση διαπολιτισμικών σχολείων
Κύριε Πρόεδρε
Μέσα σε όλη την κόλαση της αντεργατικής επίθεσης των επαίσχυντων Μνημονίων 1 και 2, καταργούν τώρα και τα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης! Θορυβημένοι οι γονείς των μικρών μαθητών, ζητάνε απεγνωσμένοι συμπαράσταση για να μην κλείσουν τα σχολεία των παιδιών τους. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση λειτουργούν στην Περιφέρεια Αττικής δύο Δημοτικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ένα στην Ανθούπολη (Περιστέρι) και ένα στο Παλιό Φάληρο. (και, άτυπα, ένα ακόμη στο Γκάζι).
Ενδεχόμενο κλείσιμο των σχολείων αυτών θα σημάνει την περιθωριοποίηση και τελικά την απόρριψη από την εκπαίδευση πολλών μαθητών που δεν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν σε σχολεία που δεν διαθέτουν τάξη «υποδοχής». Συχνή προσχηματική αιτιολόγηση για την κατάργηση των Διαπολιτισμικών Σχολείων είναι ο χαρακτηρισμός τους ως «γκέτο», κάτι που όπως αποδεικνύεται στη πράξη δεν ισχύει. Το δωδεκαθέσιο σχολείο του Παλαιού Φαλήρου για παράδειγμα, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2011-12 αριθμεί ενενήντα πέντε περίπου μαθητές τριάντα διαφορετικών εθνικοτήτων, που προέρχονται από εννέα διαφορετικούς δήμους. Ειδικά φέτος ο αριθμός των γηγενών (ελλήνων) μαθητών έχει αυξηθεί και συγκεκριμένα στην πρώτη δημοτικού αποτελεί το ένα δεύτερο του μαθητικού δυναμικού. Εξίσου αυξημένος είναι και ο αριθμός των παιδιών που προέρχονται από μεικτές οικογένειες (με έναν από τους δύο γονείς έλληνα), με αποτέλεσμα η προσέγγιση προς την κατεύθυνση της Διαπολιτισμικής Αγωγής να είναι πιο ουσιαστική.
Παρά το πλούσιο και πολύ ουσιαστικό έργο που γίνεται στα σχολεία αυτά η Δημοτική Αρχή Παλαιού Φαλήρου έδωσε «προθεσμία» μιας εβδομάδας(!) στους εμβρόντητους γονείς για να την μεταπείσουν από την απόφασή της να κλείσει το σχολείο της περιοχής. Η προθεσμία αυτή «εκπνέει» αύριο Παρασκευή 24/2. Καλούμε ως εκ τούτου το ΠΣ να τοποθετηθεί υπέρ της διατήρησης των Σχολείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης αναζητώντας οικονομικότερη λύση για την μεταφορά των μικρών μαθητών από τους 9 Δήμους όπου κατοικούν στο σχολείο (του Π. Φαλήρου).
Αθήνα 23/02/2012
Αγγελος Χάγιος, Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής
ΥΓ Σας επισυνάπτω σημείωμα με ορισμένα πληροφοριακά στοιχεία για το Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Παλαιού Φαλήρου Τίρυνθος 3, τηλ. 2109423118
Το Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Παλαιού Φαλήρου (πρώην Παλιννοστούντων) λειτουργεί ως τέτοιο από το 1996 με σκοπό, βάσει του ιδρυτικού του διατάγματος, την παροχή εκπαίδευσης σε νέους με εκπαιδευτικές, κοινωνικές, πολιτιστικές ή μορφωτικές ιδιαιτερότητες.
Πρόκειται για δωδεκαθέσιο σχολείο το οποίο τη σχολική χρονιά 2011-12 αριθμεί ενενήντα πέντε περίπου μαθητές τριάντα διαφορετικών εθνικοτήτων, που προέρχονται από εννέα διαφορετικούς δήμους. Ειδικά φέτος ο αριθμός των γηγενών (ελλήνων) μαθητών έχει αυξηθεί και συγκεκριμένα στην πρώτη δημοτικού αποτελεί το ένα δεύτερο του μαθητικού δυναμικού. Εξίσου αυξημένος είναι και ο αριθμός των παιδιών που προέρχονται από μεικτές οικογένειες (με έναν από τους δύο γονείς έλληνα), με αποτέλεσμα η προσέγγιση προς την κατεύθυνση της Διαπολιτισμικής Αγωγής να είναι πιο ουσιαστική καθώς εντάσσεται και ο Ελληνικός πολιτισμός στο εκπαιδευτικό δυναμικό της τάξης με μεγάλη αντιπροσώπευση.
Τα παραπάνω αναφέρονται λόγω της συχνής αιτιολόγησης για την κατάργηση των Διαπολιτισμικών Σχολείων με τον απαράδεκτο για μας χαρακτηρισμό τους ως «γκέτο», κάτι που όπως αποδεικνύεται στη πράξη δεν ισχύει. Επιπρόσθετα μεγάλος αριθμός παιδιών προέρχονται από τον όμορο δήμο Παλαιού Φαλήρου και τον συγγενή δήμο Νέας Σμύρνης, με αποτέλεσμα το σχολείο μας να λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό και ως σχολείο «γειτονιάς». Η διαπολιτισμικότητα είναι η πραγματική εικόνα της ελληνικής κοινωνίας και τα διαπολιτισμικά σχολεία αποτελούν έναν σύγχρονο καθρέφτη της πραγματικότητας αυτής. Συγκεκριμένα το σχολείο μας είναι το μοναδικό σχολείο της Δ’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο οποίο λειτουργεί Τάξη Υποδοχής που υποστηρίζεται από πλήρως καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ως εκ τούτου, μπορεί να δεχτεί οποιονδήποτε μαθητή σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή ανεξαρτήτως των μαθησιακών του δυνατοτήτων και του επιπέδου ελληνομάθειάς του και να τον εντάξει ομαλά στο σχολικό σύστημα, ενώ παράλληλα τα σχολεία της περιοχής δεν θα χρειαστεί «να επιβαρυνθούν» από ένα μαθητή στον οποίο αντικειμενικά δεν θα μπορέσουν να προσφέρουν ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες.