Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

Διαπολιτισμική εκπαίδευση: ανακοίνωση της ΚΕΕΡΦΑ

ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Τετάρτη 7 Μάρτη στάση εργασίας και συγκέντρωση στο ΥΠΕΠΘ ώρα 1μ.μ.
Η εισήγηση του Περιφερειάρχη Εκπαίδευσης Αττικής Γ. Κουμέντου για κλείσιμο των διαπολιτισμικών σχολείων στην Αττική είναι ένα ακόμα δείγμα ρατσιστικής πολιτικής από την κυβέρνηση του μαύρου μετώπου.
Όσες προφάσεις και αν προβάλλει για το «υπερβολικό κόστος» των σχολείων αυτών, η επιλογή αυτή υπηρετεί την αντίληψη ότι τα παιδιά των μεταναστών δεν χρειάζεται να σπουδάζουν. Άλλωστε η χρηματοδότηση τους προέρχεται από ευρωπαϊκά προγράμματα. Ούτε συγκαλύπτει την εμπάθεια των κυβερνώντων για τους εκπαιδευτικούς και τη δουλειά που κάνουν σ΄ αυτά. Οι απαξιωτικοί και ρατσιστικοί χαρακτηρισμοί για γκετοποίηση των σχολείων και οι συστηματικές επιθέσεις από πέρσι στους εκπαιδευτικούς δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ούτε έχουν επιστημονική τεκμηρίωση. Η προπαγάνδα περί απογκετοποίησης με διάλυση των διαπολιτισμικών έχει την ίδια αντιδραστική αξία με την ανάγκη ιδρυματισμού …των αστέγων, αποασυλοποίησης των ψυχασθενών και των εξαρτημένων και τη διάλυση των κοινωνικών δομών, καταλήγοντας έτσι στη φιλανθρωπία των ΜΚΟ, στα παγκάκια και τα πεζοδρόμια.
Το ότι πρόκειται για σχολεία που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη μάθηση της γλώσσας και έχουν αναπτύξει σειρά πετυχημένων πολιτιστικών δράσεων (θέατρο, έκδοση εντύπων, πολιτιστικές ομάδες), βραβευμένη μάλιστα από τους πιο επίσημους φορείς, ενοχλεί την συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ.
Αντί λοιπόν το ΥΠΕΠΘ να προχωρήσει επιτέλους σε άνοιγμα της δημόσιας εκπαίδευσης στα παιδιά των μεταναστών σε όλες τις βαθμίδες, καταργεί και τη μοναδική δυνατότητα κάλυψης εκπαιδευτικών αναγκών τους μέσα από τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Εδώ δεν έχει πρόβλημα να καταπατά το νόμο 2423/96 που διέπει τη λειτουργία της ούτε βέβαια διεθνείς συνθήκες που κατοχυρώνουν τη θεμελιώδη υποχρέωση της πολιτείας για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών.
Πρόκειται για μια επίθεση που συμπληρώνει τα ταξικά και άδικα μέτρα διάλυσης του σχολείου της γειτονιάς, το οποίο πέρυσι υπεράσπισαν με μεγάλες κινητοποιήσεις εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές. Στο σχολείο της Διαμαντοπούλου που δεν έδωσε καν βιβλία στην ώρα τους δεν χωράνε επίσης οι «ευπαθείς ομάδες» με το χτύπημα- κλείσιμο της ειδικής αγωγής (κωφών, τυφλών, Αμεα). Η κατάργηση των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων στερεί τη δυνατότητα επιλογών στα μεγάλα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού.
Καταργεί ακόμη και τα σχολεία εκπαίδευσης των ελλήνων μεταναστών λόγω κόστους. Τα υποτάσσει όλα στο σχολείο-επιχείρηση που χαρακτηρίζεται από την ομοιομορφία της πληροφορίας, τον αυταρχισμό και τη χειραγώγηση και εξοβελίζει κάθε προοπτική αντισταθμιστικής αγωγής. Την ταξική διάσταση των «μεταρρυθμίσεων» του τη βιώνουν όλα τα παιδιά των φτωχών κοινωνικών στρωμάτων με τα εξεταστικά κόσκινα, τις περσινές συγχωνεύσεις σχολείων και τη τεράστια μείωση των δαπανών για τη Παιδεία.
Την ίδια ώρα, όμως εξυπηρετούνται και ακόμη πιο βρώμικα ρατσιστικά ακόμη και επιχειρηματικά συμφέροντα σαν κι αυτά που προωθεί η Διαμαντοπούλου και οι πλούσιοι φίλοι της μαζί με το Δήμαρχο Καμίνη για την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας με την εκκαθάριση των μεταναστών. Αντίστοιχα σχέδια εξόντωσης του δικαιώματος στην εκπαίδευση των παιδιών των μεταναστών προωθούν όλοι εκείνοι οι ρατσιστικοί κύκλοι της ακροδεξιάς και της ΝΔ που ζητούν την άρση του νόμου που παραχωρεί ιθαγένεια στα παιδιά των μεταναστών.
Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στο αντιναζιστικό συλλαλητήριο στις 17 Μάρτη με συγκέντρωση στα προπύλαια 2μμ και συναυλία-θεατρικά δρώμενα στη Πλατεία Αγίου Παντελεήμονα στις 4μμ.
Στηρίζουμε την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών την Τετάρτη 7 Μάρτη με στάση εργασίας και συγκέντρωση έξω από το ΥΠΕΠΘ στις 1μμ.
Καλούμε την ΟΛΜΕ, την ΔΟΕ, τους συλλόγους εκπαιδευτικών, τους μαθητές και τους γονείς να αποτρέψουν τα σχέδια διάλυσης του δημόσιου σχολείου, να υπερασπίσουν τα διαπολιτισμικά σχολεία ως μια αναγκαία δομή ένταξης των παιδιών της εργατικής τάξης σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.
ΚΙΝΗΣΗ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ