Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Ανακοίνωση συλλόγου γονέων από την Άντισσα Λέσβου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΑΝΤΙΣΣΑΣ ΛΕΣΒΟΥ
Άντισσα 10/06/2011
προς: 1. Υπουργό Παιδείας Κα Άννα Διαμαντοπούλου 2. Υφυπουργό Παιδείας Κα Εύη Χριστοφιλοπούλου 3. Γ.Γ. Υπουργείου Παιδείας Κον Κουλαϊδή 4. Δ/νση Σπουδών ΥπΔΒΜΘ 5. Περιφερειακή Δ/ντρια Β. Αιγαίου 6. Δ/ντρια Π.Ε. Λέσβου 7. 1ο Γραφείο ΠΕ Λέσβου Κοιν.: 1. Δ/νση Δημ.Σχολ. και Νηπιαγ. Άντισσας 2. Ομοσπονδία Γονέων 3. Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) 4. Επιστημονικές ενώσεις καθηγητών ξένων γλωσσών 5. Τοπικός Τύπος – Εκπαιδευτικά και άλλα Μ.Μ.Ε. 6. Δήμαρχο και Αντιδήμαρχο Παιδείας Δήμου Λέσβου
Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας για την Υπουργική Απόφαση Φ 12/518/61284/Γ1/27-05-2011 του Υπ. Δ. Β. Μ. Θ. που αφορά την εκμάθηση και διδασκαλία μιας μόνο 2ης ξένης γλώσσας Γαλλικά ή Γερμανικά σε όλα τα σχολεία της χώρας μας και την απόφαση κατάργησης ουσιαστικά του ολοήμερου Σχολείου στην ελληνική επαρχία.
ΘΕΜΑ 1ο: «Διδασκαλία β' ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία».
Μια σημαντική κοινωνική κατάκτηση, η δυνατότητα να επιλέξουν οι μαθητές τη δεύτερη ξένη γλώσσα,καταργείται ουσιαστικά και πιο συγκεκριμένα,με την απόφασή σας:
1.Η διδασκαλία της β' ξένης γλώσσας δεν θα γίνεται πλέον με βάση την επιθυμία γονέων - μαθητών,αλλά σύμφωνα με τις δηλώσεις που άπαξ έχουν γίνει στο Δημοτικό. Δηλαδή μια «φουρνιά» μαθητών θ' αποφασίσει πλειοψηφικά τι θα διδαχθούν όλες οι υπόλοιπες «φουρνιές», εφόσον το Σχολείο θα χαρακτηριστεί ως γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο κ.λ.π.
2.Καταργείται το δικαίωμα της επιλογής που αποτέλεσε θεμελειώδες στοιχείο στην εισαγωγή της β' ξένης γλώσσας στα Σχολεία και που αποτελεί βασικό κίνητρο μάθησης των παιδιών.
3.Υποχρεώνονται οι μισοί μαθητές να διακόψουν την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας που για ένα ή περισσότερα χρόνια διδάσκονταν.
4.Σπρώχνονται, αφαιρώντας έτσι το δικαίωμα στη μόρφωση στα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα άλλης πρόσβασης σ' αυτή, τις ήδη οικονομικά εξουθενωμένες οικογένειές μας σε αναζήτηση νέων φροντιστηρίων έξω από το δημόσιο Σχολείο για την κάλυψη των κενών και τη συνέχιση του προγραμματισμού που έχουμε κάνει για τις σπουδές των παιδιών μας.
5.Υποβάλλονται τα παιδιά μας σε έναν νέο κυκεώνα αναζήτησης του Γυμνασίου που θα εγγραφούν ή θα μετεγγραφούν για να καλύψουν την ανάγκη της εκμάθησης της β' ξένης γλώσσας επιλογής.
Και αν αυτό στις πόλεις θεωρείται εφικτό, χωρίς να διαρρηγνύεται ο κοινωνικός ιστός, πώς αυτό μπορεί να γίνει στην επαρχία μας,όταν το κοντινότερο Γυμνάσιο δεύτερης επιλογής μας βρίσκεται στα 30χλμ. ορεινού δικτύου;
ΘΕΜΑ 2ο: «Κατάργηση του Ολοήμερου Σχολείου»
Ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου υπήρξε πρωτίστως κοινωνικός και εκπαιδευτικός. Ειδικότερα στην απομονωμένη αγροτική περιοχή μας με ελάχιστες ως μηδενικές επιλογές, υπήρξε μια διέξοδο για τους μαθητές που παρακολουθούσαν κάποια από τα αντικείμενα διδασκαλίας π.χ. μουσική ή πληροφορική κ.λπ., υπήρξε στήριγμα για τις ανασφάλιστες μητέρες εργαζόμενες,για τους γονείς που δεν έχουν το χρόνο ή τη δυνατότητα να βοηθήσουν τα παιδιά τους στα μαθήματα. Εντείνοντας έτσι περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση,αφήνεται τα παιδιά μας στη «μοίρα« τους.
Ζητάμε:
1.Να ανακαλέσει άμεσα το Υπουργείο Παιδείας τις αντιεκπαιδευτικές του αποφάσεις και να εφαρμόσει επιτέλους το «Πρώτα ο μαθητής»,που όλο το ακούμε αλλά πουθενά δεν το έχουμε δει.
2.Να διατηρηθεί το ισχύον καθεστώς ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της β' ξένης γλώσσας.
3.Να διατηρηθεί ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου ως έχει και να εμπλουτιστεί με πιο πολλές ειδικότητες.
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ, ΡΟΥΣΣΗ ΡΟΣΑΡΙΑ
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ,Σ ΑΛΧΑΤΖΙΔΟΥ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ