Επικοινωνιακό τρικ της κυβέρνησης η μείωση των τιμών στα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Πασχαλινός μποναμάς στους Ακτοπλόους εφοπλιστές η μείωση 50% στα λιμενικά τέλη. Δώρο για τους εφοπλιστές δίνεται και έχει αξία πάνω από 30 εκατ. ευρώ.
Για τους Συνταξιούχους όμως είναι απαγορευτικό! Το παρατηρητήριο τιμών του ΥΕΝ διαπιστώνει αυξήσεις 2,5%.
Δελτίο Τύπου
Σε πρωταπριλιάτικο αστείο εξελίσσεται το κυβερνητικό αφήγημα που ανέλαβε να αναδείξει ο Υπουργός Ε.Ν. Βασίλης Κικίλιας περί μείωσης των Ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Σε μια περίοδο που οι τιμές πετρελαίου όλων των τύπων έχουν γκρεμιστεί και αυτό αντανακλάει σε τεράστια μείωση στο κόστος λειτουργίας των Ακτοπλοϊκών πλοίων η κυβέρνηση μειώνει 50% τα λιμενικά τέλη, αφαιρώντας πόρους από τα λιμενικά ταμεία, οι οποίοι είναι αναγκαίοι για στοιχειώδη
έργα που πρέπει να γίνουν στις απαρχαιωμένες και ακατάλληλες λιμενικές υποδομές των νησιών κατευθύνοντας ζεστό χρήμα στα ταμεία των Ακτοπλόων εφοπλιστών.
Ανάμεσα στους μεγάλους κερδισμένους από τις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων είναι τα ταχύπλοα πλοία τα οποία ήδη χρησιμοποιούν τα νέα καύσιμα όμως οι τιμές των εισιτηρίων τους έχουν πιάσει ταβάνι!
Το Πασχαλινό δώρο – τέρας στους εφοπλιστές δίνεται χωρίς να υπάρχει το παραμικρό αντίκρισμα στις τιμές των εισιτηρίων, οι οποίες σύμφωνα με τα παρατηρητήριο τιμών του ΥΕΝ έχουν πάρει την ανιούσα εν όψει της μεγάλης εξόδου του Πάσχα.
Μια δεύτερη παράμετρος που βγάζει κερδισμένους τους εφοπλιστές είναι η ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης μαζί και των οχημάτων γεγονός που αυξάνει συνεχώς την κερδοφορία των Ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Σε αρκετές Ακτοπλοϊκές γραμμές η αύξηση αυτή ξεπερνάει το 18%.
Στην ίδια κατεύθυνση της συνεχούς ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των Ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων είναι η εκτόξευση της κρατικής επιδότησης για τις άγονες γραμμές που πλέον ξεπερνούν τα 160 εκατ. ευρώ ετησίως!
Η κυβέρνηση και ο Υπουργός Ε.Ν. προετοιμάζουν το έδαφος να παρέχουν νέα προνόμια στους εφοπλιστές από την 1η Μάη που εγκαινιάζονται στα συμβατικά Ακτοπλοϊκά πλοία τα νέα καύσιμα.
Αυτό σηματοδοτεί η επικοινωνιακή καμπάνια τους περί στήριξης των Ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων (εφοπλιστών).
Η προπαγάνδα τους δείχνει ότι η κυβέρνηση θέλει να απαλλάξει εξολοκλήρου τους Ακτοπλόους από το κόστος της λεγόμενης πράσινης μετάβασης (στα Ακτοπλοϊκά καύσιμα) και να τα μετακυλήσει στην κοινωνία, στο λαό, στο επιβατικό κοινό και στους χρήστες των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Αυτό γίνεται σε μια περίοδο που οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, τα λαϊκά στρώματα δεινοπαθούν από την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική της λιτότητας, της δημοσιονομικής πειθαρχίας, της ακρίβειας και της φορολεηλασίας.
Είμαστε σταθερά στο πλευρό των νησιωτών, των επιβατών και ενώνουμε την φωνή μας μαζί τους ώστε να τερματιστεί η εφοπλιστική κερδοσκοπία να μειωθούν τα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια για σύγχρονα,
ασφαλή πλοία με ποιοτικές υπηρεσίες, με φθηνά εισιτήρια που αντιστοιχούν στις σημερινές σύγχρονες ανάγκες των νησιών μας, με σεβασμό στα δικαιώματα και το μόχθο των Ναυτεργατών που είναι η κινητήρια δύναμη στο Ακτοπλοϊκό έργο.
Αυξήσεις μαμούθ...
Από την 1η Μαρτίου έως 30 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα 2024, έχουν γίνει
οι ακόλουθες αυξήσεις στα εισιτήρια της οικονομικής θέσης επιβατών:
Βόλος – Σκιάθος, 6,96%.
Κυλλήνη – Ζάκυνθος, 4,13%.
Λαύριο – Κύθνος, 11, 79%.
Πειραιάς – Ηράκλειο, 4,24%.
Πειραιάς – Κως, 1,05%.
Πειραιάς – Μύκονος, 3,11%.
Πειραιάς – Νάξος, 3,16%.
Πειραιάς – Πάρος, 2,77%.
Πειραιάς – Ρόδος, 3,94%.
Πειραιάς – Σύρος, 1,23%.
Πειραιάς – Χανιά, 6,37%.
Νάξος – Πάρος, 13,90%.
Σύρος – Μύκονος, 2,76%.
Σύρος -Τήνος, 10,22%.
Τήνος – Μύκονος, 8,90%.
Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη, 7%.
Κάλυμνος – Πυθαγόρειο Σάμου, 15,09%
Η Διοίκηση