Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

ΕΙΝΑΠ: Απλήρωτοι οι "ήρωες με τις λευκές και πράσινες μπλούζες" στο ΑΤΤΙΚΟ









ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ κ. ΚΙΚΙΛΙΑ

Κοινοποίηση       :Γραφείο Πρωθυπουργού, κ. Μητσοτάκη
   :Υφυπουργό Υγείας κ. Κοντοζαμάνη
   :Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Υγείας κ. Κωτσιόπουλο
   :Επιστημονική Επιτροπή υπουργείου Υγείας, κ. Τσιόδρα
   :Διοικητές 1ης και 2ης ΥΠΕ
   :Διοικητές Νοσοκομείων Αθήνας - Πειραιά
   :3μελείς, 5μελείς επιτροπές ΕΙΝΑΠ
   :ΙΣΑ
   :ΙΣΠ
   :ΟΕΝΓΕ
   :ΜΜΕ

                                      Αθήνα, 08/05/20


Με υπηρεσιακό έγγραφο 8/5/20 οι αρμόδιοι οικονομικών υπηρεσιών του "Αττικού" ενημερώνουν πως ούτε λίγο ούτε πολύ οι επικουρικοί γιατροί, νοσηλευτές κλπ, ΔΕΝ θα πληρωθούν μισθό 15θημέρου γιατί  "ο εν λόγω τύπος πληρωμής δεσμεύθηκε από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών λόγω της καταβολής της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης προς το προσωπικό του ΕΛΚΕ / ΕΚΠΑ " ( ; )

Ψήφισμα αλληλεγγύης της ΕΣΠΗΤ για τον Θ. Αβραάμ


ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ



Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΠΗΤ (Ένωση Συντακτών Περιοδικού Ηλεκτρονικού Τύπου) καταδικάζει την απόπειρα εκφοβισμού που δέχτηκε κατά την τέλεση των καθηκόντων του ο συνάδελφος δημοσιογράφος Θράσος Αβραάμ, εργαζόμενος στην ιστοσελίδα stonisi.gr, στη Λέσβο.

Οι  επιθέσεις εναντίον δημοσιογράφων και η στοχοποίηση τους από ακραία αντιδημοκρατικά στοιχεία είναι απολύτως καταδικαστέες και μας βρίσκουν όλους ενωμένους απέναντί τους.

Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

75 Χρόνια από την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών - Πολιτιστική Εκδήλωση στην Ικαρία

Τιμάμε την 9η Μάη την Ημέρα της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών. Τιμάμε τα εκατομμύρια των νεκρών, των τραυματιών, των αναπήρων, όλων όσοι με κάθε τρόπο πάλεψαν και αγωνίστηκαν ενάντια  στον φασισμό – ναζισμό, τόσο στη χώρα μας, όσο και σε όλο τον κόσμο, βάζοντας τη δική τους ανεξάλειπτη  σφραγίδα στην πάλη ενάντια στο σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα που γεννά την εκμετάλλευση, τη φτώχεια, τον πόλεμο, την προσφυγιά, που θρέφει το αυγό του φιδιού.

"Aνταποδοτικά οφέλη" για ¨"ανθρώπινες χωματερές"

Τη δημοτική παράταξη "Σαμιακή Ανατροπή" που μας στέλνει δελτία Τύπου (και την ευχαριστούμε γι αυτό) δεν τη γνωρίζουμε ως προς τις θεματικές που έχει και τη δράση της, συνεπώς δε σημαίνει ότι η αναφορά μας σε αυτή σημαίνει και κάποια ιδιαίτερη σύγκλιση απόψεων, αλλά στο τελευταίο της δελτίο είδαμε κάτι ενδιαφέρον για το οποίο είχαμε μιλήσει-γράψει (δείτε ΕΔΩ) και τώρα επαληθευόμαστε.

Γράφαμε για το πως θα αξιοποιηθεί η κρίση με τον κορονοϊό για να λειανθούν οι αντιδράσεις στα νησιά (ειδικά μετά την εκστρατεία των ΜΑΤ σε Χίο-Λέσβο) και με πιο "λελογισμένες" καταστάσεις να συνεχίσουν να διατηρούνται τα κολαστήρια-αποθήκες ψυχών, με οικονομικά ανταλλάγματα. 

Γράφαμε ότι:

Τηλεφωνική Εταιρεία: Το μπλόκο και οι εκτελέσεις το Μάιο του 1944


...αναδημοσίευση από το ert.gr...

Μόλις είχε περάσει η Πρωτομαγιά του 1944 με τη θυσία των «200» στην Καισαριανή να συγκλονίζει. Οι εργαζόμενοι στον πρόγονο του ΟΤΕ, την Τηλεφωνική Εταιρεία, όπως την έλεγαν τότε, είχαν ήδη πραγματοποιήσει σειρά απεργιακών δράσεων. Στο γνωστό βρώμικό τους ρόλο, Έλληνες καταδότες, παρέδωσαν ονομαστικό κατάλογο των απεργών στις δυνάμεις κατοχής.

Ακολούθως τα ναζιστικά στρατεύματα και Έλληνες των Ταγμάτων Ασφαλείας πραγματοποίησαν μπλόκο στο κτίριο της Τηλεφωνικής Εταιρείας. Ακολούθησαν συλλήψεις και τελικά στις 7 Μαΐου 1944, εκτελέσεις στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής.

Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

9 Μάη - όχι καραντίνες σε βάρος της ιστορικής μνήμης

Μπορεί ο κορονοϊός και οι καραντίνες να μας πήγαν λίγο πίσω σε διάφορους τομείς, αλλά δεν σημαίνει ότι θα διαγράψουν επιλογές και δράσεις. Ειδικά με αφορμή την 9η Μάη επέτειο λήξης του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, μία από τις παραμέτρους της ιστορικής μνήμης αυτή των Ελλήνων προσφύγων, αντιμετωπίζεται με προσβλητικό τρόπο.
Θυμίζουμε ότι στάλθηκε εξώδικο προς τη διοίκηση της ΕΡΤ στα τέλη Φλεβάρη, το οποίο δεν απαντήθηκε ποτέ, όπως και πριν από αυτό γραπτές και πρωτοκολλημένες επιστολές φορέων, αλλά και ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ικαρίας, για την αιφνίδια αναβολή μετάδοσης (χωρίς επαναπρογραμματισμό και αιτιολογία) του Β' μέρους του ντοκιμαντέρ “Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο”, που είναι εσωτερική παραγωγή της ΕΡΤ.

Απάντηση και πολύ περισσότερο “θεραπεία” μπορεί να μην υπήρξε, πλάνα φυσικού περιβάλλοντος από το ντοκιμαντέρ (τοπίο της Ικαρίας) χρησιμοποιήθηκε (και καλώς – γίνονται αυτά) στην ΕΡΤ εν μέσω καραντίνας για να ντυθεί συνέντευξη από τη...Σύρο!!!

Σε όλο αυτό το διάστημα μετρήσαμε φίλους (πολλούς) και είδαμε διεθνή ΜΜΕ να χρησιμοποιούν σαν πηγή αναφοράς τη δουλειά μας στη συγκεκριμένη θεματική και αυτό μας έκανε χαρούμενους.

Επανερχόμαστε και δίνουμε στη δημοσιότητα τις μαρτυρίες όσων ανήκουν στους “ψαλιδισμένους”, διότι οι συνεντεύξεις τους είχαν μεταδοθεί σε έντυπη – ιντερνετική μορφή, συνεπώς το περιεχόμενό τους είναι ορατό και δημόσιο. Ποιός ή ποιοί το “φοβούνται” λοιπόν και γιατί;

Δίνουμε δύο ηλεκτρονικές διευθύνσεις για κάθε ανάρτηση, ένα για την πρωτόλεια και ένα για την αναδημοσίευσή της από την Ικαριακή Ραδιοφωνία. Πάνω από τον τίτλο κάθε ανάρτησης αναφέρεται το όνομα του προσώπου που έχει δώσει τη συνέντευξη, εκτός αν αυτό περιέχεται στον τίτλο.
Στη μορφή του ντοκιμαντέρ για λόγους χρόνου ορισμένες από τις μαρτυρίες αυτές έχουν υποστεί μικρές περικοπές για να χωρέσουν στα χρονικά όρια της παραγωγής.

Για όλα αυτά δέχτηκα ένα σχόλιο φίλου που βοήθησε στην έρευνα και το καταγράφω χωρίς να το δέχομαι υποχρεωτικά, αφού μόνο γραπτές απαντήσεις από τη διοίκηση της ΕΡΤ, ή έμπρακτες κινήσεις όπως ο επαναπρογραμματισμός, θεωρώ επίσημες θέσεις. Τα άλλα είναι υποθέσεις, εκτιμήσεις, προσωπικές απόψεις, εικασίες που έχει δικαίωμα να έχει ο καθένας.

Το σχόλιο του φίλου αναφέρεται στη συνέντευξη του Κώστα Βαλσαμή και θεωρεί ότι μία πιθανή αιτία της αιφνίδιας αναβολής μετάδοσης, μπορεί να είναι η λεγόμενη επένδυση στο Ελληνικό (είχε σημαντική εξέλιξη λίγες μέρες πριν γίνει η αιφνίδια αναβολή προβολής), αφού στην συνέντευξη του Κ. Βαλσαμή, κατονομάζεται (χωρίς κάποιο χαρακτηρισμό είναι η αλήθεια) ο πρόγονος των εμπλεκομένων στην επένδυση.

Το καταγράφουμε χωρίς, επαναλαμβάνω, να το αποδεχόμαστε και επισυνάπτουμε και το σχετικό απόσπασμα της συνέντευξης για να βγάλει ο καθένας τα όποια δικά του συμπεράσματα.

Ευαγγελία Καρούτσου – Τσαντίρη: Αναμνήσεις από την περίοδο της προσφυγιάς



Νικόλαος Καρίμαλης: Το προσφυγικό ταξίδι και η κατάταξη στον ελληνικό στρατό στη Μέση Ανατολή



Νίκος Λαρδάς
O αντίκτυπος της ιστορίας των Ελλήνων προσφύγων



Σπύρος Πλακίδας
Τσεσμές: Το Hot Spot των Ελλήνων προσφύγων στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο



Σμαράγδα- Μάγια Πατεράκη και Κώστας Βαλσαμής
Φώτης Σπανός: Ο ήρωας κομάντο του Αιγαίου στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο



K.Bαλσαμής:
"Θυμάμαι που με πήρε ο μπαμπάς και πήγαμε στο καΐκι μας, είχε ένα κανόνι στην πλώρη, και άκου τώρα παιδάκι τότε, τα θυμάμαι σα να είναι αυτή η ώρα, και δύο αντιεροπορικά δεξιά και αριστερά του καΐκιού και θυμάμαι και τη ναυαρχίδα, ένα μεγάλο καΐκι, που στην κόφα απάνω είχε έναν Εγγλέζο που παρακολουθούσε τα πάντα. Φαίνεται να ήταν ακόμα κατοχή δεν είχαν φύγει γιατί παρακολουθούσαν τα πάντα, ήταν ετοιμοπόλεμοι εν πάσει περιπτώσει.

Και γιατί το λέω αυτό. Άκουσα μία φωνή, είχαν έρθει τα καΐκια στον Εύδηλο, και αμέσως με πιάσανε εμένα, δεν είχανε, δεν προλαβαίναν να σαλπάρουν άγκυρες και τέτοια, αμολήσαν τα πάντα και εμένα μέσα σε μία σχεδία λαστιχένια, με ρίξανε μέσα και από εκεί και πέρα δεν θυμάμαι πώς με πήρανε και φύγανε γιατί είδανε στον κάβο στα Νέγια, έναν καπνό, ένα καραβάκι. Και πήγαν δεξιά και αριστερά και το κλείσανε.

Εν πάσει περιπτώσει φέραν αυτό το μοτορσιπάκι μέσα, ήταν του Λάτση, με λάδια. Και τα έφερε ο καπετάν Φώτης εδώ που είναι το τελωνείο το παλιό στου Ρόζου και επιστατούσε ο ίδιος στο να μοιραστούν τα λάδια στον κόσμο, αυτός ήταν ο Φώτης".

Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Οι εναλλακτικές μας στον αθλητισμό

Oι αποφάσεις οριστικής διακοπής στα πρωταθλήματα μπάσκετ (από Α2 και κάτω) αλλά και στο ποδόσφαιρο σε αρκετές κατηγορίες, συν το ότι όσα αθλήματα συνεχιστούν δεν θα έχουν θεατές, οδηγεί και τους φιλάθλους στη λήξη της περιόδου.

"Ευθανασία" λοιπόν λόγω κορονοϊού σε πολλούς τομείς αθλητικής δράσης.

 Για παρηγοριά υπάρχουν ανά την Ελλάδα αρκετές ιστοσελίδες με αναρτημένους αγώνες μπάσκετ και ποδοσφαίρου σε όλες τις κατηγορίες που μπορούν να ψυχαγωγήσουν όσους/ες θέλουν ακόμα να δουν αθλητικές συναντήσεις έστω και "αρχείου" πια.

Ανακαλύψτε τις και δείτε σωματεία σε διάφορες γωνιές της χώρας, είναι μία ευκαιρία για πιο σφαιρική προσέγγιση του αθλητισμού.

Σε συνδυασμό με το νέο βιβλίο "Σπορ και Κοινωνικές Αντιστάσεις", είναι μια καλή επιλογή. Και αθλητική δράση και αθλητική-κοινωνική ιστορία.

Εκεί που οι θρύλοι συναντούν την ιστορία

η σημαία και γραμματόσημα όταν η Ικαρία ήταν αυτόνομο κράτος
...της Χαρούλας Κοτσάνη...


Μία μακρινή προφορική παράδοση, σ΄ ένα ορεινό χωριό της Β. Ικαρίας στο Φραντάτο,  κατάφερε να φτάσει ως τις μέρες μας…
 Μου την διηγήθηκε σε μένα πριν πολλά χρόνια η Ελένη Τσαμούταλη – Τσαπαλιάρη, μια ιστορία που αφορούσε τους προγόνους της οικογένειας, άρχιζε κάπως έτσι σαν παραμύθι…

Χρήσιμα συμπεράσματα από μία "αθλητική" αφίσα

Σημαντική η αποκάλυψη του συναδέλφου Άρη Χατζηστεφάνου για την αφίσα της χιτλερικής Ολυμπιάδας του 1936 στο γραφείο του βιομηχάνου-κατασκευαστή μασκών, καθώς και άλλη μία φωτο με την ίδια αφίσα από τα νιάτα του Βορίδη. Θυμίζω ότι υπήρξε μποϊκοτάζ της χιτλερικής ολυμπιάδας από ένα μαζικό διεθνές κίνημα, που στήριξε τη Λαϊκή Ολυμπιάδα της Βαρκελώνης, η οποία δεν ολοκληρώθηκε λόγω του ισπανικού εμφύλιου (για την ακρίβεια έγινε μόνο η τελετή έναρξης).

Ας δούμε όμως και άλλη μία διάσταση στην οποία εκτιμώ ότι πρέπει να επικεντρώσουμε.

Κυριακή 3 Μαΐου 2020

Επιτρέπεται να πέσεις επιβάλλεται να σηκωθείς (με ένα βιβλίο)


Aνοίγουν ξανά τα βιβλιοπωλεία, επιτρέπονται και οι μετακινήσεις, ώρα λοιπόν να “οργανωθούμε”.
Οι εξελίξεις στο θέμα όλων των αθλητικών διοργανώσεων (αναβολές, μεταθέσεις, διακοπές) και τα σκεπτικά που εκφράστηκαν γι' αυτές, αποτελούν άλλο ένα λόγο για να επιλέξει κανείς το βιβλίο που κυκλοφόρησε στο τέλος Γενάρη 2020, “Σπορ και Κοινωνικές Αντιστασεις” (εκδόσεις Νότιος Άνεμος, ISBN 9789609511704, συγγραφέας Νάσος Μπράτσος).

Κάποια στιγμή βέβαια ελπίζουμε οι εξελίξεις να επιτρέψουν και τη διεξαγωγή τοπικών εκδηλώσεων παρουσίασης του βιβλίου, καθώς αρκετές που είχαν προγραμματιστεί, αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας.

Άλλωστε όπως συμβαίνει και στον αθλητισμό κάθε δύσκολη περίοδο οφείλεις να την αντιμετωπίζεις με το δόγμα "επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς" και ακόμα καλύτερα, όταν το κάνεις με ένα βιβλίο γεμάτο ντοκουμέντα, και με την έρευνα να συνεχίζεται για πιθανό εμπλουτισμό της δεύτερης έκδοσής του, όταν αυτή κάποια στιγμή έρθει.

Το βιβλίο μπορείτε να το αναζητήσετε στην “Πολιτεία” https://www.politeianet.gr/books/9789609511704-mpratsos-nasos-notios-anemos-spor-kai-koinonikes-antistaseis-307504
 Ασκληπιού 1-3, Αθήνα, τηλ: 210 3600235 e-mail: politeia@otenet.gr


Από το οπισθόφυλλο

To oλοκαύτωμα της Δαύλειας στις 5 Μαΐου 1943


 ...αναδημοσίευση από το ert.gr...

Όσες ήττες υπέστησαν στα βουνά της Ηπείρου οι Ιταλοί, τόσα συμπλέγματα κουβαλούσαν και εκφράστηκαν με εγκληματικές ενέργειες στην κατοχική περίοδο. Μία από αυτές τις ενέργειες ήταν η πυρπόληση της Δαύλειας στις 5 Μαΐου 1943.

Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Η αιματοβαμμένη από τους ναζί γωνιά του Ταύρου – 2 Μάη 1944



 ...αναδημοσίευση από το ert.gr...

Καθόλου δε φαντάζεται ο περαστικός διαβάτης τι ιστορία «κρύβει» μία μικρή γωνιά στον Ταύρο, πίσω από την εκκλησία της Παναγίτσας και δίπλα στις εργατικές πολυκατοικίες.
Όπως λέει και το τραγούδι «ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία» και πράγματι ισχύει.

Μόνο ο σχολαστικός παρατηρητής, αν δεν έχει άλλες σκέψεις στο μυαλό του, μπορεί περπατώντας στην περιοχή, να «ανακαλύψει» τη στήλη που κρύβεται από την πρασινάδα.

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Η Εργατική Πρωτομαγιά στην Ικαρία



Λάβαμε και αναδημοσιεύουμε ανταπόκριση από τις εκδηλώσεις της Πρωτομαγιάς που οργάνωσαν το ΕΚΣ και σωματεία στην Ικαρία. Οι φωτο είναι από τον Εύδηλο στο μνημείο των εκτελεσθέντων Ικαριωτών με τους 200 της Καισαριανής. Συγκέντρωση έγινε και στον Άγιο Κήρυκο στο νοσοκομείο, την οποία κάλεσε το σωματείο εργαζομένων του νοσοκομείου. Όταν λάβουμε υλικά από τη συγκέντρωση του νοσοκομείου θα τα αναρτήσουμε.

Η ανταπόκριση:

To «Θυσιαστήριο της Λευτεριάς» στην Καισαριανή (pic)


 ...αναδημοσίευση από το ert.gr...

Τόπος θυσίας στη διάρκεια της κατοχικής περιόδου το Σκοπευτήριο της Καισαριανής, δίκαια χαρακτηρίστηκε και σαν «Θυσιαστήριο της Λευτεριάς». Την Πρωτομαγιά του 1944 η εκτέλεση 200 κομμουνιστών ήταν η κορυφαία πράξη του δράματος στο συγκεκριμένο χώρο.

Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Ανακοινώσεις από ΠΟΕΣΥ και ΕΤΕΡ για την Πρωτομαγιά

1)Ανακοίνωση της ΕΤΕΡ
Ο άνθρωπος πάνω από τα κέρδη


Μεταξύ 1760 – 1860 τοποθετούν οι ιστορικοί την πρώτη Βιομηχανική Επανάσταση, χρειάστηκε περίπου μισός αιώνας μέχρι τον Μάιο του 1886, όταν οι εργαζόμενοι στο Σικάγο διεκδίκησαν καλύτερες συνθήκες εργασίας με κεντρικό σύνθημα «Οκτώ ώρες εργασία, οκτώ ώρες ανάπαυση, οκτώ ώρες ύπνος».

Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Η ΟΕΝΓΕ για την Πρωτομαγιά





Τιμάμε την 1η ΜΑΗ
Μέρα σύμβολο του αγώνα των εργαζομένων ενάντια σε όλους όσοι μας στερούν το δικαίωμα να ζήσουμε τη ζωή που μας αξίζει.
Μέρα τιμής και μνήμης των νεκρών της εργατικής τάξης στον αγώνα ενάντια στην καταπίεση και την εκμετάλλευση.
Τιμάμε τους νεκρούς στο  Σικάγο το 1886, στη Θεσσαλονίκη το 1936, στην Καισαριανή το 1944.
Κρατάμε ζωντανούς στη μνήμη μας τους συναδέλφους μας υγειονομικούς που έχασαν τη ζωή τους στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

ΛΑΡΚΟ: Τέσσερις 24ωρες απεργίες μέσα στο Μάιο

...αναδημοσίευση από το ert.gr...

Mε απόφαση της γενικής τους συνέλευσης και των ψηφοφοριών που ακολούθησαν, οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ αποφάσισαν νέο κύκλο κινητοποιήσεων.
Συγκεκριμένα θα πραγματοποιήσουν 24ωρες απεργίες το μήνα Μάιο στις ακόλουθες ημερομηνίες:

Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Οι θέσεις της ΟΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο – κινητοποιήσεις

Οι θέσεις της ΟΛΜΕ για το πολυνομοσχέδιο – κινητοποιήσεις
Την Πέμπτη 30/4 στη 1μ.μ. Πανελλαδική διαμαρτυρία

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ από την πρώτη στιγμή  της εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων προειδοποιούσε την κυβέρνηση να  μην προχωρήσει στην κατάθεση νομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας. Η επιλογή της κας Κεραμέως  να προχωρήσει, τελικά, στην κατάθεσή του, ενώ δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν  γενικές συνελεύσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με τις ομοσπονδίες και με τη Βουλή να υπολειτουργεί, αποτελεί μια πράξη κατάφωρα αντιδημοκρατική και μαρτυρά τη βούληση της κυβέρνησης να εκμεταλλευτεί τις απαγορεύσεις λόγω της πανδημίας για να επιβάλει ακραία αντιδραστικά μέτρα.

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Ανακοίνωση σωματείου εργαζομένων νοσοκομείου "Ευαγγελισμός"

ΣΩΜΑΤΕΙΟ  ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ  ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ  ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

          Με έκπληξη διαβάσαμε την ενημέρωση κατόπιν.. «θερμής υποχρέωσης» της Ιατρικής Υπηρεσίας απέναντι στο ιατρικό προσωπικό του νοσοκομείου σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία του νέου κορονοϊού στον Ευαγγελισμό.
Ας σταθούμε όμως λίγο σε συγκεκριμένα σημεία πριν ενδώσουμε στους πανηγυρισμούς…
·         Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, από τους 31 διασωληνωμένους ασθενείς αποσωληνώθηκαν οι 9. Ωστόσο, μια μέρα πριν (συγκεκριμένα στις 8/4) στην καθημερινή ενημέρωση του Υπουργείου Υγείας, ο κ. Τσιόδρας αναφερόμενος στον Ευαγγελισμό έκανε λόγο για 17 αποσωληνωμένους σε σύνολο 39 ασθενών!!! Προς τι η ανάγκη λοιπόν να «μαγειρευτούν» τα νούμερα;; Και που βρίσκεται μέσα σε αυτό το αίσθημα επιστημονικής ευθύνης;

79 χρόνια από την είσοδο της Βέρμαχτ στην Αθήνα


Την αποφράδα επέτειο της εισόδου των γερμανικών στρατευμάτων μας θυμίζει το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι: «Συμπληρώνονται σήμερα 79 χρόνια από την εισβολή της ναζιστικής Γερμανίας στην ανοχύρωτη Αθήνα. Στις 27 Απριλίου 1941 άρχισε η μαύρη νύχτα της Κατοχής, που κράτησε 3,5 ολόκληρα χρόνια κι επέφερε τρομερά δεινά στην Ελλάδα. Τα πάνοπλα γερμανικά στρατεύματα συναντούν έρημους δρόμους και τους πολίτες κλεισμένους στα σπίτια τους.

Ανακοινώσεις συνδικάτων

 Ανοίξτε το θέμα και διαβάστε τις ανακοινώσεις των ΟΛΜΕ, ΟΕΝΓΕ, ΣΥΒΧΨΑ

Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Μεσσηνιακός Γ.Σ.: Aπό το 1888 συνεχής κοινωνική και αθλητική προσφορά


 ...αναδημοσίευση από το ertnews.gr και το sports.ert.gr...

του Νάσου Μπράτσου

Αφορμή για να αντιληφθούμε το ιστορικό μέγεθος και την προσφορά του Μεσσηνιακού, στάθηκε ένα τυχαίο γεγονός την περίοδο του κορονοϊού. Ο σύλλογος καλούσε σε συμμετοχή σε εθελοντική αιμοδοσία και έτσι προσέξαμε το έτος ίδρυσής του που είναι το 1888. Μάλλον ο αρχαιότερος ελληνικός σύλλογος, μετά τον κωπηλατικό όμιλο Ερετών που ιδρύθηκε το 1885. Πολυετής προσφορά στα γήπεδα, ανταπόκριση στις κοινωνικές ανάγκες και εκτός γηπέδων, οπότε το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για να τιμήσουμε αυτή την προσφορά, είναι να την κάνουμε γνωστή.


Μάλιστα το ιδιόκτητο γήπεδο του Μεσσηνιακού είναι το παλαιότερο στην Ελλάδα και το έννατο στην Ευρώπη. Η απόκτηση-κατασκευή γηπέδου γίνεται την περίοδο 1900-1909. Σημερινό όνομα γηπέδου είναι το «Σταύρος Παπαδόπουλος».

Σάββατο 25 Απριλίου 2020

Οι πρώτες παρεμβάσεις της δικτατορίας 1967-1974 στον αθλητισμό


 ...αναδημοσίευση από το ert.gr και το sports.gr...

του Νάσου Μπράτσου

Mία από τις πρώτες κινήσεις των πραξικοπηματιών το 1967 ήταν η άμεση αναβολή όλων των αθλητικών δραστηριοτήτων. Πριν σκεφτεί κανείς ότι αρκετοί αθλητικοί χώροι χρησιμοποιήθηκαν σαν χώροι συγκέντρωσης συλληφθέντων δημοκρατικών πολιτών, από όπου μεταφέρθηκαν σε φυλακές και εξορίες, να πούμε ότι το γεγονός ισχύει, αλλά δεν ήταν το θέμα της μη εύρεσης άλλων χώρων το βασικό πρόβλημα των δικτατόρων.

Από την περίοδο του Μεσοπολέμου και της κατοχής, ο αθλητισμός παρά τις προσπάθειες των τότε κρατούντων να χρησιμοποιηθεί σαν «εργαλείο» επιβολής ανελεύθερων καθεστώτων, τελικά έδωσε σημαντικά περιθώρια στις λαϊκές δυνάμεις να εκφραστούν μέσα από αυτόν και να τον χρησιμοποιήσουν ενάντια στους κατακτητές και τους φίλους τους.

Αυτό το ιστορικό μάθημα οι πραξικοπηματίες το είχαν εμπεδώσει πολύ καλά και δεν είχαν σκοπό να το αφήσουν να επαναληφθεί. Γι αυτό εκτός της  αναβολής της αγωνιστικής που ακολουθούσε το πραξικόπημα της Παρασκευής 21 Απριλίου 1967, έγιναν και αρκετές παρεμβάσεις «θεσμικές» στο χώρο του αθλητισμού.

Η χούντα παρενέβη στις μεταγραφές, επέβαλε συγχωνεύσεις ομάδων, εξεδίωξε παράγοντες με δημοκρατικά φρονήματα, επέβαλε μετονομασίες όπως το να φεύγει η λέξη «ένωση» από την ονομασία ομάδων για να μην αντιδράσει η Τουρκία ότι με πλάγιο τρόπο μέσα από συνθήματα στα γήπεδα, περνάει η γραμμή της ένωσης για το Κυπριακό. Η γελοιότητα είναι ότι αυτό το επέβαλε σε «μικρά» σωματεία και όχι στην ΑΕΚ, όπου κοστολόγησε τις αντιδράσεις και ξέχασε τους Τούρκους.

Από το βιβλίο «Σπορ και Κοινωνικές Αντιστάσεις» (εκδόσεις Νότιος Άνεμος, ISBN 978-960-9511-70-4, Γενάρης 2020) αναδημοσιεύουμε κάποια σχετικά αποσπάσματα.

Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

"Δίκλινο" χαρτόκουτο στην εποχή του κορονοϊού


 ...αναδημοσίευση από το ert.gr...

του Νάσου Μπράτσου

Τις φωτογραφίες που βλέπετε μας τις έστειλε ο αυτόπτης μάρτυρας του περιστατικού, παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Νίκος Μάλλιαρης. «Πειράξαμε» λίγο τη μία για να μην φαίνεται το πρόσωπο ενός εκ των δύο που οδήγησαν τον αυτόπτη μάρτυρα να τραβήξει τις φωτογραφίες.

Το περιστατικό συνέβη στο κέντρο της Αθήνας, έξω από το σπίτι του αυτόπτη μάρτυρα, όταν έφτασε το σκουπιδιάρικο του Δήμου Αθηναίων και δίπλα στον κάδο απορριμμάτων, βρίσκονταν ένα ευμεγέθες χαρτόκουτο, που οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα επιχείρησαν να μαζέψουν. Λόγω του βάρους του ο εργαζόμενος δεν μπόρεσε να το μαζέψει και έτσι ήρθε και δεύτερος για βοήθεια.

Τότε βγήκαν μέσα από το χαρτόκουτο δύο άνθρωποι, που στη συνέχεια έφυγαν. Είχαν βρει εκεί ένα προσωρινό καταφύγιο.

Ανάμικτα τα συναισθήματα της στιγμής που δημιουργήθηκαν στον αυτόπτη μάρτυρα. Ανακούφιση από τη μία γιατί αν ήταν μικρότερο το βάρος ίσως οι δύο στεγαζόμενοι στο χαρτόκουτο, να είχαν γίνει κιμάς μέσα στο σκουπιδιάρικο.

Από την άλλη προβληματισμός για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια που καταρρακώνεται και του δικαιώματος να απολαμβάνουν όλοι στοιχειώδη δικαιώματα.

Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

Ανακοινώσεις από ΟΕΝΓΕ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ

1)ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΕΝΓΕ

ΠΡΟΣ:
    ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ, κ. ΚΙΚΙΛΙΑ ΒΑΣΙΛΗ
    ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ, κ. ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗ ΒΑΣΙΛΗ
    ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΨΝΑ «ΔΑΦΝΙ»
    ΔΙΟΙΚΗΣΗ 2ης ΥΠΕ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
    ΜΕΛΗ Γ.Σ ΟΕΝΓΕ
    ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΕΝΩΣΕΩΝ
    ΦΟΡΕΙΣ
    ΜΜΕ



Μετά τα χειροκροτήματα και τα ευχαριστήρια στους «ήρωες πολεμιστές του ΕΣΥ» έρχονται τα απολυτήρια για τους επικουρικούς γιατρούς.
Πιο συγκεκριμένα: Τη Μεγάλη εβδομάδα επικουρικοί γιατροί που υπηρετούν στο ΨΝΑ Δαφνί ενημερώθηκαν από την γραμματεία της διοίκησης της 2ης ΥΠΕ ότι το Φθινόπωρο θα απολυθούν. Πρόκειται για επικουρικούς γιατρούς των οποίων, ενώ η  διάρκεια της σύμβασης που προβλεπόταν αρχικά ήταν 3 έτη μειώθηκε σε ένα έτος.

Τρίτη 21 Απριλίου 2020

ETITA: Τετράωρη στάση εργασίας στον ALPHA

4ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ALPHA

ΤΕΤΑΡΤΗ 22/4

ΑΠΟ ΩΡΑ 15:00 ΕΩΣ ΩΡΑ 19:00

ΜΕ ΑΙΤΗΜΑΤΑ:

    Να συνεχίσουν τα συνεργεία των εξωτερικών μεταδόσεων να αποτελούνται από τουλάχιστον δυο (2) άτομα, (οπερατέρ και ηχολήπτη) πέραν των άλλων συντελεστών, συναδέλφων που απαιτούνται.
    Να ακυρωθεί η απόφασή σας για μονομελή συνεργεία που αποτελεί καταπάτηση του αρ.9 της ΣΣΕ, της μετενέργειας και των ατομικών συμβάσεων που ακολουθούν την ΣΣΕ.
    Να ακυρωθούν οι αναστολές των συμβάσεων εργασίας που έχετε πραγματοποιήσει ώστε να υπάρχει επαρκές προσωπικό.
    Να προσέλθετε στην υποχρεωτική διαβούλευση με τους νόμιμους εκπροσώπους των εργαζομένων – αφού έχετε αναστείλει τις μη σύννομες, μονομερείς  και απαράδεκτες αποφάσεις σας – όπως ορίζουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες και οι νόμοι για τα εργασιακά θέματα.

Νέα κινητοποίηση της ΟΕΝΓΕ

ΠΡΟΣ:
    ΜΕΛΗ Γ.Σ ΟΕΝΓΕ
    ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΕΝΩΣΕΩΝ
    ΦΟΡΕΙΣ
    ΜΜΕ



Στις 7 Απριλίου η φωνή πίσω από τις μάσκες ακούστηκε δυνατά.
Στις 7 Απριλίου το σύνθημα «Σπάμε τη σιωπή. Δυναμώνουμε τη φωνή της διεκδίκησης και του αγώνα»,  διαδόθηκε παντού σε όλη τη χώρα αλλά και πέρα από τα σύνορα.
Η μεγάλη συμμετοχή στην αγωνιστική κινητοποίηση  που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας, το κύμα αλληλεγγύης που εκδηλώθηκε από σωματεία, συλλογικότητες, μαζικούς φορείς, αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη για τη συνέχεια.
Κλιμακώνουμε τους αγώνες μας.
Στις 28 Απριλίου προχωράμε σε νέα πανελλαδική κινητοποίηση!

ΕΤΕΡ: «Νέο-επαίτες του Απρίλη»

21/04/2020
Ανακοίνωση
«Νέο-επαίτες του Απρίλη»

Εν μέσω της πανδημίας και των προβλημάτων που δημιουργεί στους εργαζόμενους κάθε κλάδου, βγαίνουν και οι πλέον ωφελημένοι των τελευταίων ετών και ζητούν περίθαλψη από το κράτος για το «έργο» που προσφέρουν στην κοινωνία… Μιλάμε για τους πλουσιότερους Έλληνες, τους ιδιοκτήτες τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών.

Αυτοί οι «κύριοι», αφού εξαγόρασαν αντί πινακίου φακής ιστορικά μέσα κάθε μορφής, ζητάνε από την υπόλοιπη κοινωνία ένα είδος χρηματοδότησης. Τελικά δεν πρόκειται να πληρώσουν ούτε μία από τις εναπομείνασες δόσεις που οφείλουν στο κράτος για τις άδειες που κατέχουν ή ακόμη και να συνεχίσουν την, προκλητικά μακροχρόνια, καταβολή των οφειλόμενων δόσεων έχουν ήδη ξεκινήσει να παίρνουν ανταλλάγματα. Εν ολίγοις άλλη μία φορά αποδεικνύεται ότι η «άρχουσα» τάξη της χώρας είναι κατώτερη των περιστάσεων και ισότιμη με τριτοκοσμικής «μπανανίας».

Δευτέρα 20 Απριλίου 2020

Δείτε την ταινία "Κοινωνική Σαπίλα"



Δείτε μέχρι την Τετάρτη 22/4 στις 8μμ που θα είναι διαθέσιμη γιατί μετά θα αποσυρθεί στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος την ταινία του 1932 "Κοινωνική Σαπίλα"

 http://www.tainiothiki.gr/el/tainies/267-koinoniki-sapila

 Περισσότερα για την ταινία στο

http://nasosbratsos.blogspot.com/2020/04/1932.html


Κυριακή 19 Απριλίου 2020

Επίσκεψη μνήμης στο ΕΑΤ-ΕΣΑ (φωτορεπορτάζ)



..αναδημοσίευση από το ert.gr...

Δυσάρεστες ιστορικές μνήμες ξυπνάει ο Απρίλιος, καθώς μας θυμίζει την αποφράδα επέτειο του πραξικοπήματος της 21/4/1967. Για να θυμηθούμε μία από τις παραμέτρους εκείνης της ιστορικής περιόδου, επισκεφτήκαμε το χώρο που στεγάζονταν το ΕΑΤ-ΕΣΑ (Ειδικό Ανακριτικό Τμήμα της Ελληνικής Στρατιωτικής Αστυνομίας) όπου ήταν τόπος βασανιστηρίων.

Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Αριστοτέλης Φλώρινας: Από την κατοχική χρονιά του 1941 συνεχής προσφορά σε Πολιτισμό & Αθλητισμό

 ...αναδημοσίευση από το ertnews.gr...

Σχεδόν δεν είχαν προλάβει να εγκατασταθούν στην Ελλάδα οι κατακτητές και στις 30 Ιουλίου 1941 στη Φλώρινα ιδρύεται ο Φιλεκπαιδευτικός Σύλλογος Φλωρίνης «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ», μία έμπρακτη προσπάθεια αντίστασης μέσα από τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, θέλοντας να συσπειρώσει την τοπική κοινωνία ενάντια στην τριπλή κατοχή από Γερμανούς, Ιταλούς και Βούλγαρους. Όχι μόνο το κατάφερε, αλλά συνεχίζει το έργο του μέχρι και σήμερα, διατηρώντας πολλά τμήματα.
O  σύλλογος τιμήθηκε από την Ακαδημία Αθηνών με το Βραβείο της Τάξεως των Ηθικών και Πολιτικών Eπιστημών το έτος 2012, ενώ πρέπει να τονίσουμε ότι έδωσε και πολλά θύματα στον αγώνα ενάντια στις κατοχικές δυνάμεις.

Συγκεκριμένα ο κατάλογος των θυσιασθέντων μελών του συλλόγου, είναι ο ακόλουθος:
 

Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

ΣΥΒΧΨΑ: Να ανακληθεί η εκδικητική απόλυση


Σε μια δύσκολη συγκυρία για τον κόσμο της εργασίας, κατά την οποία δεχόμαστε μια νέα επίθεση στα εργατικά συμφέροντα και δικαιώματα, στις ανάγκες, στη ζωή και στην αξιοπρέπειά μας, ως Σύλλογος και από κοινού με διάφορα αγωνιζόμενα κομμάτια της τάξης μας συνεχίζουμε με κάθε δυνατό τρόπο τους αγώνες μας.
Μία από τις βασικές μάχες μας κατά την περίοδο αυτή είναι είναι η μάχη ενάντια στην εκδικητική απόλυση του συναδέλφου και αντιπροέδρου του Συλλόγου μας Ηλία Μ. από τις εκδόσεις Σπαντίδος.

ΟΕΝΓΕ: Ανακοίνωση για δεδουλευμένα, Δώρο Πάσχα και μία επιστολή στον πρωθυπουργό

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ε.Γ. ΟΕΝΓΕ ΓΙΑ ΔΩΡΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΗ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΩΝ

1.Είναι πραγματικά σκανδαλώδες συνάδελφοι ειδικευμένοι  γιατροί που κάνουν δεύτερη ειδικότητα,  αφού με την πρώτη τους επιλογή βρέθηκαν στην ανεργία για πολλά χρόνια όπως είναι γνωστό αμισθί, να αντιμετωπίζονται για άλλη μία φορά ως πληβείοι.

Πρόκειται για συναδέλφους  με οικογενειακές και άλλες οικονομικές υποχρεώσεις, οι οποίοι στις συνθήκες της πανδημίας του νέου κορονοϊού βρίσκονται στην πρώτη γραμμή με όλες τους τις δυνάμεις μαζί με το υπόλοιπο ιατρικό-νοσηλευτικό προσωπικό.

«Αγάντα Ρόμελ»: Το σαμποτάζ στην Παλαβίτσα και οι εκτελέσεις – αντίποινα των κατοχικών δυνάμεων


...αναδημοσίευση από το ert.gr...

Θέλει μεγάλη προσοχή και πολύ τύχη για να παρατηρήσει κανείς, ειδικά αν είναι επιβάτης στα διερχόμενα τρένα,  μία αναμνηστική πλάκα στο σιδηροδρομικό σταθμό της Αμφίκλειας, που αναφέρεται στα γεγονότα εκείνης της περιόδου.

Στο σαμποτάζ της σιδηροδρομικής γραμμής που στοίχισε στο Ρόμελ τον ανεφοδιασμό του, αλλά και το βαρύ φόρο αίματος που πλήρωσε ο τοπικός πληθυσμός.
Πέρασαν χρόνια από τότε, αλλά η μεγαλύτερη τιμή στο δένδρο της ιστορικής μνήμης και όσους το πότισαν με το αίμα τους, είναι ο αγώνας ενάντια στη λήθη.

Ευχαριστούμε το infolibre


Νέο εγχείρημα, απολύτως αναγκαίο, ελπιδοφόρο και χρήσιμο, είναι το infolibre στη Θεσσαλονίκη και στο ξεκίνημά του μας έκανε την τιμή να φιλοξενήσει - προβάλλει το Α' μέρος του ντοκιμαντέρ "Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο" (το Β' υπόκειται από τη διοίκηση της ΕΡΤ σε καραντίνα εδώ και μήνες, μετά την αιφνίδια ακύρωση της προγραμματισμένης μετάδοσής του). Τις ευχές μας για καλή πορεία στο infolibre και επειδή γνωρίζουμε αρκετούς από τους συντελεστές τους, είμαστε βέβαιοι γι' αυτό.