Ανακοίνωση του συνδυασμού που εκπροσωπείται στο Περιφερειακό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου για τη συμπλήρωση 14 χρόνων από το ναυάγιο του Εξπρές Σαμίνα:
14 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ-
ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ!
26 Σεπτέμβρη του 2000 ήταν όταν 81 άνθρωποι πνίγονταν στη θάλασσα στις «Πόρτες» της Πά-ρου μετά τη βύθιση του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ. Παρά τις ποινές σε μέλη του πληρώματος που ε-μπλέκονταν στο ναυάγιο, οι αιτίες του ναυαγίου παραμένουν ανέγγιχτες. Ήταν ένα έγκλημα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και του πολιτικού προσωπικού που το υπηρετεί.
Το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ ήταν ένα πλοίο 34 ετών και σύμφωνα με την τότε κείμενη νομοθεσία τον επόμενο χρόνο θα έπρεπε να αποσυρθεί. Ταξίδευε παρά τις καταγγελίες πρώην μελών του πληρώματός του ότι ήταν αναξιόπλοο και χωρίς έγκυρο πιστοποιητικό ασφαλείας.
Σήμερα, δεκατέσσερα χρόνια μετά, το εφοπλιστικό κεφάλαιο έχει γίνει ακόμα πιο ασύδοτο· φοροασυλία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, δάνεια κι επιδοτήσεις, θέσπιση σειράς αντεργατικών νό-μων για τη μείωση του κόστους εργασίας κ.λπ..
Ο άγριος νεοφιλελευθερισμός οδήγησε στη δη-μιουργία ενός συγκεκαλυμμένου μονοπωλίου στον κλάδο, που τυπικά εμφανίζεται ως ολιγοπώλιο. Η Τράπεζα Πειραιώς έχει γίνει ο απόλυτος άρχοντας της ελληνικής ακτοπλοΐας με χρήματα από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για τα οποία οι εργαζόμενοι πληρώνουν σήμερα τεράστιο φόρο αίματος.
Ωστόσο, όπως δείχνουν και οι τελευταίες εξελίξεις με την άγονη γραμμή του Β. Αιγαίου, οι προσφερόμενες υπηρεσίες υποβαθμίζονται και το κόστος τους ανεβαίνει. Για την «Ανταρσία στο Αιγαίο» είναι σαφές ότι οι ανάγκες των κατοίκων του Β. Αιγαίου δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τις επιδιώξεις για τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Εμείς προτείνουμε άμεσα έναν δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με εργατικό και λαϊκό έλεγχο, που θα προσφέρεις φτηνές, ασφαλείς και τακτικές συγκοινωνίες και θα προκύψει από την απαλλοτρίωση χωρίς αποζημίωση του ακτοπλοϊκού στόλου και από νέα πλοία που μπορεί να κατασκευάσει μια κρατική ναυπηγική βιομηχανία.
Οι θυσίες των 81 ανθρώπων του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ για να μην πάνε χαμένες θα πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι να εντείνουμε την πάλη ενάντια στα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ενά-ντια στις κυβερνήσεις του μαύρου μετώπου που το υπηρετούν και στα πιο πιστά σκυλιά τους, τους χρυσαυγίτες, για να αλλάξει ρότα η ακτοπλοΐα μαζί με την κοινωνία ολόκληρη.