Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Ανακοίνωση φορέων για το ακτοπλοΐκό πρόβλημα

Kάντε κλικ πάνω στην ανακοίνωση για να τη διαβάσετε.




ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΣΑΜΟΥ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στις 17 Δεκέμβρη πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Συντονιστικής επιτροπής φορέων των νησιών του Αιγαίου για τις συγκοινωνίες με το γραφείο του επιτρόπου μεταφορών. Η συγκεκριμένη συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία του ναυτεργάτη ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γ. Τούσσα.
Από τη Σάμο συμμετείχαμε με εκπρόσωπο της επιτροπής αγώνα και καταθέσαμε υπόμνημα (υπογραμμένο από 17 φορείς της Σάμου που συμμετέχουν με αποφάσεις των Δ.Σ. στην Επιτροπή Αγώνα), στο Γραφείο του Επιτρόπου Μεταφορών Σ. Κάλλας στις Βρυξέλλες, διεκδικώντας ενιαίο, δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών, αεροπορικών συγκοινωνιών προς όφελος του λαού και όχι των εφοπλιστών και των μονοπωλίων.
Περιγράψαμε την άσχημη κατάσταση που βιώνουν τα νησιά μας, την αύξηση των εισιτηρίων μέχρι και 300%, τον αποκλεισμό των νησιών με τη μείωση των δρομολογίων και τη χειροτέρευση της κατάστασης των ναυτεργατών μετά την άρση του καμποτάζ.
Το στέλεχος του Γραφείου του Επιτρόπου Μεταφορών, αν και συμφώνησε στις εκτιμήσεις της υποβάθμισης των μεταφορών… συμπονώντας τους νησιώτες και τους ναυτεργάτες… ωστόσο ξεκαθάρισε ότι στις προθέσεις της Ε.Ε. είναι το ξεπούλημα (σ.σ. «απελευθέρωση με ανάπτυξη» είπε) των λιμανιών, αεροδρομίων, λεωφορειόδρομων, σιδηροδρόμων σε επιχειρηματικούς ομίλους, καθώς και η χρηματοδότησή τους με ζεστό χρήμα από το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο για την περίοδο 2014-2020.
Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής ξεκαθάρισαν, μετά από τα παραπάνω, ότι θα οργανώσουν την πάλη τους σε κάθε νησί, σε περιφερειακή και πανελλαδική κλίμακα με το ταξικό κίνημα για ενιαίο, δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών, αεροπορικών και χερσαίων συγκοινωνιών. Δεν θα επιτρέψουν καμιά παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.

Επισυνάπτεται:
 --το Υπόμνημα της «Επιτροπής αγώνα Σάμο», που κατατέθηκε στην Επιτροπή Μεταφορών,
-- το Δελτίο Τύπου της «Συντονιστικής επιτροπής Φορέων νησιών του Αιγαίου» το έχουμε στείλει από το πρωί.



ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΣΑΜΟΥ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Σάμος 3/12/2012
Προς: Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μεταφορών
          Επίτροπο Ναυτιλίας  κ. SIM KALLAS

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Η αντιλαϊκή πολιτική, που ήδη εφαρμόζεται,  σε συνδυασμό με τα νέα μέτρα-φωτιά που ψηφίστηκαν πρόσφατα στη Βουλή (3ο μνημόνιο) ή σχεδιάζονται (αναδιάρθρωση της ακτοπλοΐας, κατάργηση της μείωσης κατά 30% του ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου κ.ά.) θα έχουν ακόμα πιο σκληρές επιπτώσεις ιδιαίτερα στη ζωή των νησιωτών και θα συμβάλουν στην παραπέρα ερήμωση των νησιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Η ανεπάρκεια των συγκοινωνιών και τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια  δημιουργούν προβλήματα στην οικονομία των νησιών, στα λαϊκά στρώματα που διατηρούν ορισμένες δραστηριότητες (τουρισμός, γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, μεταποιητικές βιοτεχνίες κ.α.).
Η  κατάργηση του «CABOTAGE»  με τον αντιλαϊκό κανονισμό 3577/1992 της ΕΕ   και ο νόμος 2932/2001 για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας,  όξυνε τον ανταγωνισμό, ενίσχυσε την εφοπλιστική επιθετικότητα και χειροτέρευσε τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών και την κατάσταση των ναυτεργατών.
Η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής αντίστοιχα και η επικράτηση ενός μονοπωλιακού ομίλου, δημιούργησε τα ίδια προβλήματα και στις αεροπορικές συγκοινωνίες. Μια 4μελής οικογένεια είναι απαγορευτικό να ταξιδέψει με αεροπλάνο ενώ με καράβι θέλει ένα ολόκληρο μισθό.
  • Τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 300%, μέσα σε μια δεκαετία.
  • Η δρομολόγηση πλοίων είναι στην αποκλειστική ευχέρεια πλέον των εφοπλιστών αφού δεν τηρούν τη 10μηνη υποχρεωτική δρομολόγηση του πλοίου της γραμμής που έχουν αναλάβει.
  • Αυξήθηκαν οι φοροαπαλλαγές και οι κρατικές χρηματοδοτήσεις στους εφοπλιστές για τη κατασκευή νέων πλοίων σε ασιατικά ναυπηγεία.
  • Μειώθηκαν τα δρομολόγια πλοίων (3 την εβδομάδα όσα είχαμε και το 1932 σ.σ. εφ. Χαραυγή που επισυνάπτεται) και αεροπλάνων. 
  • Αυξήθηκε ο χρόνος προσέγγισης αφού απελευθερώθηκε το όριο ηλικίας των πλοίων και έχουν μπει στο νομό μας πλέον υπέργηρα, αντικαθιστώντας το ΜΥΚΟΝΟΣ το οποίο είναι δεμένο και το βάζουνε 1 μήνα το καλοκαίρι. Πριν την απελευθέρωση το στάνταρ δρομολόγια με τα παλιάς τεχνολογίας καράβια ήταν 12 ώρες
  • Μεγάλωσε η απομόνωση των νησιών μεταξύ τους αλλά και με Αθήνα Θεσσαλονίκη.
  • Αυξήθηκαν οι κρατικές επιδοτήσεις που καλούμαστε να τις πληρώσουμε με την αύξηση της φορολογίας των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και με τα χαράτσια.
  • οι κρατικές επιδοτήσεις -   μόνο για το  2012   ανέρχονται σε  125.000.000 ευρώ. Συνολικά  για την περίοδο 2003  - 2012  εφαρμογής  του  αντιλαϊκού κανονισμού 3577/92 της ΕΕ - νόμος 2932/2001  για την απελευθέρωση των  ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, έχουν δοθεί τεράστια ποσά στους εφοπλιστές από  κρατικές επιδοτήσεις  για τις  «άγονες γραμμές» και συγκοινωνίες δεν έχουμε.
Στις παραπάνω διαπιστώσεις συμφωνεί και αγανακτεί όλος ο Σαμιώτικος λαός ανεξάρτητα από πολιτικές τοποθετήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ   και των εφοπλιστών είναι το σχέδιο  έκτρωμα της έκθεσης  «για την αναδιάρθρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας» με βάση τον 3577/92 κανονισμό Ευρωπαϊκής Κοινότητας, την Συνθήκη του Μάαστριχ και στα πλαίσια της υφιστάμενης δημοσιονομικής πολιτικής.

Προβλέπει:
§            Τον σχεδιασμό δρομολογίων από το μηδέν, από και προς τους λιμένες της χώρας και η πλήρης εφαρμογή του συστήματος (hud και spoke), σύμφωνα με το οποίο θα χρησιμοποιούνται κάποια λιμάνια σαν κομβικά, που θα εξυπηρετούνται από κύριες γραμμές και τα υπόλοιπα, που χαρακτηρίζονται ως περιμετρικά, θα εξυπηρετούνται από τοπικές γραμμές.
§            Την πλήρη απελευθέρωση των ήδη πανάκριβων εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών γραμμών
§            Την κατάργηση κάποιων «περιορισμών» που αυξάνουν το κόστος λειτουργίας της ακτοπλοΐας. Σαν τέτοιοι θεωρούνται: η απαίτηση κατοχής πιστοποιητικού ελληνομάθειας για το προσωπικό που δεν είναι Έλληνες, οι συνθέσεις ασφαλούς στελέχωσης για κάθε πλοίο – ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τα δρομολόγια – καθώς και η μείωση των σωστικών μέσων. Οτιδήποτε δηλαδή, έχει σχέση με την ασφάλειά του.
§            Την ανατροπή του συνόλου των δικαιωμάτων των ναυτεργατών με παράλληλη αύξηση της «μαύρης» - ανασφάλιστης εργασίας. Τα εταιρικά ναυτολόγια με εργασιακές σχέσεις «λάστιχο».
§            Τη δραστική συρρίκνωση της  ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.
§            Το ξεπούλημα στους μονοπωλιακούς επιχειρηματικούς ομίλους   τα   φιλέτα των    μεγάλων  λιμανιών του Πειραιά,  της Θεσσαλονίκης και των άλλων λιμανιών Ανωνύμων Εταιρειών,    των αεροδρομίων,  χερσαίων και θαλάσσιων εκτάσεων και άλλων τομέων στρατηγικής σημασίας  για την  οικονομία  και την άμυνα της χώρας.
§            Την οριστική κατάργηση κάθε περιορισμού στο όριο ηλικίας των πλοίων της ακτοπλοΐας, κλπ.
§            Την κατάργηση 10μηνου και 7μηνου δρομολόγησης των πλοίων.

Τους  στόχους αυτούς  υπηρετεί   η   επιστολή  του υπουργού εμπορικής ναυτιλίας,  κάλεσμα   στις εφοπλιστικές ενώσεις, τα  εργατικά σωματεία και    τους φορείς της τοπικής διοίκησης,  προκειμένου    μέσα  από  τον «κοινωνικό   διάλογο»   της απάτης, να     εφαρμοστούν, στις αρχές του  2013, τα  νέα  αντιλαϊκά  μέτρα   στη ναυτιλία  και στους συναφείς κλάδους.
Είμαστε σ’ ένα νησί που γνωρίσαμε μέχρι τώρα το θάνατο 81 ανθρώπων από το ναυάγιο του Σαμίνα, την κοροϊδία όλων των κυβερνήσεων για τα καράβια που θα έρθουν με την άρση του καμποτάζ και τόσα άλλα. Σήμερα βιώνουμε τον αποκλεισμό του νησιού μας, τα πανάκριβα εισιτήρια και τη χειροτέρευση του βιοτικού μας επιπέδου.  Εκτιμούμε ότι όσο θα ενισχύεται η απελευθέρωση και ο ανταγωνισμός τόσο θα υποβαθμίζονται οι συγκοινωνίες.
Εξαιτίας όλων αυτών έγινε σύσκεψη φορέων όλων των νησιών στον Πειραιά για διεκδίκηση συγκοινωνιών που έχουμε ανάγκη. Στη Σάμο αντίστοιχα  στις 3/12/2013 έγινε πανσαμιακή σύσκεψη και αποφασίστηκε η δημιουργία μόνιμης Επιτροπής Αγώνα για τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες αποτελούμενη από 17 φορείς.
Το πλαίσιο πάλης της Επιτροπής, η οποία θα διευρύνεται συνεχώς έχει ως εξής:

§            Ενιαίος, δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών  και γενικότερα του λαού μας και όχι το κέρδος των εφοπλιστών.
§            Πλοία σύγχρονα και ασφαλή, αξιοποιώντας και διεύρυνση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, που θα υπηρετεί πρώτα και κύρια τις κοινωνικές ανάγκες, για θαλάσσιες μεταφορές, με διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα (Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση)  και βελτίωση – κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους.
§            Λέμε Όχι στην άρση του Καμποτάζ.
§            Απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.
§            Ουσιαστική μείωση των ναύλων μεταφοράς επιβατών – οχημάτων – εμπορευμάτων, χωρίς η μείωση να αντισταθμιστεί με επιδοτήσεις, ή με άλλους τρόπους, στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Κατάργηση των φόρων στα αεροδρόμια και λιμάνια.
§             Δωρεάν εισιτήρια για τους άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, Ατομα με Ειδικές Ανάγκες).
§            Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων ορισμένων νησιών – με ευθύνη του κράτους – που σήμερα είναι  σε απαράδεκτη κατάσταση.
§            Καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.
§            Κατάργηση των νόμων για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης. Άμεση, έκτακτη χρηματοδότηση για τις ανάγκες των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, επαναφορά της σίτισης, της κάρτας μειωμένου εισιτηρίου (πάσο) των σπουδαστών και εξασφάλιση της ναυτολόγησης για τα εκπαιδευτικά ταξίδια. Βελτίωση των όρων εκπαίδευσης των ναυτικών ΕΠΑΛ, κάλυψη όλων των υλικοτεχνικών υποδομών.
§            Πάλη για ένα ενιαίο δημόσιο φορέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, ο οποίος θα στηρίζει και θα συνεργάζεται με τους αντίστοιχους φορείς στις μεταφορές, στην ενέργεια, στην μεταποίηση. Για να εξασφαλιστεί η πλήρης σταθερή εργασία, η προστασία του περιβάλλοντος, η υγεία των εργαζομένων, η κάλυψη των αυξανόμενων λαϊκών αναγκών, με κεντρικά σχεδιασμένη χρησιμοποίηση και ανάπτυξη των σημερινών υποδομών των ναυπηγείων.
§            Σας ενημερώνουμε ότι θα συνεχιστεί η ενημέρωση όλων των φορέων ώστε να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής και καθημερινά να μεγαλώνει η συσπείρωση δυνάμεων ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης εφοπλιστών και αεροπορικών εταιριών που μας οδηγούν στην απομόνωση.
§            Θα γίνει πλατιά ενημέρωση όλου του Σαμιακού Λαού και θα ξεκινήσει πρόγραμμα κινητοποιήσεων και δραστηριοτήτων, τοπικά και κεντρικά, σε συντονισμό με όλα τα νησιά και τους ναυτεργάτες.
§             Θα ανοίξουμε μέτωπο ενάντια σε λογικές και φορείς που προβάλλουν ως πλαίσιο πάλης τα συμφέροντα των εφοπλιστών και δημιουργούν αυταπάτες στο Λαό.


Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΑΜΟΥ – ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ -  ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΑΜΟΥ - ΛΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΛΗΣ ΣΑΜΟΥ- ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (Μ.Π.Ε.Σ) - ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣTΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (Σ.Α.Χ.Μ) - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟ & ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟ- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΑΜΟΥ – ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΣΑΜΟΥ- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΚΑΡΛΟΒΑΣΟΥ- ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΕΗ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΑΜΟΥ - ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΙΡΗΝΗΣ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΙΩΝ– ΛΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΡΛΟΒΑΣΟΥ- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΣΑΜΟΥ.