Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ένα ακόμα σοβαρό περιστατικό εναντίον συναδέλφου, ανάμεσα στα πολλά του τελευταίου διαστήματος, που υπονομεύουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δημιουργούν συνθήκες απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του έργου τους.
Συγκεκριμένα, την Τρίτη 17/12/2024 συνελήφθη ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός Α.Μ. με την αυτόφωρη διαδικασία και οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής.
Η σύλληψη έγινε σε σχολική μονάδα της Ανατολικής Αττικής μπροστά σε εκατοντάδες μαθητές και σε εκπαιδευτικούς, ύστερα από καταγγελία ανήλικου μαθητή για επεισόδιο που συνέβη την προηγούμενη μέρα σε άλλη σχολική μονάδα της περιοχής.
Μετά την καταγγελία του μαθητή και χωρίς καμία προηγούμενη διερεύνηση των γεγονότων, ομάδα ΔΙΑΣ «εισέβαλε» σε ώρα λειτουργίας στο χώρο του σχολείου και συνέλαβε τον “εγκληματία” εκπαιδευτικό! Η για ώρα παραμονή των αστυνομικών στο χώρο του σχολείου δημιούργησε σοβαρή αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα με τους μαθητές να βιώνουν αυξημένο αίσθημα αναστάτωσης, κινδύνου και φόβου και τους εκπαιδευτικούς να αισθάνονται ανυπεράσπιστοι από κάθε καταγγελία.
Η σύλληψη αυτή αποτελεί έκφραση απόλυτης αντίθεσης στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια αλλά και στην παιδαγωγική ακεραιότητα του εκπαιδευτικού, που μπροστά στα μάτια των μαθητών/τριών του έφυγε από το χώρο εργασίας του συνοδευόμενος από αστυνομικές δυνάμεις, χωρίς καλά καλά να καταλάβει την αιτία και που υπέστη πολύωρη ταλαιπωρία μέχρι τελικά να αφεθεί ελεύθερος.
Αντιμετωπίζουμε το πρωτόγνωρο φαινόμενο η αστυνομία να παρεμβαίνει μετά από κατηγορίες, αναφορικά με ζητήματα της λειτουργίας του σχολείου, και χειρισμοί εκπαιδευτικών να αντιμετωπίζονται με όρους ποινικού προσήμου. Οι πολιτικές που εφαρμόζονται διαμορφώνουν ένα νέο πλέγμα συνθηκών που ενθαρρύνουν τέτοιες πρακτικές, που βάζουν στο στόχαστρο την παιδαγωγική και εσωτερική ζωή του σχολείου, με την προώθηση ανώνυμων και επώνυμων καταγγελιών.
Διατηρούνται τα τμήματα των 25-27 μαθητών/τριών, αφήνονται τα σχολεία ανοχύρωτα χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό, επιστημονικό προσωπικό και δομές πρόνοιας, στερώντας μας τα επιστημονικά εργαλεία και όπλα για την αντιμετώπιση σοβαρών παιδαγωγικών και κοινωνικών ζητημάτων που προκύπτουν. Συγχρόνως δε στοχοποιούνται και μεταφέρονται στους/στις εκπαιδευτικούς, όλα τα βάρη της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, της υποχρηματοδότησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.
Δηλώνουμε με εμφατικό τρόπο, πως οι εκπαιδευτικοί με κόπο και αντοχή αγωνιζόμαστε καθημερινά να κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σχολείο και δεν θα αποδεχτούμε εκφοβιστικές συμπεριφορές και επιθέσεις σε συναδέλφους/ισσες μας, που προσπαθούν να επιτελέσουν το ρόλο τους κάτω από αντίξοες συνθήκες, όταν μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις μετακινούνται σε πλέον των δύο σχολείων με μισθούς φτώχειας.
Δηλώνουμε, επίσης, ότι η σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή/τριας αφορά κυρίαρχα την εκπαιδευτική κοινότητα και δεν υπάρχει νομιμοποιητική βάση να παρεμβαίνει η αστυνομία σε αυτή την διαδικασία.
Οι εκπαιδευτικοί δίνουμε τη μάχη να καλλιεργήσουμε το σχολείο της ολόπλευρης μόρφωσης, του πολιτισμού, του σεβασμού, της αλληλεγγύης, των δημοκρατικών αξιών. Σε αυτή τη βάση οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/τριες και οι γονείς είμαστε οι φυσικοί σύμμαχοι και με όπλο την αλληλεγγύη και την κοινή δράση απαιτείται να δώσουμε τη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, κόντρα σε λογικές αντιπαραθέσεων γονέων, μαθητών, εναντίον εκπαιδευτικών με προσωπικό περιεχόμενο. Οι λογικές αυτών των αντιπαραθέσεων αποπροσανατολίζουν και συγκαλύπτουν τις ευθύνες όσων εκπονούν τις δημόσιες πολιτικές.
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ δηλώνουμε ότι θα είμαστε κάθετα απέναντι σε απειλές, βίαιες και προσβλητικές συμπεριφορές απέναντι σε συναδέλφους/ισσες και ιδιαίτερα όταν στοχεύουν στην καταπάτηση της αξιοπρέπειας μας. Θα σταθούμε στο πλευρό κάθε συναδέλφου/ισσας και κάθε σχολείου που αντιμετωπίζει ανάλογα προβλήματα.