Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2018

Επιστολή διαμαρτυρίας της ΟΙΕΛΕ προς τη διοίκηση της ΕΡΤ

Με την αφορμή της συμμετοχής εκπροσώπων της ΟΕΦΕ, της εργοδοτικής οργάνωσης των φροντιστηριαρχών, σε καθημερινές εκπομπές της ΕΡΤ σχετικά με τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο του ΔΣ της ΕΡΤ ΑΕ. Στην επιστολή γίνεται λόγος για την τουλάχιστον περίεργη δημόσια διαφήμιση των εμπόρων της γνώσης και της ανάδειξής τους ως των μοναδικών «εμπειρογνωμόνων» σε μια δημόσια διαδικασία με αποτέλεσμα η κοινωνία να συμβιβάζεται και να αποδέχεται ως γεγονός τη φροντιστηριοποίηση της εκπαίδευσης.


Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι τούτη δεν είναι η μοναδική περίπτωση διαφήμισης της εμπορευματοποίησης της Παιδείας. Τις ημέρες αυτές διαφημίζεται από άλλο μέσο, πάλι με την αφορμή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ιδιωτικό σχολείο που βαρύνεται με σοβαρότατες παραβιάσεις της νομοθεσίας!

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΡΤ Α.Ε.

Προς:           Τον Πρόεδρο του ΔΣ της ΕΡΤ ΑΕ κ. Χρ. Λεοντή

Κοινοποίηση: Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου

Τα Μέλη του Δ.Σ. της ΕΡΤ Α.Ε.



Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,

Μερικές ημέρες πριν έκλεισαν πέντε χρόνια από τη θλιβερή ημέρα του «μαύρου» στην ΕΡΤ. Η Ομοσπονδία μας, όπως και δεκάδες άλλες οργανώσεις εκπαιδευτικών και εργαζόμενων, στάθηκαν από την πρώτη ώρα του «μαύρου» αλληλέγγυοι στο πλευρό του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, του παρόχου ενός δημόσιου αγαθού που ορισμένοι, στο όνομα της εκποίησης των πάντων και της ιδεολογικής χειραγώγησης, αποφάσισαν να φιμώσουν. Το πράξαμε για να μείνει η ΕΡΤ ανεξάρτητη, για να έχει βήμα η κοινωνία των πολιτών, για να υπάρχει, στην εποχή της νεοφιλελεύθερης ηγεμονίας, μια φωνή προάσπισης των δημόσιων αγαθών, του δημόσιου συμφέροντος.

Γι’ αυτό το λόγο η σημερινή μου επιστολή διακατέχεται από αισθήματα θλίψης και απογοήτευσης. Με αφορμή τις εκπομπές παρουσίασης λύσεων θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, είμαι υποχρεωμένος να δηλώσω υπεύθυνα ότι η ΕΡΤ υποπίπτει σε ένα σοβαρότατο πολιτικό και ηθικό unfair. Η επιλογή των εκπροσώπων της ΟΕΦΕ, της εργοδοτικής Ομοσπονδίας των ιδιοκτητών φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ως των μόνων «αρμόδιων» να σχολιάσουν μια διαδικασία του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί μια ανέξοδη διαφήμιση των εμπόρων της γνώσης και μια σαφής υποβάθμιση των λειτουργών της εκπαίδευσης.



Σας διαβεβαιώνω ότι δεν έχω καμιά διάθεση υπαγόρευσης πώς θα οργανώσετε τις εκπομπές σας. Ωστόσο, τόσο εγώ, όσο και εκατοντάδες συνάδελφοι με τους οποίους επικοινωνώ αυτές τις ημέρες, εκφράζουμε την εύλογη απορία μας, πώς η δημόσια ΕΡΤ επέλεξε να προβάλλει τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων, αυτών, δηλαδή, που αποτελούν τους φανατικούς υπέρμαχους μιας διαδικασίας αντιπαιδαγωγικής και εξοντωτικής, μιας διαδικασίας μετασχηματισμού του παιδαγωγικού αγαθού σε βιομηχανικό προϊόν, αντί να προτιμήσει αποκλειστικά κάποιους από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς ή εκπροσώπους επιστημονικών ενώσεων των καθηγητών.



Η ΟΙΕΛΕ έχει διαχρονικά εκφράσει την άποψή της για την ακαταλληλότητα του θεσμού των Πανελλαδικών Εξετάσεων που έχει ως μοναδικό πλεονέκτημα τη διαφάνεια και το αδιάβλητο των εξετάσεων, ωστόσο καταργεί το Λύκειο ως βαθμίδα εκπαίδευσης και, ως θεσμός «ισότητας» επί άνισων μαθητών, αναπαράγει τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες ευνοώντας τα παιδιά των προνομιούχων τάξεων που έχουν την οικονομική άνεση της εντατικής προετοιμασίας. Η επιλογή σας να διαφημίσετε την ΟΕΦΕ και τους εκπροσώπους της ως τους «εκλεκτούς» αναλυτές μια τέτοιας διαδικασίας ενέχει ισχυρό συμβολισμό για την κοινωνία. Προερχόμενη από εσάς, έναν δημόσιο φορέα, αποτελεί καθαγιασμό της ακραίας εμπορευματοποίησης και του ευτελισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ταυτόχρονα εδραιώνει στη συνείδηση κάθε πολίτη ως αποδεκτή την πλήρη φροντιστηριοποίηση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Τούτο είναι ακόμη πιο επικίνδυνο σήμερα, όταν ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια φροντιστήρια ακόμη και για μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού (τα περίφημα Κέντρα Μελέτης), μετατρέποντας μικρά παιδιά που θα έπρεπε να αγαπήσουν τη γνώση μέσω της ανακαλυπτικής διαδικασίας και της ενίσχυσης της κριτικής και της ερευνητικής τους ικανότητας σε ιδρυματοποιημένα ρομπότ που θα παπαγαλίζουν άχρηστες ποσότητες ύλης και θα βρίσκονται 12 ώρες την ημέρα σε περιβάλλον τάξης.



Ζητώ να εξετάσετε χωρίς προκατάληψη τις απόψεις μου. Διότι προέρχονται, όχι από έναν «εχθρό», αλλά από έναν σύμμαχο του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα. Στον αγώνα μας για δημόσια αγαθά, για δημόσια ενημέρωση, υγεία, παιδεία μέσα σε μια δύσκολη ιστορική περίοδο δεν επιτρέπεται σε κανέναν από εμάς να ανοίγει κερκόπορτες για τις ασύδοτες δυνάμεις της αγοράς. Πόσο μάλλον σε όσους απευθύνονται καθημερινά σε εκατομμύρια πολίτες.