Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2021

Η νικηφόρα Μάχη της Ηλεκτρικής στις 13 Οκτωβρίου 1944

 


 ...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

Με στόχο να καταστρέψουν βασικές υποδομές, οι ναζί υποχωρούσαν το 1944 από την Αθήνα και τον Πειραιά. Ήδη είχαν τοποθετήσει εκρηκτικούς μηχανισμούς στον Πειραιά, αλλά με παρέμβαση του ΕΛΑΣ τη νύχτα 11 προς 12 Οκτωβρίου, απενεργοποιήθηκαν.

Η πρώτη μάχη αποτροπής της καταστροφής εργοστασίων, δόθηκε στο εργοστάσιο της ΚΟΠΗ, όπου ο ΕΛΑΣ απέτρεψε την καταστροφή του από τους Γερμανούς.


Στη μάχη της ΚΟΠΗ σκοτώθηκαν οι Παναγιώτης Κοσμίδης, Παναγιώτης Μαυρομάτης και Ακρίτας Τοροσιάδης, που βαριά τραυματισμένος απεβίωσε το Δεκέμβριο.

Όταν ξημέρωνε η 13η Οκτωβρίου 1944, οι Γερμανοί έπεσαν στην παγίδα του ΕΛΑΣ που τους άφησε να προσεγγίσουν το εργοστάσιο της ΔΕΗ, ενώ οι τρεις λόχοι του ΕΛΑΣ (περίπου 90 μαχητές) είχαν πιάσει τους λόφους, είχαν δηλαδή «από κάτω» τους Γερμανούς, «στη γούβα» όπως έλεγαν στις διηγήσεις τους οι συμμετέχοντες.

Αν και αρχικά οι Γερμανοί είχαν διαμηνύσει ότι θα έφευγαν χωρίς να κάνουν καταστροφές, μάλλον για να κοιμίσουν τις αντιστασιακές οργανώσεις, μήπως και υποχωρήσουν ανενόχλητοι, δεν έγιναν πιστευτοί και ευτυχώς γιατί το ίδιο πρωί ανατίναξαν τα καζάνια στο Ικόνιο.


Ευρισκόμενοι ήδη σε επιφυλακή οι λόχοι του ΕΛΑΣ ετοιμάστηκαν για τη μάχη.

Πράγματι, έχοντας τα υψώματα, κατάφεραν να αποδεκατίσουν τους Γερμανούς σε μία μάχη που κράτησε αρκετές ώρες και με μειονέκτημα τη διαφορά εξοπλισμού μεταξύ των δύο πλευρών, αφού οι Γερμανοί είχαν πιο εξελιγμένα όπλα. Στη μάχη συμμετείχαν ο ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού Νίκος Γόδας, ο μετέπειτα άσος του Ολυμπιακού Ανδρέας Μουράτης και ο πατέρας του Θανάση Βέγγου, Βασίλης Βέγγος.


Ανδρέας Μουράτης – Νίκος Γόδας. συμμετείχαν στη μάχη της Ηλεκτρικής στη φωτο με την εμφάνιση του Ολυμπιακού

Στη μάχη σκοτώθηκαν οχτώ μαχητές του ΕΛΑΣ, ο Νίκος Γεωργιάδης, ο Γιώργος Γκιόρδας, ο Ιωάννης Ηλιόπουλος, ο Αντώνης Καλαποθάκος, ο Ανδρέας Κουνούπας, ο Δημήτρης Μαργαρώνης ο Γρηγόρης Μεγγίσογλου και ο Συρίγος Παπάζογλου, ενώ οι Γερμανοί μέτρησαν 11 νεκρούς, 21 τραυματίες και 24 αιχμαλώτους, οι οποίοι παραδόθηκαν τις επόμενες μέρες στους Βρετανούς. Με τη λήξη της μάχης ο κατασχεθείς εξοπλισμός των Γερμανών, ήταν η απόδειξη της πρόθεσής τους να ανατινάξουν την Ηλεκτρική, αφού ήταν εφοδιασμένοι με αρκετά εκρηκτικά.



Η κηδεία των νεκρών μαχητών της ΚΟΠΗ και της Ηλεκτρικής πραγματοποιήθηκε στις 14 Οκτωβρίου και είχε μεγάλη συμμετοχή κόσμου που θέλησε να τιμήσει τους ήρωες που έπεσαν στη μάχη.

Tιμώντας τη μνήμη τους γίνονται σε ετήσια βάση εκδηλώσεις.


 

Κείμενο & φωτο μνημείων: Νάσος Μπράτσος

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2021

Η «ελαφρά ταξιαρχία» επιστρέφει στη γενέθλια γη - 1932 ο Απόλλωνας στη Σμύρνη


...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr και το sports.ert.gr...
 

Ήταν Απρίλιος του 1932 και το ταξίδι για τον Απόλλωνα Σμύρνης, είχε ιδιαίτερη σημασία, αφού θα επέστρεφε στον τόπο που γεννήθηκε. Στη Σμύρνη ο Απόλλωνας θα έδινε τρεις αγώνες με τις ομάδες Αλτάι, Καρσιγιακά και τη μικτή της Σμύρνης. Μαζί με τους παίκτες πήγαν και πάνω από 30 φίλαθλοι.

εφημ. VAKIT 14-4-1932

Οι αθλητές που ήταν στην αποστολή ήταν οι:
τερματοφύλακες: Τριανταφυλάκος, Φρονιμίδης,Ρουσόπουλος,
οπισθοφύλακες: Χατζηβασίλης, Ράπτης, Χρηστίδης
μέσοι: Γκίκας,Κηρύκος, Κοσμαδόπουλος, Βαξεβανίδης, Σίνας
κυνηγοί: Δεληγιάννης, Προκοπίου, Δημητρίου, Παπαδημητρίου, Χατζησάββας, Δεληγιαννίδης, Αναγνωστόπουλος.
Προπονητής: Έσσερ
Το οικονομικό σκέλος προέβλεπε την αποζημίωση του Απόλλωνα με 1.700 λίρες Τουρκίας, δηλαδή 68.000 δραχμών εκείνης της εποχής.
Ο Απόλλωνας επέστρεφε στη Σμύρνη έχοντας "αφήσει" στον ξεριζωμό του 1922 τους Μαρσέλλο και Χρυσούλη που είχαν πέσει μαχόμενοι.

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021

Ενάντια στο «μοντέρνο» ποδόσφαιρο στηρίζουμε τις ομάδες της γειτονιάς μας


 Aφήστε τους χρυσοκάνθαρους σεΐχηδες και τις ομάδες που αγοράζουν (αυτοί που είναι υπεύθυνοι για τη δολοφονία του Κασόγκι πήραν τη Νιουκάστλ), ομοίως και τα εγχώρια κακέκτυπα στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο και στηρίξτε τις ομάδες της γειτονιάς σας - χειροκροτήστε και τον αντίπαλο.

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021

Kαταδίκη των φασιστικών επιθέσεων από την Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων σχολείων Ικαρίας



ΕΝΩΣΗ  ΓΟΝΕΩΝ  &  ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
         ΣΧΟΛΕΙΩΝ  ΙΚΑΡΙΑΣ

   (προσωρινή διοικούσα επιτροπή)
e-mail:enosigoneonikarias@gmail.com

αρ.πρωτοκ.:2
06 Οκτωβρίου 2021
Προς :
ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΗΜΟ ΙΚΑΡΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΕΠΑΡΧΕΙΟ ΙΚΑΡΙΑΣ

Κοιν.:
Σ.Ε.Π.Ε. & Ε.Λ.Μ.Ε. ΙΚΑΡΙΑΣ-ΦΟΥΡΝΩΝ
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΑΣΓΜΕ)
ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΡΕΙΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
Μ.Μ.Ε

ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΩΝ ΦΑΣΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΣΕΩΝ
   

 Καταδικάζουμε και καταγγέλλουμε τις πρόσφατες δολοφονικές επιθέσεις από φασιστοειδή ενάντια σε μαθητές και φοιτητές.
    

Ένα χρόνο μετά την καταδίκη της εγκληματικής Χρυσής Αυγής, οργανωμένες ομάδες του ναζιστικού μορφώματος, εξορμούν μέσα από σχολική μονάδα στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, με μόνο σκοπό την δολοφονική επίθεση, ενάντια σε φοιτητές και μαθητές.
    

Η δυναμική επανεμφάνισή τους δεν είναι τυχαία:
   

 Γίνεται σε μία περίοδο, όπου μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικοί οργανώνουν τον αγώνα τους και εκδηλώνουν την αντίθεσή τους ενάντια σε μία σειρά από αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια και μέτρα, όπως την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την Τράπεζα Θεμάτων, την αξιολόγηση σχολείων.
   

 Η πολιτική της Κυβέρνησης και η ανοχή σε τέτοιου είδους πρακτικές, με το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας να κάνει λόγο για <<Βίαιες συμπεριφορές και μεμονωμένες ομάδες>> , συντηρεί και θρέφει κάθε είδους φασιστικές συμπεριφορές και ωμότητες, χρησιμοποιώντας τες ως δεκανίκι απέναντι στην τρομοκράτηση, όχι μόνο σε όποιον αντιστέκεται αλλά και απέναντι στον ίδιο τον λαό.
    

Δηλώνουμε βροντερά ότι ο φασισμός θα μείνει έξω από τα σχολεία και πολύ μακριά από τα παιδιά μας. Οι φασίστες δεν έχουν χώρο στα σχολεία, στις σχολές, σε χώρους δουλείας, σε γειτονιές και πλατείες.

Eκδήλωση για το Ολοκαύτωμα της Βιάννου


 Ο Σύλλογος Βιαννιτών Αττικής "Ο ΔΙΑΒΑΤΗΣ" τιμά τη μνήμη των θυμάτων του Ολοκαυτώματος της Βιάννου και της Δυτ. Ιεράπετρας και, παράλληλα, στηρίζει τους σεισμοπαθείς συμπατριώτες μας.
Η εκδήλωση μνήμης, με την οποία ολοκληρώνονται οι εκδηλώσεις για την 78η επέτειο του Ολοκαυτώματος της Βιάννου και της Δυτ. Ιεράπετρας, είναι αφιερωμένη στην ηρωίδα γυναίκα της Βιάννου και έχει πλούσιο πρόγραμμα. Θα λάβει, δε, χώρα στην υπέροχη αίθουσα εκδηλώσεων του Φ.Σ. "Παρνασσός", στην καρδιά της Αθήνας, την Κυριακή 10.10.2021 στις 11πμ.
Είσοδος ελεύθερη! Σας περιμένουμε!
 

Αναλυτικά:

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021

Το Ολοκαύτωμα στην Καλή Συκιά στις 6 Οκτωβρίου 1943


Όσο ψηλό βουνό είναι ο Τσιλίβδικας στην Κρήτη, άλλο τόσο και περισσότερο είναι το σθένος που είχαν οι κάτοικοι της περιοχής που ύψωσαν το ανάστημά τους στους Γερμανούς ναζί και τους Ιταλούς φασίστες το 1943.

Στις 4 Οκτωβρίου 1943 η μάχη μεταξύ ανταρτών και γερμανοϊταλικού αποσπάσματος, στοίχισε στους κατακτητές 17 νεκρούς και το διερμηνέα τους. Δύο ημέρες μετά για αντίποινα, στις 6 Οκτωβρίου 1943, ακολούθησε η επιδρομή των αντιποίνων στην Καλή Συκιά, όπου οι χιτλερικοί έκαψαν ζωντανές τις γυναίκες που αρνήθηκαν να προδώσουν τις θέσεις των ανταρτών.


Από ανακοίνωση του Κοινωνικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Καλής-Συκιάς Δήμου Αγίου Βασιλείου ο «Τσιλίβδικας», μεταφέρουμε τα ακόλουθα:

«Η Κρήτη, με την αντίσταση και την θυσία των παιδιών της και στην περίοδο 1940-1945 ενάντια του φασιστικού Άξονα, αποτελεί Οικουμενικό Σύμβολο Θυσίας για την υπεράσπιση των Πανανθρώπινων Αξιών. Η Αντίσταση του Ελληνικού λαού και κυρίως των Κρητών δυσκόλεψε αφάνταστα τα επεκτατικά σχέδια του Γ΄ Ράιχ. Ο Κρητικός λαός, πιστός στις ένδοξες παραδόσεις του, αγωνίστηκε με υψηλό φρόνημα και θάρρος, από την πρώτη μέρα της Μάχης της Κρήτης έως την τελευταία μέρα της Κατοχής. Με τον γενναίο αγώνα του πυροδότησε τη δημιουργία Λαϊκού Κινήματος Αντίστασης σε όλη την Ευρώπη.

Για την ανυπότακτη στάση της η Κρήτη κατέβαλλε βαρύτατο φόρο αίματος, με χιλιάδες θύματα. Αποτροπιασμό προκαλούν οι θηριωδίες της ναζιστικής Γερμανίας εις βάρος του άμαχου πληθυσμού. Γυναίκες, παιδιά, ανάπηροι και υπέργηροι ήταν θύματα της κτηνωδίας και της ανανδρίας του γερμανικού στρατού κατοχής.

Το χωριό μας, η Καλή Συκιά, βρέθηκε στο στόχαστρο του Γ’ Ράιχ αμέσως μετά το Ολοκαύτωμα της Βιάννου. Στις 6 Οκτωβρίου 1943, φάλαγγες του γερμανικού τακτικού στρατού και του δολοφονικού αποσπάσματος του αιμοσταγούς σφαγέα Σούμπερτ περικύκλωσαν το χωριό. Λεηλάτησαν τα σπίτια, άρπαξαν τα πάντα. Συγκέντρωσαν τις γυναίκες και τα παιδιά στην πλατεία και με απειλές και βιαιότητες ζητούσαν επίμονα πληροφορίες που κρύβονται οι άνδρες του χωριού και οι αντάρτες. Όμως, καμιά γυναίκα δεν λιγοψύχησε, όλες αντιστάθηκαν με απαράμιλλο θάρρος.

Στις φοβερές απειλές των βασανιστών τους οι ατρόμητες γυναίκες απάντησαν:

ΟΠΛΑ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΣ ΔΕΝ ΜΑΡΤΥΡΟΥΜΕ,

ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΣΚΟΤΩΣΕΤΕ, ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΟΥΜΕ!

Οι ναζί έριξαν τις γυναίκες ζωντανές στις φλόγες των καιόμενων σπιτιών. Μετά από λίγο οι Γερμανοί και οι θλιβεροί συνεργάτες τους αποχώρησαν από το χωριό, περήφανοι για το αποτρόπαιο έργο τους, αφήνοντας πίσω τους αποκαΐδια, καμένες ανθρώπινες σάρκες, τρόμο, ορφανά, αβάστακτο ανθρώπινο πόνο. Οι γυναίκες της Καλής Συκιάς και του Ροδάκινου δεν λύγισαν, δεν προσκύνησαν το φασισμό. Παρέμειναν ανυπότακτες έως το τέλος. Η Θυσία τους συμβολίζει τη μεγαλειώδη Αντίσταση και Θυσία της Ελλάδας, που πρόσφερε τα πάντα στον αγώνα για τη συντριβή του Χίτλερ και των ομοίων του!

Για το φοβερό Ολοκαύτωμα της Καλής Συκιάς δεν αποδόθηκε Δικαιοσύνη! Οι θύτες δεν δικάστηκαν, τα θύματα δεν αποζημιώθηκαν. Το Γ’ Ράιχ διέπραξε στη χώρα μας αναρίθμητα φρικώδη εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, εξολόθρευσε εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες, ισοπέδωσε τη χώρα μας, άρπαξε και λεηλάτησε τον πλούτο μας. Δεν σεβάστηκε ούτε τα ιστορικά μνημεία, τις αρχαιότητες και όλους τους πολιτιστικούς θησαυρούς, που είτε τους κατέστρεψε είτε τους φυγάδευσε εκτός Ελλάδας. Ξεκλήρισε το λαό μας και κατέστρεψε το μέλλον μας!».

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2021

Καταλήψεις σχολείων στην Ικαρία


 Kατάληψη στα σχολεία της Ικαρίας (Άγιος Κήρυκος, Εύδηλος, Ράχες), με τις πρόσφατες φασιστικές επιθέσεις να καταγγέλλονται από τους μαθητές. Ανοίξτε το θέμα να δείτε το φωτορεπορτάζ της Ικαριακής Ραδιοφωνίας.

Αταλάντευτα στην τροχιά της ιστορικής έρευνας

 


Μέρες με αυξημένο πολιτικό βάρος οι τελευταίες καθώς και αυτές που έρχονται, μετά τα γεγονότα με τις φασιστικές επιθέσεις, αλλά και τις μαζικές αντιδράσεις, για να τα βλέπουμε όλα.

Άλλος ένας λόγος για να επιμείνουμε στην επιλογή του Σαββατοκύριακου για την ανάδειξη θεμάτων ιστορικής μνήμης, που νομίζουμε ότι βοηθάει.

 Ο πρωινός καφές το ΣΚ και αυτή τη φορά θα συνδυαστεί με την ανάγνωση ιστορικών ερευνών.

Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

Για την φασιστική επίθεση σε εκδήλωση της ΚΕΕΡΦΑ στο Νέο Ηράκλειο και τη σύλληψη ενός εκ των δραστών


Προς ενημέρωση των ΜΜΕ για την φασιστική επίθεση σε εκδήλωση της ΚΕΕΡΦΑ στο Νέο Ηράκλειο και τη σύλληψη ενός εκ των δραστών (4/10/2021)

Η φασιστική επίθεση στην ανοιχτή εκδήλωση της ΚΕΕΡΦΑ στο Νέο Ηράκλειο είχε όλα τα χαρακτηριστικά (modus operandi) των ταγμάτων εφόδου της Χρυσής Αυγής: καταδρομική επίθεση πολλών ατόμων (ανδρών νεαρής ηλικίας), πλήγματα κατά της σωματικής ακεραιότητας που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, φθορές ξένης ιδιοκτησίας και αφαίρεση αντικειμένων των παθόντων, ύπαρξη επικεφαλής, λήξη της επίθεσης με παράγγελμα («τέλος») από τον επικεφαλής και οργανωμένη αποχώρηση. Το γεγονός ότι ο συλληφθείς σήμερα επικεφαλής της επίθεσης υπήρξε μέλος της Χρυσής Αυγής σημαίνει ότι η τεχνογνωσία της εγκληματικής οργάνωσης εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από ασύλληπτα μέλη και πρώην μέλη της.

Για τη φασιστική επίθεση στη Θεσσαλονίκη

 

ΔΥΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ


1)Δ Ε Λ Τ Ι Ο   Τ Υ Π Ο Υ     Κ Α Τ Α Γ Γ Ε Λ Ι Α

Αυτά που συμβαίνουν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη δεν είναι «μεμονωμένα, τυχαία και ασύνδετα περιστατικά», ούτε «απλοί τραμπουκισμοί και αντεγκλήσεις μεταξύ αντιφρονούντων». Είναι μια οργανωμένη,συστηματική, μεθοδευμένη και στηριζόμενη από πλήρεις δομές και εξοπλισμό εγκληματική δράση σε βάρος των αντιφασιστών και της αριστεράς, που αποτελούσαν ανέκαθεν πρωταρχικό στόχο της ναζιστικής εγκληματικής βίας.

Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021

Από την Κω έως τις Μηλιές – Τα ναζιστικά εγκλήματα τον Οκτώβρη του 1943

...αναδημοσίευση από το ertnews...
 

Μέρες που χαρακτηρίστηκαν από το αμόκ των Γερμανών κατακτητών, που είχαν χάσει από το πλευρό τους τους Ιταλούς από το Σεπτέμβριο, ήταν αυτές του φθινοπώρου του 1943. Η μανία τους ξέσπασε και εναντίον των πρώην συμμάχων τους και εναντίον των Ελλήνων. Παρουσιάζουμε δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις.

Στις 4 Οκτώβρη του 1943 έγινε το Ολοκαύτωμα των Μηλεών στη Μαγνησία από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής.
Στην περιοχή μετά και κατάρρευση της Ιταλίας που μεταφράστηκε σε ενίσχυση των ανταρτών με μεγάλο μέρος του οπλισμού τους, σημειώθηκαν αρκετές ένοπλες συμπλοκές μεταξύ Γερμανών και ανταρτών.

Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2021

Αλμωπός Αριδαίας: Η μεγάλη αθλητική και κοινωνική προσφορά από το 1926 έως σήμερα

 


...αναδημοσίευση από το  www.ertnews.gr και το sports.ert.gr...

Στην Αριδαία την όμορφη κωμόπολη του νομού Πέλλας στην Ελλάδα, έχει ξεκινήσει μία σπουδαία αθλητική διαδρομή από το 1926 έως τις μέρες μας, με πολλές γενιές να έχουν πάρει τη σκυτάλη από τους προκατόχους τους και να συνεχίζουν άξια τη διαδρομή του Αλμωπού Αριδαίας. Οι πρώτες δυσκολίες, η κοπιώδης εγκατάσταση και ενσωμάτωση των Μικρασιατών προσφύγων, που και σε αυτή την περιοχή «μετάγγισαν» τις πλούσιες εμπειρίες τους από τον αθλητισμό, τα σκληρά χρόνια του πολέμου, ξεπεράστηκαν από τη δίψα για αθλητισμό και τη θέληση για δημιουργία. Συζητήσαμε με το Γιώργο Εμμανουηλίδη – Υπεύθυνο Επικοινωνίας της  ΠΑΕ Αλμωπός για την ιστορία του συλλόγου.

Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2021

Όταν οι θεωρίες των ισαποστάκηδων παθαίνουν κρυοπαγήματα στα βουνά της Αλβανίας

 



Με αφορμή τις φασιστικές προκλήσεις στη Θεσσαλονίκη και τους ισαποστάκηδες σε ορισμένα ΜΜΕ, που «καταδικάζουν τη βία από όπου και αν προέρχεται», όταν είναι να συμψηφίσουν θύματα και θύτες, που άλλες φορές δήθεν τσακώθηκαν για το ποδόσφαιρο (δολοφονία Φύσσα) και άλλοτε «συνεπλάκησαν», όταν είναι να κάνουν γαργάρα την επίθεση που δέχτηκαν καθηγητές, γονείς, φοιτητές, μαθητές, από φασίστες και αστυνομία στη Σταυρούπολη, ας θυμίσουμε μέρες που έρχονται (28η Οκτωβρίου και 25 Νοεμβρίου - ανατίναξη του Γοργοπόταμου) κάποια γεγονότα να δούμε αν καταδικάζουν τη βία που άσκησαν οι Έλληνες φαντάροι στα βουνά της Αλβανίας ενάντια στην επίθεση της φασιστικής Ιταλίας και μετά οι συνεργαζόμενες αντιστασιακές οργανώσεις και οι Εγγλέζοι στην ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοπόταμου και στο πλήγμα που δέχτηκε η γραμμή ανεφοδιασμού των ναζί.

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

Λουκουμάδες πριν τη σέντρα


 Λίγο πριν τη σέντρα στη Β' Εθνική κατηγορία ποδοσφαίρου γυναικών για οικονομική ενίσχυση του συλλόγου.

ΑΔΕΔΥ: Να φράξουμε τον δρόμο του φασισμού στα σχολεία

 


Οργή και αγανάκτηση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και συνολικά στους εργαζόμενους/ες και την ελληνική κοινωνία προκαλούν τα αποτροπιαστικά γεγονότα που εξελίσσονται στο συγκρότημα των ΕΠΑΛ Σταυρούπολης από ομάδες ακροδεξιών – φασιστικών κύκλων, που ανάμεσά τους βρίσκονται – δυστυχώς – και μαθητές.


Σχεδόν ένα χρόνο μετά την καταδίκη της νεοναζιστικής οργάνωσης Χ.Α. επιβεβαιώνεται δυστυχώς ότι οι ακροδεξιές και φασιστικές ιδέες εξακολουθούν να δηλητηριάζουν τις συνειδήσεις, ιδιαίτερα της νέας γενιάς. Ένα χρόνο μετά την καταδίκη της Χρυσής Αυγής έχουμε υποχρέωση να φράξουμε το δρόμο στο δηλητήριο του φασισμού μέσα στα σχολεία. Οι φασιστικές πρακτικές δεν έχουν χώρο πουθενά. Οι εκπαιδευτικοί, οι φοιτητές/τριες και οι εργαζόμενοι/ες δεν ξεχνάμε! Γνωρίζουμε καλά τι σημαίνει φασισμός. Σημαίνει στέρηση ατομικής και συλλογικής ελευθερίας, άδικοι πόλεμοι και εκμετάλλευση. Σημαίνει μίσος για το διαφορετικό, ξενοφοβία, ρατσισμός, συντήρηση των πιο σκοταδιστικών απόψεων που έχει γεννήσει η ανθρωπότητα. Σημαίνει επιθέσεις σε μετανάστες εργαζόμενους όπως οι Αιγύπτιοι αλιεργάτες, σε πρωτοπόρους συνδικαλιστές, δολοφονίες όπως του Παύλου Φύσσα και του Σαχζάτ Λουκμάν.

Μέσα στα σχολεία καθημερινά οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να αντιπαλέψουν τις φασιστικές και ναζιστικές ιδέες και πρακτικές, αντιμετωπίζοντας με παιδαγωγικό τρόπο όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Η βία και οι φασιστικές πρακτικές και όσοι τις ασκούν αποτελούν κίνδυνο για τη ζωή και την ασφάλεια μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών και δεν έχουν καμία θέση μέσα στον σχολικό χώρο.

Το Υπουργείο Παιδείας, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους και να προστατέψουν την εκπαιδευτική κοινότητα.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους, τους εκπαιδευτικούς, τους φοιτητές, τους σπουδαστές και τους μαθητές να βάλουν φραγμό στις φασιστικές αντιλήψεις. Οι ιδέες και οι πρακτικές του φασισμού δεν είναι ανεκτές.

  • ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ!
  • Ο ΦΑΣΙΜΣΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
  • Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.


Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

Το έγκλημα πολέμου στην Παραμυθιά – 29 Σεπτεμβρίου 1943


Στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας, το ξημέρωμα της 29 Σεπτεμβρίου 1943, ήρθε να προσθέσει στην ιστορία της μία μαύρη σελίδα και στην ιστορία των εγκλημάτων πολέμου άλλη μία φρικαλεότητα. Ήταν οι εκτελέσεις των 49 προκρίτων όπως έμειναν στην ιστορία.

Tων εκτελέσεων, προηγήθηκε μία μάχη μεταξύ ανταρτών και Γερμανών στην οποία σκοτώθηκαν έξι Γερμανοί. Η μάχη έγινε στην τοποθεσία Σκάλα. Ακολούθησαν τα αντίποινα σε βάρος του άμαχου πληθυσμού. Υπήρχε μάλιστα και προσδιορισμένη αναλογία για κάθε θάνατο Γερμανού, δέκα εκτελέσεις Ελλήνων.

Αρχικά συνελήφθησαν και εκτελέστηκαν 11 άτομα από την ευρύτερη περιοχή, συνεπώς για να συμπληρωθεί ο αριθμός των 60 έμεναν άλλοι 49. Οι συλλήψεις έγιναν τη νύχτα 27 προς 28 Σεπτέμβρη του 1943 και η επιλογή των συλληφθέντων έγινε με βάση κριτήρια όπως ο σημαντικός τους ρόλος στην τοπική κοινωνία και με ενεργό ανάμειξη στη συγκρότηση της λίστας, Τσάμηδων που είχαν συνεργαστεί με τους κατακτητές.

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021

Έρευνα σε όλες τις εποχές για όλες τις εποχές

 


Μπορεί η μετάβαση από το καλοκαίρι στο φθινόπωρο να σημαίνει για ορισμένους «μετάβαση» και στον καφέ από τους κρύους στους ζεστούς, αλλά σταθερή και αμετάβλητη παραμένει η επιλογή για ανάγνωση θεμάτων ιστορικής έρευνας στο Blog μας παρέα με τον πρωινό καφέ. 

Και αυτό το Σαββατοκύριακο έτσι θα πορευτούμε...

Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021

Θετική η πρεμιέρα για τη Νέα Ιωνία

 


Mετά από πολλούς μήνες επανέναρξη και των ερασιτεχνικών πρωταθλημάτων. Στα πλαίσια του δευτέρου ομίλου της Α' ΕΠΣΑ η γηπεδούχος Νέα Ιωνία κέρδισε τα Βριλήσσια με 2-1. Η διακύμανση του σκορ ήταν 1-0 που ήταν και σκορ ημιχρόνου και ακολούθως 1-1- και 2-1. Ευχή όλων να εξελιχτεί η χρονιά χωρίς άλλα προβλήματα.

Το ναζιστικό έγκλημα στο Αιγάλεω το Σεπτέμβρη του 1944

...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

Mε βασικό σημείο εξόδου από την Αθήνα, την Ιερά Οδό, αναζητώντας ασφάλεια στην προετοιμαζόμενη υποχώρησή τους οι ναζί, αποφάσισαν να αιματοκυλήσουν το Αιγάλεω.

Η αποφράδα μέρα ήταν η 29η Σεπτεμβρίου 1944.

Πρέπει να πούμε ότι στην περιοχή είχαν ήδη απομακρυνθεί οι δοτές δημοτικές αρχές και με λαϊκή συνέλευση είχε ανακηρυχθεί δήμαρχος ο Γιάννης Μπατζακίδης, στέλεχος του ΚΚΕ και του ΕΑΜ. Επίσης οι δυνάμεις του ΕΑΜ ζήτησαν από τη χωροφυλακή του Αιγάλεω να προσχωρήσει στις τάξεις του, ή να εγκαταλείψει την πόλη.

Την αφορμή για να ξετυλιχτεί το ήδη αποφασισμένο γερμανικό σχέδιο, δίνει μικροεπεισόδιο μεταξύ Γερμανών και εφήβων Ελασιτών στη διασταύρωση του Κηφισού με την παλαιά οδό Καβάλας.

Στη συνέχεια γίνεται η γερμανική επίθεση στο Αιγάλεω, από δύο σημεία και οι πρώτοι νεκροί είναι εργάτες που είχαν σχολάσει από το εργοστάσιο του Λαναρά. Χωρίς πρόσχημα, μόνο και μόνο επειδή είχαν την ατυχία να βρεθούν μπροστά στις γερμανικές δυνάμεις, εκτελέστηκαν επί τόπου.


Περίπου 31 άοπλοι δολοφονήθηκαν με αυτό τον τρόπο. Ακολούθως εγκλώβισαν Αιγαλεώτες στα σπίτια τους και τα πυρπόλησαν, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους από τις φλόγες.

Υπολογίζεται ότι πάνω από 100 σπίτια πυρπολήθηκαν, ενώ ο συνολικός αριθμός των νεκρών, αθροίζοντας διάφορα περιστατικά είναι τουλάχιστον 65-67, με αρκετούς να κάνουν εκτιμήσεις που τον ανεβάζουν κοντά στους 100, που είναι και η επίσημη θέση του Δήμου Αιγάλεω. Πρέπει να σημειωθεί ότι υπήρξαν και δολοφονημένοι των οποίων η ταυτότητα δεν μπόρεσε να διασταυρωθεί.

Μνημεία με ονόματα των θυμάτων, υπάρχουν τόσο μέσα στο Γ΄ νεκροταφείο (με αναφορά σε 95 νεκρούς, 84 αναγνωρισμένους και 11 όχι), όσο και στον παράδρομο του Κηφισού, λίγο πριν τη διασταύρωση με την Ιερά οδό. Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται σχετικές εκδηλώσεις τιμής και μνήμης.

Κείμενο & φωτο: Νάσος Μπράτσος

Σχετική είδηση: Ένωση Θυμάτων Ολοκαυτώματος Αιγάλεω: «Είναι ταυτότητα η μνήμη»

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021

«Το ποδόσφαιρο στον πόλεμο του 1940 και στην κατοχή»


 Βάλτε το από τώρα στην ατζέντα σας. Η έρευνα συνεχίζεται, εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα στοιχεία και θα τα παρουσιάσουμε στην εκδήλωση.

130 χρόνια Παναχαϊκή - Αφιέρωμα στο ιστορικό σωματείο


...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr και το sports.ert.gr....

Συμπλήρωσε 130 χρόνια ζωής και συνεχίζει. Μιλάμε για την Παναχαϊκή, που μπορεί τα γενέθλιά της να ήταν την καλοκαιρινή περίοδο που δεν υπήρχε αγωνιστική δράση (14 Ιουνίου 1891), αλλά το σημαντικό είναι ότι η δράση της συνεχίζεται αμείωτη και αυτό το δεύτερο αιώνα της ζωής της.


Το πρώτο όνομα ήταν Παναχαϊκός Γυμναστικός Σύλλογος και είχε αθλητικά τμήματα κλασικού αθλητισμού, σκοποβολής, ποδηλασίας, κολύμβησης, άρσης βαρών, πάλης, αντισφαίρισης, κωπηλασίας, λεμβοδρομίες, και γυμναστικής, στα οποία προστέθηκε και το ποδόσφαιρο. Άλλωστε η Πάτρα σαν λιμάνι είχε το προνόμιο της μεγάλης εμπορικής κίνησης, που έφερνε κόσμο από πολλές χώρες και συνεπώς και το «μικρόβιο» της εποχής, το ποδόσφαιρο.

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2021

Λουκέτο στην ελεύθερη άθληση! - Συγκέντρωση διαμαρτυρίας Κυριακή 26/9 11πμ στο Αττικό Άλσος

 


Η Περιφέρεια Αττικής και η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού αποκλείουν την ελεύθερη και δωρεάν άθληση από το Αττικό Άλσος.

Εδώ και δέκα χρόνια η χρήση των γηπέδων Αντισφαίρισης του Αττικού Άλσους ήταν ελεύθερη από τους πολίτες, ενώ ταυτόχρονα υλοποιούνταν προγράμματα δωρεάν προπονήσεων για ενήλικες και παιδιά από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.

Από τις 17-8-21, όμως, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού παραχώρησε τη χρήση και εκμετάλλευση των γηπέδων τένις στον Όμιλο Αντισφαίρισης Νέας Ιωνίας, κατόπιν της από 22-2-2021 τροποποίησης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της ΓΓΑ και της Περιφέρειας Αττικής. Η τροποποίηση έδινε την δυνατότητα στην ΓΓΑ να παραχωρεί τη χρήση κι εκμετάλλευση όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων του Αττικού Άλσους σε αθλητικά σωματεία!

Είμαστε αθλούμενοι στο Αττικό Άλσος και ωφελούμενοι του προγράμματος «Αττικό Άλσος - Άθληση για όλους».

Ζητάμε:

·       την ανάκληση της τροποποιημένης σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας Αττικής και Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού,

·       την ανάκληση της απόφασης της ΓΓΑ για την παραχώρηση των τεσσάρων γηπέδων τένις στον Όμιλο Αντισφαίρισης Νέας Ιωνίας και

·       την επιστροφή της διαχείρισης στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, ώστε να επανακτήσουν τα γήπεδα το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα τους.


Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021

Στο τιμόνι του Ίκαρου ο Ζαχαρίας Παρήμερος

 


Nέος σταθμός - νέα πρόκληση η ένταξη του Ζαχαρία Παρήμερου στον ΠΑΣ Ίκαρο.

Η ομάδα της Ικαρίας ανακοίνωσε τη συνεργασία μαζί του. 

 Τα τελευταία τρία χρόνια ήταν προπονητής στο Διαγόρα Ραχών Ικαρίας.





Στην «πεπατημένη» της ιστορικής έρευνας

 

Τα γνωστά...όπως κάθε Σαββατοκύριακο, έτσι και αυτό που έρχεται, ο πρωινός σας καφές μπορεί να συνδυαστεί με την ανάγνωση θεμάτων ιστορικής έρευνας. 

Έχουμε όμως και μία επιπλέον πρόταση. Στηρίζοντας δια της συμμετοχής την κινητοποίηση των διανομέων της efood  (κινητοποίηση την Τετάρτη) βοηθάμε και στο παρόν για να νικήσουν οι εργαζόμενοι και στο μέλλον για να διαβάζουν οι επόμενες γενιές στα ιστορικά μας αφιερώματα, μία σημαντική κινητοποίηση. 

Καταγράφουμε την ιστορία, αλλά συμμετέχουμε και στο γίγνεσθαί της.

Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021

Ο ΣΥΒΧΨΑ για το εμβόλιο και το ΕΣΥ


 Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου - Χάρτου - Ψηφιακών Μέσων Αττικής (ΣΥΒΧΨΑ)



 Αγώνας για την υπεράσπιση της εργασίας και της δημόσιας υγείας!

Ενίσχυση του ΕΣΥ σε όλα τα επίπεδα, το εμβόλιο είναι χρήσιμο!

Καμία αναστολή-απόλυση λόγω υγειονομικών διακρίσεων!

Βγαίνουμε από ένα καλοκαίρι κυριολεκτικά…φωτιά. Άρχισε με την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματά και τη λειτουργία των σωματείων μας με το νόμο Χατζηδάκη, συνεχίστηκε με τις μεγάλες πυρκαγιές που αφέθηκαν να κάψουν χιλιάδες στρέμματα γης προς όφελος μελλοντικών καταπατήσεων από ιδιώτες και επιχειρήσεις, καθώς και με την ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης και τελειώνει με την επάνοδο της πανδημίας σε σημαντικά επίπεδα κρουσμάτων, διασωληνωμένων και θανάτων. Οι πολιτικοί υπεύθυνοι για αυτά είναι η κυβέρνηση Μητσοτάκη και το κεφάλαιο που δεν διστάζουν να προχωρήσουν κυνικά τον αντεργατικό σχεδιασμό διάλυσης της εργασίας, του δημόσιου συστήματος υγείας και του περιβάλλοντος εκμεταλλευόμενοι την οικονομική, υγειονομική και περιβαλλοντική κρίση! Και έπεται συνέχεια με τις σημαντικές ανατιμήσεις σε είδη λαϊκής κατανάλωσης που έρχονται κυρίως λόγω των αυξήσεων των ναύλων για τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου μες την κρίση…  

Η σφαγή της ιταλικής Μεραρχίας Άκουι στην Κεφαλονιά από τους Γερμανούς

 


 ...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...

Ένα τρομακτικό έγκλημα, η μεγαλύτερη σε εύρος εξόντωση ενστόλων κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου ήταν η σφαγή της Μεραρχίας Άκουι, στην Κεφαλονιά το Σεπτέμβριο του 1943.


Η Ιταλία είχε βγει από τον πόλεμο και οι Ιταλοί στρατιώτες, άλλοι πίστευαν ότι θα αντιμετωπιστούν σαν αιχμάλωτοι πολέμου από τους πρώην συμμάχους τους Γερμανούς, άλλοι (λιγότεροι) τάχθηκαν στο πλευρό τους για να συνεχίσουν τον πόλεμο και άλλοι εντάχθηκαν στην ελληνική αντίσταση, ή (κυρίως όσοι βρίσκονταν σε νησιά του Αιγαίου) διέφυγαν προς την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή υπό την εποπτεία των Εγγλέζων.

Σημαντικό ζήτημα ήταν το τι θα γίνει ο οπλισμός των Ιταλών, με τους Γερμανούς να μην θέλουν να φτάσει στα χέρια των ανταρτών.

Ο ματωμένος "απόηχος" του Μπλόκου της Κοκκινιάς στις 24 Σεπτεμβρίου 1944

...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr...
 

Το Μπλόκο της Κοκκινιάς έγινε στις 17 Αυγούστου του 1944 και ήταν μία από τις πιο αιματηρές στιγμές στη διάρκεια της κατοχικής περιόδου. Όμως τα σχετιζόμενα με αυτό γεγονότα συνεχίστηκαν στις 24 Σεπτεμβρίου, 40 μέρες μετά.

Ήταν η μέρα που θα γίνονταν η επιμνημόσυνη δέηση το μνημόσυνο για τα 40 των θυμάτων της 17ης Αυγούστου.

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2021

Aπό τον Ερμή Κωνσταντινούπολης το 1877 έως τη Beyoğlu Sports Club - 144 χρόνια ιστορίας


 ...αναδημοσίευση από το www.ertnews.gr και το sports.ert.gr...

 

Στην ιστορία του αθλητισμού έχουν υπάρξει ομάδες – κομήτες, που έλαμψαν για λίγο και ακολούθως χάθηκαν, αλλά και ομάδες – ορόσημα με πολυετή προσφορά και δεκαετίες ζωής, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.


Σε αυτή την κατηγορία ανήκει ο αθλητικός σύλλογος Beyoğlu Sports Club, που ιδρύθηκε το 1877 στην Κωνσταντινούπολη από Έλληνες. Η αρχική ονομασία ήταν Ερμής, ακολούθως το 1886 έγινε Αθλητικός Σύλλογος Πέρα, μετά Πέρα Κλουμπ το 1914 και το 1923 Beyoğlu Sports Club.

Tο 1922 πήρε το πρωτάθλημα Τουρκίας. Όμως λόγω της Μικρασιατικής Καταστροφής και ενώ η ομάδα βρισκόταν σε τουρνουά στη Γαλλία, αρκετοί ποδοσφαιριστές ζήτησαν πολιτικό άσυλο φοβούμενοι να επιστρέψουν. Έτσι βρέθηκαν πρόσφυγες στην περιοχή των Αμπελοκήπων (Πανόρμου, Αλεξάνδρας, Γηροκομείο Αθηνών.

Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021

Επιτροπή Αγώνα Διανομέων: Απάντηση στα κούφια λόγια της efood

 


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΝΟΜΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ <dianomeis.thess@gmail.com>
    

 ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΚΟΥΦΙΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ EFOOD!


– Η εταιρεία της efood – έδειξε το πραγματικό αδίστακτο πρόσωπο της ανακοινώνοντας με μήνυμα(!) σε 115 συναδέλφους ότι δεν θα ανανεώσει τη σύμβαση τους με πρόσχημα το απαράδεκτο σύστημα αξιολόγησης που χρησιμοποιεί!

Για να σταματήσει το σάλο που δημιουργήθηκε και κυρίως τις μαζικές κινητοποιήσεις που προετοιμάζουμε,  η εταιρεία της efood με ανακοίνωση της προσπαθεί να θολώσει τα νερά, χωρίς να απαντάει επί της ουσίας αν θα ανανεώσει τις συμβάσεις των συναδέλφων μας.  Προσπαθεί –μάταια πλέον- να ρίξει στάχτη στα μάτια μας!

Συνάδελφοι ήρθε η ώρα να δείξουμε την πραγματική μας δύναμη!  Να δώσουμε μαζική, δυναμική απάντηση σε όσους  παίζουν με τη δουλειά μας, τα δικαιώματα μας, την ίδια μας τη ζωή!

Συμμετέχουμε μαζικά στη συνέλευση διανομέων της efood τη  Δευτέρα 10.30 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο (Αριστοτέλους με Ολύμπου γωνία) για να αποφασίσουμε τις δράσεις που θα ακυρώσουν τα σχέδια της εταιρείας! -Καλούμε τους συναδέλφους σε όλες τις πόλεις σε ανάλογες δράσεις!

Απαιτούμε:

-   Να παρθούν πίσω οι απολύσεις των 115 συναδέλφων μας.

-   Όχι στην ομηρία των τρίμηνων συμβάσεων! Μετατροπή ΤΩΡΑ σε συμβάσεις αορίστου χρόνου στην εταιρεία της efood.

-   Κατάργηση της αξιολόγησης της εταιρείας που εντατικοποιεί την εργασία και προκαλεί καθημερινά εργατικά ατυχήματα.

-   Παροχή όλων των ΜΑΠ που προβλέπει ο νόμος.

-   Παύση εργασίας σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Δεν Θα ζήσουμε σαν δούλοι! ο αγώνας συνεχίζεται…
 

Συναυλία αλληλεγγύης στις καθαρίστριες του Υπ. Οικονομικών

 


Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021

Το φτωχόπαιδο από την Ικαρία που σήμερα γιορτάζει 70 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην Αυστραλία

 

Φώτο: Supplied

 

...αναδημοσίευση από την Ικαριακή Ραδιοφωνία και την ομογενειακή εφημερίδα της Αυστραλίας ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ...


Όταν πριν από 70 χρόνια ο νεαρός Νικόλαος Τσαπαλιάρης με βαριά καρδιά και μια βαλίτσα ελπίδα και όνειρα, εγκατέλειπε μαζί με τον αδελφό του τον Γιάννη το λατρεμένο τους νησί, την Ικαρία σε καμία περίπτωση δεν φανταζόταν πως η ζωή θα τα έφερνε έτσι ώστε σήμερα να γιορτάζει 70 χρόνια επιτυχίας στην Αυστραλία.

«Νιώθω ευγνωμοσύνη και μεγάλη χαρά για όσα καταφέραμε, αλλά αυτό που μου δίνει την μεγαλύτερη ικανοποίηση όταν κοιτάζω πίσω είναι πως ήρθαμε μια οικογένεια μεταναστών από την φτωχική τότε Ικαρία και μετά από πολύ κόπο και σκληρή δουλειά δημιουργήσαμε μια μεγάλη οικογένεια που συμπεριλαμβάνει περίπου 2000 συνανθρώπους μας, αυτούς που μας τιμούν με το να εργάζονται κοντά μας, χαίρονται με την χαρά μας, και προοδεύουν μαζί μας», λέει στον «Νέο Κόσμο» ο 87χρονος σήμερα επιχειρηματίας κ. Νίκος Τσαπαλιάρης, ο οποίος διατηρεί αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Νότια Αυστραλία και θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους ομογενείς σε ολόκληρη την χώρα.

Γεννημένος στην Ικαρία τo 1934, η ζωή του Νίκου Τσαπαλιάρη αλλά και το ταξίδι του προς την κορυφή δεν ήταν πάντα στρωμένο με ροδοπέταλα.

«Θυμάμαι και τα όμορφα, αλλά και τα δύσκολα χρόνια στην Ικαρία, τον πόλεμο που ξέσπασε και μας ανάγκασε να εγκαταλείψουμε το νησί και να περάσουμε τρία χρόνια στην έρημο της Σαχάρας με τον αδελφό και τη μάνα μου, τον πατέρα μου που ξενιτεύτηκε πρώτος στην Αυστραλία για να μην πεινάσουμε εμείς.

«Και όμως παρά τα όσα περάσαμε, επιμένω ότι δεν θα άλλαζα τίποτα από το ταξίδι μου, γιατί τελικά οι κακουχίες είναι αυτές που κάνουν τον άνθρωπο να σέβεται και να εκτιμά τη ζωή και όσα εκείνη του προσφέρει» λέει ο κ. Νίκος, ο οποίος θυμάται τα χρόνια πίσω στην Ικαρία και την έρημο Σαχάρα, με αρκετή νοσταλγία και περισσή χαρμολύπη.

ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑΣ

Στην αρχή η ζωή στο νησί κυλούσε όμορφα, τουλάχιστον για τα παιδιά της οικογένειας.

Ο «πατριάρχης» της οικογένειας, Σπύρος, υποδηματοποιός στο επάγγελμα, είχε ήδη φύγει για την μακρινή Αυστραλία όπου εργαζόταν σκληρά ώστε να μπορεί να συντηρεί την οικογένεια του πίσω στο νησί.

Ο μεγάλος του καημός ήταν να μαζέψει γρήγορα ένα γερό κομπόδεμα και να επιστρέψει το συντομότερο δυνατό στην Ικαρία.
Τα πράγματα πήραν άσχημη τροπή όταν ξέσπασε ο πόλεμος, οπότε και τα χρήματα που έστελνε ο πατέρας των δύο αγοριών δεν κατέληγαν ποτέ στην Ικαρία, με αποτέλεσμα η οικογένεια να υποφέρει από την φτώχεια και τις κακουχίες.

«Ένα βράδυ του 1942 η μητέρα μας μέσα στην απελπισία της μας πήρε μαζί της και όλοι μαζί μπήκαμε σε μια βάρκα ενός συγχωριανού με προορισμό την Τουρκία».

Πρόσφυγες πια, τα δυο αδέλφια μαζί με την μητέρα τους κατέληξαν στην έρημο της Σαχάρας, στις πηγές του Μωυσή.

«Περάσαμε τρία πολύ δύσκολα χρόνια εκεί. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την πείνα, την ανέχεια και τις άθλιες συνθήκες που ζήσαμε μέσα σε εκείνη την μικροσκοπική σκηνή μαζί με τόσους ακόμα συμπατριώτες μας αλλά και αυτή την εμπειρία ίσως να μην την άλλαζα, γιατί εκεί έμαθα το μεγαλύτερο μου μάθημα.

Ότι, τελικά, το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί σε άνθρωπο είναι να γίνει πρόσφυγας. Όταν είναι κανείς πρόσφυγας χάνει την αξιοπρέπειά του. Να θυμάστε αυτό που σας λέω. Δεν υπάρχει χειρότερο συναίσθημα από αυτό» λέει συγκινημένος ο κ. Τσαπαλιάρης, ο οποίος το 1945 κατάφερε να επιστρέψει και πάλι στο χωριό του στην Ικαρία.

Ανακοίνωση Πρωτοβουλίας για την Ανατροπή στα ΜΜΕ για Μπογδάνο

 


Πρωτοβουλία για την Ανατροπή στα ΜΜΕ 


Ποιος στα ΜΜΕ προστατεύει τον “λαγό” της ακροδεξιάς ατζέντας Μπογδάνο;


Δυο ημέρες μετά τη νεοναζιστικής αντίληψης δημοσιοποίηση λίστας ονομάτων νηπίων σε νηπιαγωγείο της Αθήνας από τον βουλευτή, “δημοσιογράφο”, Κωνσταντίνο Μπογδάνο, η κυβέρνηση συνεχίζει να σφυρίζει αδιάφορα. Το ίδιο και η πλειονότητα των συστημικών ΜΜΕ που “πετσώθηκαν” με διαφημιστικές λίστες Μητσοτάκη, τα οποία έθαψαν την παράνομη ενέργεια του βουλευτή και καλύπτουν τη διασπορά ξενοφοβικών, ρατσιστικών αντιλήψεων στην ελληνική κοινωνία. 

Η δράση του Κ. Μπογδάνου είναι γνωστή, λειτουργεί ως “λαγός” των πλέον ρατσιστικών, ξενοφοβικών, μισάνθρωπων αντιλήψεων, παρακολουθεί στα ψηφιακά Μέσα δράσεις αλληλεγγύης για να τις “καρφώσει” στεγνά στο ακροδεξιό πελατολόγιο του, στοχοποιεί μετανάστες αλλά και όσους τον καταγγέλλουν. 

Ο Κ. Μπογδάνος μετά την κατακραυγή για την παράνομη ενέργεια του να αναρτήσει τη λίστα μικρών παιδιών από νηπιαγωγείο της Αθήνας, η οποία δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα meaculpa που του ανήκε μέχρι την εκλογή του σε βουλευτική θέση και στη συνέχεια μεταβιβάστηκε στη γυναίκα του, επιχείρησε να ξεφύγει. Αρχικά κατέβασε την επίμαχη ανάρτηση, ισχυρίστηκε ψευδώς πως δεν υπήρχαν ονόματα και μετά μίλησε για “λάθος” της ιστοσελίδας. Επιδόθηκε ωστόσο στη δεύτερη προσφιλή δράση του, τη στοχοποίηση και απειλή δημοσιογράφων οι οποίοι αποκαλύπτουν τη δράση του σε ρόλο “εθνικού χαφιέ”. Απείλησε με αγωγή τον δημοσιογράφο Άρη Χατζηστεφάνου ο οποίος στη σελίδα του info-war.gr αποκάλυψε και κατήγγειλε την φασιστικού χαρακτήρα ενέργεια του. Μόλις ένα χρόνο πριν είχε στοχοποιήσει και απειλήσει επίσης δημοσιογράφους, τον Νίκο Μπογιόπουλο, την εκπομπή “Ελληνοφρένεια”, την Ελευθερία Κουμάντου, τη Μαρία Δεναξά, την Έ.Ακρίτα.

Η επί της ουσίας κάλυψη που προσφέρει η κυβέρνηση της Ν.Δ στον Κ. Μπογδάνο και κατ’ επέκταση η ασυλία που του εξασφαλίζουν τα ενσωματωμένα στο σύστημα προπαγάνδας ΜΜΕ, είναι απόλυτα εξηγήσιμη. Το δημοσίευμα που συνόδευε την ανάρτηση της λίστας των ονομάτων 5χρονων παιδιών, περιγράφει το αφήγημα της ακροδεξιάς πολιτικής Μητσοτάκη στο προσφυγικό-μεταναστευτικό, ότι δλδ η φοίτηση παιδιών μεταναστών στα σχολεία είναι “κοινωνικό πρόβλημα” και η “πρωτεύουσα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης”! 

Θέση που διασπείρει ρατσιστικό μίσος και στοχοποιεί ευθέως τους μετανάστες στο ακροδεξιό χέρι του συστήματος. 

Μόλις πριν λίγες μέρες η ΕΣΗΕΑ κάλεσε τα μέλη της να παρακολουθήσουν σεμινάριο της Διεθνούς Ομοσπονδίας για την κάλυψη “Ρεπορτάζ Μετανάστευσης και της Καταναγκαστικής Εργασίας”. Είναι τραγελαφική πια η υποκρισία του σωματείου των δημοσιογράφων που καλύπτει με τη σιωπή του όσους δρουν ως “εθνικοί ρουφιάνοι”, φορώντας ταυτόχρονα τη δημοσιογραφική ιδιότητά τους.

Η Πρωτοβουλία για την Ανατροπή απαιτεί την άμεση παρέμβαση της ΕΣΗΕΑ για: την καταδίκη της παράνομης στοχοποίησης μικρών παιδιών από μέσο ενημέρωσης, την καταγγελία όσων σιωπούν στην κραυγαλέα ρατσιστική δημοσιοποίηση και τονίζει πως δεν μπορεί να θεωρούνται «δημοσιογράφοι» και μέλη της ΕΣΗΕΑ οι κατά σύστημα ρατσιστές και καταδότες.



H EINAΠ για την εμφάνιση ενδονοσοκομειακής διασποράς του κορονοϊού


 Ανακοίνωση της ΕΙΝΑΠ που στάλθηκε στον υπουργό Υγείας και στις διοικήσεις των νοσοκομείων

Αθήνα, 16/09/21
 
Το ΔΣ της ΕΙΝΑΠ επισημαίνει ότι από τα μέσα του καλοκαιριού και με την έναρξη  του 4ου  κύματος της πανδημίας παρατηρείται ενδονοσοκομειακή διασπορά του  κορονοϊού, σε  κάποια  νοσοκομεία,  όπου  οι  ελλείψεις  προσωπικού  έχουν  γιγαντωθεί.
Μόνη λύση στην καταπολέμηση της ενδονοσοκομειακής διασποράς του ιού  είναι τόσο η τήρηση όλων των μέτρων ατομικής προστασίας από τους ασθενείς  και τους επισκέπτες, όσο και από τους εργαζόμενους του νοσοκομείου.  
Οι θάλαμοι και οι χώροι νοσηλείας θα πρέπει να είναι κατάλληλοι, ενώ το  προσωπικό  δεν  θα  πρέπει  να  φροντίζει  περιστατικά  covid και  non covid ταυτόχρονα.
Είναι  εμφανές  ότι  παρότι  σχεδόν  όλοι  οι  υγειονομικοί  είναι  εμβολιασμένοι, αυτό από μόνο του δεν αποτελεί πανάκεια, αν δεν ληφθούν όλα  τα απαραίτητα μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας.
Απαιτούμε να ενισχυθούν άμεσα με μόνιμο προσωπικό τα νοσοκομεία,  να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι και να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα  για την προστασία της υγείας εργαζομένων και νοσηλευομένων.

Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

«Ανασκαφές» στους θησαυρούς της ιστορίας


 Έρευνες χωρίς «αργίες» και «ρεπό» γιατί κάποια πράγματα είναι μέσα στο dna μας. 

Συνεπώς και το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, θα μπορέσετε να απολαύσετε τον πρωινό σας καφέ διαβάζοντας τα αφιερώματα που έχουμε ετοιμάσει, ενώ παράλληλα η δουλειά συνεχίζεται με τη συλλογή και το μοντάρισμα νέων στοιχείων για αρκετές θεματικές. 

Οπότε θα καταναλωθούν πολλά κιλά καφέ και θα χρειαστούν πολλά Σαββατοκύριακα για να παρουσιάσουμε αυτά που έχουμε στα χέρια μας και αυτά που συλλέγουμε διαρκώς.

Συντονιστείτε...

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2021

«Έφυγε» από τη ζωή ο «Εθνικάρας» Γιάννης Ματζουράνης

 


Δεν είναι πια μαζί μας ο πιο αγνός φίλαθλος, ο Γιάννης Μαντζουράνης. Θυμίζουμε τη συνέντευξη που του είχαμε πάρει. Καλό ταξίδι κύριε Γιάννη.

https://www.ertnews.gr/eidiseis/mono-sto-ertgr/o-ethnikaras-sto-ert-gr/


https://sports.ert.gr/eidisis/podosfairo/o-ethnikaras-sto-sports-ert-gr/

 

http://nasosbratsos.blogspot.com/2018/11/ertgr.html