Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Η διοίκηση της Vodafone προχωρά σε νέες απολύσεις μέσα στο καλοκαίρι

 


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ

(Αρ. Απόφασης Πρωτοδικείου: 5215/2008)

Αρ. Πρωτοκόλλου: 41/2026

Αθήνα, 19/6/2026

Η διοίκηση της Vodafone προχωρά σε νέες απολύσεις μέσα στο καλοκαίρι

Δύο απολύσεις από το τμήμα εξυπηρέτησης εταιρικών πελατών ήδη στις 17/6/2026

Δύο εργολαβικοί έμπειροι εργαζόμενοι στην εταιρεία πλέον των 10 ετών απολύθηκαν χωρίς καμία προειδοποίηση στις 17/6/2026 από το ήδη υποστελεχωμένο Τμήμα Εξυπηρέτησης Εταιρικών Πελατών (1399). Οι συνάδελφοι -μία team leader και μία εργαζόμενη στην ομάδα chat- κλήθηκαν από τις εργολαβικές εταιρείες ICAP και CQS αντίστοιχα σε ατομικές συναντήσεις, χωρίς ανακοίνωση θεματολογίας για να τους ανακοινωθούν οι απολύσεις τους.

Έτσι, μετά από ένα πρόγραμμα εκβιαστικών απολύσεων τους προηγούμενους μήνες, που βαφτίστηκε ως πρόγραμμα «εθελουσίας εξόδου», μετά τις αθρόες παραιτήσεις προσωπικού, ιδίως σε τηλεφωνικά κέντρα και καταστήματα, λόγω της εντατικοποίησης και των κακοποιητικών συμπεριφορών πίεσης που εφαρμόζει η διοίκηση και τα στελέχη της, φαίνεται πως η διοίκηση εγκαινιάζει μέσα στο καλοκαίρι, ένα νέο κύμα απολύσεων σε παλαιούς εργαζομένους.

Το αν αυτό συμβαίνει στα πλαίσια οργανωτικών αλλαγών -όπως η επικείμενη κατάργηση της ομάδας chat- ή λόγω των γενικότερων περικοπών που εφαρμόζει η εταιρεία είναι παντελώς αδιάφορο. Η πραγματική ουσία είναι πως στα πλαίσια μεγιστοποίησης κέρδους στοχοποιείται κάθε σταθερή σχέση εργασίας. Προφανής επιδίωξη είναι η καθήλωση των μισθών στο χαμηλότερο δυνατό σημείο και η ακόμη μεγαλύτερη εντατικοποίηση, αναθέτοντας επιπλέον καθήκοντα σε λιγότερο κόσμο, τον οποίο προσλαμβάνει μέσω εργολάβων και τον πληρώνει σαφώς λιγότερο, χωρίς προϋπηρεσία, χωρίς επιδόματα, με παροχές πολύ κάτω της αξίας που κερδίζει από την εργασία τους.

Οι δύο απολυμένοι συνάδελφοι -η μία μητέρα και η δεύτερη με προβλήματα υγείας- καταδεικνύουν πως η διοίκηση της Vodafone δεν είναι μόνο κοινωνικά ανάλγητη αλλά ανοιχτά εχθρική απέναντι σε ανθρώπινες ανάγκες του προσωπικού της. Στοχοποιεί ανθρώπους με προβλήματα, που δικαιούνται νόμιμες γονικές, αναρρωτικές και ειδικές άδειες. Με αστείες επικλήσεις δήθεν περί ανεπαρκειών, λαθών, μειωμένης απόδοσης, κ.ά., πετά παλαιούς και έμπειρους εργαζόμενους στην ανεργία και τους αντικαθιστά με πλειάδα νεότερων από τους οποίους, όσοι δεν παραιτηθούν, αργά ή γρήγορα θα αντιμετωπίσουν επίσης την απόλυση τους.

Η πολιτική των εκβιαστικών απολύσεων του παλαιού προσωπικού και το πέταγμα στην ανεργία ανθρώπων -που επί χρόνια έχουν συνεισφέρει στην εταιρεία- μπορεί να σταματήσει μόνο μέσα από τις συλλογικές διεκδικήσεις όλων μας για βελτίωση των μισθών και των εργασιακών συνθηκών.

Το ασύδοτο κυνήγι κέρδους, που πατά πάνω στους εργαζόμενους, συνδέεται επίσης με μια βαθιά υποκρισία και αναλγησία της διοίκησης: Από τις μικροπαραβιάσεις της νομοθεσίας, όπως ο συμψηφισμός επίσημης αργίας με κανονική άδεια σε εργολαβικούς εργαζόμενους έως τις κακοποιητικές συμπεριφορές πίεσης και παρενόχλησης από προϊσταμένους με σκοπό την εντατικοποίηση. Από τη χρήση «μπροστινών» εργολάβων για προσωπικό που καλύπτει πάγιες ανάγκες, προκειμένου να απεκδύεται κάθε νομική ευθύνη για τους εργαζομένους της. 

Από την άρνηση εφαρμογής της απόφασης του Αρείου Πάγου για την ακύρωση απόλυσης των συνδικαλιστών εργαζομένων Ειρήνης Μ. και Χρήστου Πρ. Από την «ατομική πρόσκληση» σε συναδέλφους χωρίς θεματολογία σε κτήριο εκτός εργασιακών χώρων για να ανακοινώσει απολύσεις και βάζοντας τους άμεσους προϊστάμενους να δηλώνουν «άγνοια» στα ερωτήματα των προς απόλυση υφισταμένων τους. 

Από τις καθηλωμένες αμοιβές και την παροχή ενός πενιχρού bonus μέσα από τη συνεχή εξαντλητική στοχοθεσία που δημιουργεί εργαζόμενους επιβαρυμένους ψυχολογικά και σωματικά. Από τις ατομικές συναντήσεις για βαρυσήμαντες παρατηρήσεις με ασήμαντες αφορμές, όπως το «γιατί σου επιστράφηκε ένα ticket/ SR/ αίτημα». 

Από τη συνεχή απειλή της απόλυσης και των παρατηρήσεων και τη διαμόρφωση ενός απόλυτα εντατικοποιημένου και τοξικού κλίματος. 

Σε όλο αυτό το κλίμα εκμετάλλευσης, που έχει επιβάλλει και εν μέσω απολύσεων, είναι ιδιαίτερα προκλητικό πως καλεί τους εργαζόμενους να συμμετέχουν σε φιέστες και πάρτυ που διοργανώνει για λόγους marketing.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε ετοιμότητα και για άλλες απολύσεις μέσα στο καλοκαίρι.

Κανένας συνάδελφος να μην αποδέχεται τις «προτάσεις» της διοίκησης, που οδηγούν κόσμο σε μακροχρόνια ανεργία. Κανένας να μην αποδέχεται την απόλυσή του αδιαμαρτύρητα και τα εκβιαστικά διλλήματα της διοίκησης. Επικοινωνούμε με το Σωματείο και αντιστεκόμαστε. Κάθε απόλυση πρέπει να επιδιώκουμε να έχει κόστος για την εργοδοσία.

Απαιτούμε:

Να σταματήσουν όλες οι απολύσεις

Άμεση οριζόντια αύξηση 250€ μεικτά σε όλους τους συναδέλφους με μισθούς έως 1500€ μεικτά για να αντιμετωπίσουμε την πληθωριστική ακρίβεια.

Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με αξιοπρεπείς μισθούς και δικαιώματα – χαμηλότερος μισθός στην εταιρεία τα 1000€ καθαρά

Κατάργηση των εργολαβικών σχέσεων εργασίας. Άμεση απορρόφηση των εργολαβικών συναδέλφων που καλύπτουν πάγιες ανάγκες στις εταιρείες του ομίλου.

Κατάργηση της εντατικοποίησης, της συνεχούς πίεσης μέσω βλαπτικών συμπεριφορών από προϊσταμένους, της εξαντλητικής στοχοθεσίας

Προσλήψεις προσωπικού και Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με αναγνώριση εργασιακών δικαιωμάτων, επιδομάτων και ουσιαστικών αυξήσεων.

Το Δ.Σ. του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων

VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ