Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Όψιμες "ανησυχίες"

φωτο από κινητοποίηση για την ακτοπλοΐα το Μάρτη στην Ικαρία, από κινητοποιήσεις για την υγεία και πρόσφατη ερώτηση βουλευτή του ΠΑΣΟΚ για την αεροπορική σύνδεση. Το τελευταίο χρονικό διάστημα διάφοροι "τηλεαστέρες" δείχνουν να ανησυχούν για τον "τουρισμό που πλήττεται" από τις απεργίες και τις κινητοποιήσεις (συμβασιούχοι ΥΠΠΟ στην Ακρόπολη, αλλά και πανό του ΚΚΕ, ναυτεργάτες στα λιμάνια, αυτοδιοικητικοί φορείς κάνουν κινητοποιήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους για τον "Καλλικράτη", κλπ). Παρακολουθώντας μερικά δελτία "ειδήσεων" αισθάνθηκα ότι έβλεπα την παλιά ελληνική ταινία "καλώς ήρθε το δολάριο". Καταγόμενος από το νησί της Ικαρίας και συζητώντας με αρκετούς φίλους και με την προτροπή τους, αισθάνθηκα την ανάγκη της διατύπωσης ορισμένων ερωτημάτων σε όσους "ανακάλυψαν" ότι φταίνε οι απεργίες ενάντια στα μέτρα του ΔΝΤ και της κυβέρνησης, για τα προβλήματα του τουρισμού. Το σοβαρό πρόβλημα ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών για όλο το χρόνο, τα ακριβά εισιτήρια, τα γερασμένα πλοία, αποτελούν "κράχτη" για τον τουρισμό ή πληγή και για τον τουρισμό και για τους νησιωτικούς πληθυσμούς? Μπορεί κανείς να υποστηρίξει στα σοβαρά ότι οι κινητοποιήσεις των νησιωτικών κοινωνιών, αλλά και των εργαζομένων στην ακτοπλοΐα, έχουν καλυφθεί επαρκώς, όλα αυτά τα χρόνια? Προφανώς όχι γιατί θίγουν τα εφοπλιστικά συμφέροντα. Επιδοτούμενους Αγούδημους και Μανούσηδες, Σφηνιάδες και Express Samina δε δημιούργησαν οι απεργοί, αλλά οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων. Να υπενθυμίσουμε ότι μόλις λίγες μέρες πριν και κάτω από κύμα διαμαρτυριών εκατοντάδων κατοίκων και επιβατών, η ιδιωτική αεροπορική εταιρία που έχει αναλάβει με σύμβαση την αεροπορική σύνδεση της Ικαρίας, συμμορφώθηκε με τις υποχρεώσεις της, αποσύροντας τα γερασμένα και κακοσυντηρημένα βουλγάρικα αεροπλάνα, τα οποία πάθαιναν συχνά βλάβες και προσγειώνονταν ΑΛΛΟΥ, αφήνοντας ταλαιπωρημένους επιβάτες σε άλλα νησιά από αυτό του προορισμού τους? Ποιός πλήττει λοιπόν τον τουρισμό? Να θέσουμε το ίδιο ερώτημα για την κατάσταση των δημοσίων νοσοκομείων και των κέντρων υγείας στη νησιωτική Ελλάδα? Η κατάστασή τους (ελλείψεις στελέχωσης και προβληματικής υποδομής) προτρέπει ή αποτρέπει όχι μόνο τον τουρισμό, αλλά και τους κατοίκους των νησιών να μένουν σε αυτά? Μειώθηκε ή αυξήθηκε ο πληθυσμός της νησιωτικής Ελλάδας τα τελευταία χρόνια? Πότε αφιερώθηκε επαρκής χρόνος από τα ΜΜΕ στα προβλήματα αυτά? Ποτέ γιατί θίγουν τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα και τους εμπόρους της υγείας. Για την ακρίβεια που σταθερά τα τελευταία χρόνια μειώνει τις μέρες διακοπών και τα δαπανώμενα ποσά στους εργαζόμενους σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στις ΗΠΑ πότε θα δούμε μια συστηματική και σοβαρή ενασχόληση από τους χρυσοκάνθαρους των ΜΜΕ? Αντίθετα στη χώρα μας είχαμε περικοπές σε εγχώρια προγράμματα κοινωνικού τουρισμού από τον ΟΕΕ και δεν ακούστηκε άχνα από όσους στα τηλεπαράθυρα παριστάνουν τους αγανακτισμένους με τα πάντα και τους πάντες. Ακούσαμε αυτές τις μέρες ότι φταίνε οι απεργοί που τα κρουαζιερόπλοια δεν μπαίνουν στα λιμάνια. Να ρωτήσουμε πότε έγινε σοβαρή καταγραφή των προβλημάτων που έχουν θίξει οι ναυτεργατικοί φορείς για την προβληματική ασφάλεια των περισσότερων ελληνικών λιμανιών και τις προτάσεις τους? Να θυμίσουμε ότι και ο τομέας της κρουαζιέρας δεν είναι εκτός κριτικής (τουρισμός να είναι και ας είναι όπως θέλει). Ίσως θα πρέπει να θυμίσουμε το ναυάγιο του See Diamond και τα όσα αποκαλύφθηκαν στη συνέχεια στο θέμα της ασφάλειας Η σφιχτή οικονομική πολιτική που κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ θέλουν να επιβάλλουν, δε βελτιώνει, αντίθετα χειροτερεύει τις παραπάνω καταστάσεις, που όντως αποτελούν "μαχαιριά" στις ζωές μας ("ιθαγενών" και τουριστών). Και αυτή την πολιτική εξωραΐζουν και προβάλλουν συγκεκριμένα μεγαλοεκδοτικά συμφέροντα, ομίλων που είναι συνυπεύθυνοι για την κρίση. Γι αυτό τα καλύτερο που έχουμε να κάνουμε με αυτή την πολιτική, είναι να την ανατρέψουμε, με γνώμονα την ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων. Νάσος Μπράτσος