Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2009

Ούστ ρεζίληδες!!

Όταν το διάβασα δεν το πίστευα πόσο θράσος έχουν ορισμένοι να ζητάνε και τα ρέστα. Επισυνάπτω και σχολιάζω μετά: Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) λαμβάνοντας υπόψη ενημέρωση – διευκρίνιση που έλαβε εκ μέρους της Ελληνικής εταιρείας “KALLISTI FERRIES ΝΕ” , πρώην διαχειρίστρια των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων υπό Ιταλική σημαία “SARDINIA VERA” και “CORSICA EXPRESS IIΙ” διευκρινίζει τα ακόλουθα: α) Η εταιρεία «KALLISTI FERRIES ΝΕ», θυγατρική εταιρεία της Γαλλικής Corsica Ferries France, δεν έχει πτωχεύσει και ούτε βρίσκεται σε διαδικασία πτώχευσης, αλλά σε κατάσταση αδράνειας, μετά την ανάληψη της διαχείρισης των ανωτέρω πλοίων από την πλοιοκτήτρια εταιρεία τους, λόγω της απόφασης πλήρους αποδραστηριοποίησης της από την Ελλάδα. β) Τα τυχόν εναπομείναντα χρέη των ανωτέρω πλοίων διευθετούνται, στα πλαίσια της αποεπένδυσης της, από την πλοιοκτήτρια εταιρεία των πλοίων, “CORSICA FERRIES FRANCE” που εδρεύει στην Ιταλία. γ) Η “KALLISTI FERRIES ΝΕ”, έχει καταβάλει εδώ και μήνες, εξ΄ ολοκλήρου τις υποχρεώσεις της τόσον προς τα πληρώματα των ανωτέρω πλοίων, το ΝΑΤ, ΟΛΠ και τις υπέρ τρίτων αναλογούσες κρατήσεις. δ) Η ΕΕΝ δεν είχε απευθείας ενημέρωση για την οικονομική κατάσταση της εν λόγω εταιρείας καθόσον η τελευταία δεν υπήρξε μέλος της. Τα παραπάνω αποτελούν ακόμη ένα παράδειγμα ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (Ν 2932/01) χρήζει άμεσης τροποποίησης διότι οι Κοινοτικοί πλοιοκτήτες πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις ενδομεταφορές της Ελλάδας, χωρίς να καταδικάζονται σε πτώχευση ή αδράνεια λόγω του κρατικού και όχι μόνο παρεμβατισμού. Επί αυτών οι πλοιοκτήτες των ανωτέρω πλοίων δήλωσαν χαρακτηριστικά ότι πχ το Ε/Γ-Ο/Γ “SARDINIA VERA” όταν δραστηριοποιείτο στην Ιταλία είχε πλήρωμα 35 ναυτικών και μεταφορική ικανότητα 1500 επιβάτες ενώ αντιστοίχως στην Ελλάδα υποχρεώθηκε σε πρόσληψη 56 ναυτεργατών και δικαίωμα μεταφοράς μόνο 650 επιβατών. Ας ληφθεί υπόψη ότι τα ανωτέρω πλοία έπαυσαν να παρέχουν υπηρεσίες ενδομεταφορών και αναχώρησαν προς Ιταλία στα τέλη Ιουνίου 2009, διότι ακόμη και στην περίπτωση που θα δραστηριοποιούνταν τους θερινούς μήνες 2009 κατά τους οποίους καταγράφεται η μεγίστη μετακίνηση επιβατών και οχημάτων, δεν θα ήταν εφικτό η διμηνιαία οικονομική εισροή, να ισοσκελίσει τις υπέρογκες υποχρεώσεις της 10μηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης των πλοίων και να αντιμετωπίσει τις αθέμιτες και υπερβολικές πρακτικές μερικών εκπροσώπων σωματείων προς αυτήν. Τελικώς το καταγραφόμενο αποτέλεσμα είναι η ναυτεργασία να χάσει 85 θέσεις εργασίας και 25 θέσεις γραφείου ενώ η ακτοπλοΐα μας δύο Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, το οποίο σημαίνει ότι έμειναν ανεκτέλεστα πλήθος δρομολόγια προς Φούρνους –Ικαρία – Σάμο χωρίς να μπορεί να εξυπηρετηθεί το ευρύ κοινό. Δεν μας λένε όμως αν φταίνε τα σωματεία που τα πλοία αυτά κατάντησαν να μην κινούνται με τον προβλεπόμενο όγκο καυσίμων, αν φταίνε τα σωματεία για ανεκτέλεστα δρομολόγια, που μέχρι και την ίδια μέρα η εταιρεία δεν τα ανακοίνωνε και έκοβε εισιτήρια οδηγώντας κόσμο στην ταλαιπωρία (και ο γράφων μεταξύ αυτών). Βεβαίως βάζοντας στη γραμμή τα πλοία, ήξεραν το καθεστώς των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων, όπως και ότι η κίνηση του χειμώνα είναι πεσμένη σε σχέση με το καλοκαίρι (μεγάλη ανακάλυψη κάνατε λεβέντες μου). Και επειδή τα σωματεία εργαζομένων είχαν "αθέμιτες και υπερβολικές πρακτικές",δηλαδή να τηρούνται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και η εργατική νονοθεσία, τους άφηνε απλήρωτους η εταιρεία, με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε άλλου τύπου "αθέμιτες πρακτικές", όπως να κάνουν επίσχεση εργασίας, κατάληψη του καταπέλτη, να μη λύνουν τους κάβους. Γιατί δεν καταγγέλλετε και τον εισαγγελέα Πειραιά για "αθέμιτες πρακτικές", όταν τραβολόγησε τους κακούς εργοδότες ή γιατί δεν τον καταγγέλλετε έστω σαν παραπλανημένο από τα σωματεία? Τη μια μας λέτε για "τυχόν εναπομείναντα χρέη", την άλλη ότι η εταιρεία αποπλήρωσε τις υποχρεώσεις της και μετά ότι δεν έχετε ενημέρωση για την οικονομική της κατάσταση. Φαίνεται ότι σας ζαλίσανε τα μποφώρια και εκτίθεστε με ασυναρτησίες που αλληλοαναιρούνται. Υ.Γ. για τον Αγούδημο έχετε να μας πείτε τίποτα, μήπως και ευθυμήσουμε. Αφιερωμένα εξαιρετικά: http://nasosbratsos.blogspot.com/2009/06/blog-post_26.html http://nasosbratsos.blogspot.com/2009/07/blog-post_3001.html Και μια ανακοίνωση αρχείου από τα ναυτεργατικά σωματεία: ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ΠΕΠΡΝ 22 Οκτώβρη 2008 Προς •Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ.Παπαληγούρα •Πολιτικά Κόμματα •Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία •Ναυτεργατικά Σωματεία •Εργατικό Κέντρο Πειραιά •ΓΣΕΕ •Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ) •ΥΕΝ/ Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας •Προϊστάμενο Εισαγγελίας Πειραιά •Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Μας καταγγέλθηκε από Ναύτη, μέλος του πληρώματος του Ε/Γ-Ο/Γ «SARDINIA VERA» της ναυτιλιακής εταιρείας KALLISTI FERRIES, μετά από την επίσχεση εργασίας που πραγματοποίησε η ΠΝΟ για την καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών στο παραπάνω πλοίο, ότι: Στις 20/10/2008 ο πλοίαρχος του ανακοίνωσε την απόλυση του εν πλω, απαίτησε την παράδοση των κλειδιών της καμπίνας του και του δήλωσε: «εάν θέλεις να κοιμηθείς να πληρώσεις στο λογιστήριο για καμπίνα επιβατών». Ο ναύτης παρέδωσε τα κλειδιά και παρέμεινε στο καπνιστήριο του πληρώματος μέχρι τον κατάπλου του πλοίου στην Σάμο. Μετά από παρέμβαση των σωματείων μας και εντολή της Λιμενικής Αρχής της Σάμου δεν επικυρώθηκε η απόλυση του και του δόθηκε καμπίνα επιβατών μέχρι τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα 22/10/2008. Μετά από επίσκεψη μας στο πλοίο επιβεβαιώθηκε ότι δεν υπήρχαν έκτακτοι λόγοι και περιστατικά, παρουσία του πληρώματος και του ύπαρχου. Δεν ήταν εκτός ελέγχου ο ναύτης, δεν έγινε καμία τέτοια εγγραφή στο ημερολόγιο παρουσία επιτροπής του πληρώματος. Δεν διατάχθηκε από τον πλοίαρχο να συγκροτήσει βάρδια που θα φυλάει τον ναύτη σε ασφαλή χώρο για αυτόν, το πλήρωμα, τους επιβάτες και το πλοίο. Η απόλυση και η όλη διαδικασία είναι παράνομη αυθαίρετη τρομοκρατική και καταχρηστική από τον πλοίαρχο του πλοίου. Και ως εκ τούτου παραβίασε έτσι και αλλιώς το σύνολο των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων που έχει ο πλοίαρχος να τηρεί το νόμο και την τάξη επί του πλοίου. Ταυτόχρονα η κατάχρηση εξουσίας από τον πλοίαρχο εκθέτει σε κίνδυνο τους ναυτεργάτες, τους επιβάτες και το πλοίο και δεν μπορεί να ασκεί τα καθήκοντα του. Καλούμε τον Υπουργό Ε.Ν. και τις υπηρεσίες να καταλογίσουν τις ευθύνες παίρνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα. Καλούμε τους ναυτεργάτες να ακινητοποιήσουν το πλοίο στο λιμάνι του Πειραιά έως ότου αποκατασταθεί η αυθαιρεσία και η καταχρηστική άσκηση εξουσίας. Καλούμε την ΠΝΟ, τα ναυτεργατικά σωματεία και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να προστατέψουν τα ατομικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών. Σε κάθε περίπτωση τα σωματεία μας είναι αποφασισμένα να μην επιτρέψουν τον εργασιακό μεσαίωνα που θέλουν να επιβάλλουν οι εφοπλιστές και οι άνθρωποι τους. Ας αναρωτηθούν οι υπεύθυνοι για αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση που θα φθάσουμε αν επιτρέψουμε τέτοιες απαράδεκτες πρακτικές. ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ •ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ •ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» •ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΩΝ – ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΩΝ