Xoύ ρε!! (πειρατές ακτοπλοΐας μέρος 2ο)
Συνέχεια του προηγούμενου δημοσιεύματος περί εφοπλιστικής πειρατείας, με δύο περιστατικά, ένα του 2007 και ένα πρόσφατο του 2008.
2007 Ιούνιος: κλείνω εισιτήριο για πλοίο του Αγούδημου για την Ικαρία. Από το πρακτορείο με ενημερώνουν ότι υπάρχει μόνο ένα κρεβάτι σε καμπίνα και μάλιστα «διακεκριμένη». Έπρεπε να ταξιδέψω για δουλειά και κλείνω με 74 ευρώ τη «διακεκριμένη». Το πλοίο σχεδόν άδειο, η τετράκλινη «διακεκριμένη» έχει μόνο εμένα και οι γύρω καμπίνες άδειες.
Η «διακεκριμένη» ήταν σαφώς χειρότερη από τα πιο άθλια φυλάκια που κοιμόμουν ως φαντάρος σε κάτι σκοπιές στο πουθενά και το μπουτόν στο καζανάκι, αν δεν το πάταγες ακριβώς στο κέντρο, εκσφενδονίζονταν από τον τοίχο, όπως στο τάβλι τα πούλια στο πλακωτό. Στις διαμαρτυρίες μου στο πρακτορείο (όταν επέστρεψα), μου είπαν ότι η ναυτιλιακή εταιρία τους δίνει τις διαθέσιμες θέσεις άρα και αυτοί πορεύονται ανάλογα. Οπότε η ναυτιλιακή ήθελε για να μεγιστοποιήσει το κέρδος της να πουλήσει τις ακριβότερες θέσεις.
2008 Ιούνιος: ζητάω να κλείσω (από αθηναϊκό πρακτορείο) επιστροφή από Ικαρία με πλοίο της Hellenic Seaways και συγκεκριμένα αριθμημένη θέση πούλμαν των 42 ευρώ. Με ενημερώνουν ότι είναι όλες κλεισμένες και πρέπει να κόψω σαλόνι 55 ευρώ ή κατάστρωμα 37 ευρώ.
Στοιχηματίζω ότι δεν είναι όλες κλεισμένες γιατί ξέρω την κίνηση της γραμμής ειδικά αυτή την περίοδο (οι πράκτορες λένε στα κανάλια ότι φέτος υπάρχει και μείωση στο 30%). Πιστεύω ότι επιχειρούν πάλι να σπρώξουν μέχρι τελευταία στιγμή τα ακριβά και να κρατήσουν τις θέσεις πούλμαν για τους επιβάτες της Μυκόνου, που δύσκολα θα κλείσουν καμπίνα, αφού υπάρχουν και άλλα πλοία για Πειραιά. Περισσότερα όταν επιστρέψω. Α ναι έχουμε και υπουργό εμπορικής ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής. Χού ρε (που θα έλεγε και ο Γεωργίου).