Βρήκαμε και αναδημοσιεύουμε τρείς παλιές μας αναρτήσεις για το ακτοπλοϊκό και μαζί και τις τιμές των εισιτηρίων
1)Δίκη μετά από τρια χρόνια Σάββατο 5 Ιουλίου 2008
https://nasosbratsos.blogspot.com/2008/07/blog-post_05.html
Για τις 25 Σεπτέμβρη 2008 ορίστηκε η δίκη μετά τη μήνυση που είχα κάνει το 2005 στην ΗΕLLENIC SEAWAYS για έκθεση σε κίνδυνο μετά από στουκάρισμα (προήλθε από μπλάκ άουτ)του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, στο οποίο ήμουν επιβάτης, στο λιμάνι της Πάρου (δρομολόγιο Πειραιάς, Πάρος, Ικαρία).
ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ Γιάννης Σήφη Βαρδινογιάννης Πρόεδρος Βίκτωρ Ρέστης Αντιπρόεδρος Κωνσταντίνος Κληρονόμος Β' Αντιπρόεδρος Αγαπητός Αντώνης Μέλος Αγγελιδάκης Σταύρος Μέλος Κασαπάκης Παναγιώτης Μέλος Κουτσουμπέλης Κωνσταντίνος Μέλος Μουσάς Νικόλαος Μέλος Μπαϊρακτάρης Ευάγγελος Μέλος Πάλλης Αναστάσιος Μέλος Τουρκολιάς Αναστάσιος Μέλος
AΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΡΤ The Hellenic Radio (ERA): News in Greek, 05-07-09 The Hellenic Radio (ERA): News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article From: The Hellenic Radio (ERA) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Κοινωνία
Δημιουργήθηκε ρήγμα στην πρύμνη Περιπέτεια εν πλω 9/7/2005 4:32:00 μμ
"Λαχτάρησαν" οι 1840 επιβάτες του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου "Εξπρές Σαντορίνη", όταν "είδαν" το καράβι, ενώ προσπαθούσε να δέσει στο λιμάνι της Πάρου, να προσκρούει με δύναμη στην τσιμεντένια προβλήτα. Η πρόσκρουση, που ευτυχώς δεν προκάλεσε κανέναν τραυματισμό, σημειώθηκε όταν, όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες, το "Εξπρές Σαντορίνη" με πλοίαρχο τον Σπύρο Θηραίο, είχε ξεκινήσει τους χειρισμούς πρόσδεσης με την πρύμνη στο λιμάνι του νησιού. Ξαφνικά και από άγνωστη αιτία σημειώθηκε "μπλακ άουτ" στις μηχανές του με αποτέλεσμα το πλοίο να προσκρούσει στην προβλήτα του λιμανιού της Παροικιάς.
Από την πρόσκρουση δημιουργήθηκε μικρό ρήγμα στο στεγανό τμήμα της πρύμνης. Στο "Εξπρές Σαντορίνη" που είχε αποπλεύσει το πρωί από το λιμάνι του Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Εύδηλο, Καρλόβασι και Βαθύ, απαγορεύθηκε ο απόπλους μέχρι να επιθεωρηθεί, ενώ αν η συνέχεια του ταξιδιού κριθεί -λόγω ρήγματος- ανασφαλής οι περίπου 1500 επιβάτες, που θα ταξίδευαν από Πάρο, θα μεταφερθούν στον προορισμό τους με άλλα πλοία. The Hellenic Radio (ERA): News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
2)Xoύ ρε!! (πειρατές ακτοπλοΐας μέρος 2ο) Τρίτη 24 Ιουνίου 2008https://nasosbratsos.blogspot.com/2008/06/xo-2.html
Συνέχεια του προηγούμενου δημοσιεύματος περί εφοπλιστικής πειρατείας, με δύο περιστατικά, ένα του 2007 και ένα πρόσφατο του 2008.
2007 Ιούνιος: κλείνω εισιτήριο για πλοίο του Αγούδημου για την Ικαρία. Από το πρακτορείο με ενημερώνουν ότι υπάρχει μόνο ένα κρεβάτι σε καμπίνα και μάλιστα «διακεκριμένη». Έπρεπε να ταξιδέψω για δουλειά και κλείνω με 74 ευρώ τη «διακεκριμένη». Το πλοίο σχεδόν άδειο, η τετράκλινη «διακεκριμένη» έχει μόνο εμένα και οι γύρω καμπίνες άδειες.
Η «διακεκριμένη» ήταν σαφώς χειρότερη από τα πιο άθλια φυλάκια που κοιμόμουν ως φαντάρος σε κάτι σκοπιές στο πουθενά και το μπουτόν στο καζανάκι, αν δεν το πάταγες ακριβώς στο κέντρο, εκσφενδονίζονταν από τον τοίχο, όπως στο τάβλι τα πούλια στο πλακωτό. Στις διαμαρτυρίες μου στο πρακτορείο (όταν επέστρεψα), μου είπαν ότι η ναυτιλιακή εταιρία τους δίνει τις διαθέσιμες θέσεις άρα και αυτοί πορεύονται ανάλογα. Οπότε η ναυτιλιακή ήθελε για να μεγιστοποιήσει το κέρδος της να πουλήσει τις ακριβότερες θέσεις.
2008 Ιούνιος: ζητάω να κλείσω (από αθηναϊκό πρακτορείο) επιστροφή από Ικαρία με πλοίο της Hellenic Seaways και συγκεκριμένα αριθμημένη θέση πούλμαν των 42 ευρώ. Με ενημερώνουν ότι είναι όλες κλεισμένες και πρέπει να κόψω σαλόνι 55 ευρώ ή κατάστρωμα 37 ευρώ.
Στοιχηματίζω ότι δεν είναι όλες κλεισμένες γιατί ξέρω την κίνηση της γραμμής ειδικά αυτή την περίοδο (οι πράκτορες λένε στα κανάλια ότι φέτος υπάρχει και μείωση στο 30%). Πιστεύω ότι επιχειρούν πάλι να σπρώξουν μέχρι τελευταία στιγμή τα ακριβά και να κρατήσουν τις θέσεις πούλμαν για τους επιβάτες της Μυκόνου, που δύσκολα θα κλείσουν καμπίνα, αφού υπάρχουν και άλλα πλοία για Πειραιά. Περισσότερα όταν επιστρέψω. Α ναι έχουμε και υπουργό εμπορικής ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής. Χού ρε (που θα έλεγε και ο Γεωργίου).
3)Οι πειρατές της ακτοπλοΐας Δευτέρα 23 Ιουνίου 2008
https://nasosbratsos.blogspot.com/2008/06/blog-post_23.html
Διαστάσεις πρόκλησης έχει πάρει εδώ και καιρό η κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, τόσο στο θέμα των δρομολογίων (οι «βλάβες» και η ετήσια απόσυρση για επισκευές που παρατείνεται σκοπίμως, είναι οι συνήθεις απάτες των εφοπλιστών), όσο και στο θέμα των τιμών.
Επιτρέψτε μου να χρησιμοποιήσω προσωπικά παραδείγματα από τα δρομολόγια Πειραιάς – Ικαρία. Το ταχύπλοο έχει εισιτήριο της τάξης των 59 ευρώ και αυτοκίνητο, στα 60 ευρώ. Δηλαδή μια τετραμελής οικογένεια πληρώνει 296 ευρώ μόνο για να πάει, χωρίς να υπολογίσουμε τις δαπάνες στο μπαρ του πλοίου (άλλα 20 ευρώ).
Το συμβατικό πλοίο έχει 42 ευρώ η θέση τύπου πούλμαν και 92 το αυτοκίνητο, άρα η τετραμελής οικογένεια δαπανά 260 ευρώ, μόνο για να πάει.
Συνεπώς στις δύο περιπτώσεις (ταχύπλοου και συμβατικού) το κόστος πήγαινε – έλα είναι στην πρώτη περίπτωση 592 ευρώ και στη δεύτερη 520 ευρώ. Βεβαίως αν υπάρχουν μωρά ή ηλικιωμένοι, τότε η καμπίνα κοστίζει γύρω στα 80 ευρώ κατ΄ άτομο στο ταξίδι.
Κόστη απαγορευτικά για όσους έχουν σκοπό να νοικιάσουν δωμάτιο σε νησιά και δυσβάσταχτα ακόμα και για όσους «τυχερούς» όπως ο γράφων έχουν λόγω καταγωγής σπίτι, αφού με τέτοια ποσά ταξιδεύεις άνετα στο εξωτερικό. Για το χειμώνα ας μη μιλήσουμε καλύτερα για το τι τραβάνε οι κάτοικοι των νησιών, με την αραίωση των δρομολογίων, τις «συντηρήσεις» και τα απαγορευτικά (μην σου τύχει να είσαι ηλικιωμένος και να περιμένεις ένα μήνα το καράβι να φέρει στο φαρμακείο τα φάρμακα που έχεις ανάγκη).
Η μάχη ενάντια στην ακρίβεια και ο αγώνας για σύγχρονες ασφαλείς και προσιτές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (προσωπική άποψη, μόνη λύση οι δημόσιες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με έλεγχο από την τοπική αυτοδιοίκηση των νησιών και τα ναυτεργατικά σωματεία), αποτελούν όψεις του ιδίου νομίσματος.