...λάβαμε και αναδημοσιεύουμε με το δικό μας σχόλιο να είναι ότι με αυτούς που το εγκαινίασαν, τι να περιμένει κανείς...
Είναι απίστευτο αυτό που γίνεται με στο Μετρό Θεσσαλονίκης με ευθύνη της διοίκησης του και ανοχή εισαγγελικών αρχών και κυβέρνησης. Κλέβει δεκάδες -πιθανά και εκατοντάδες- πολίτες καθημερινά.
Συγκεκριμένα, ο χρήστης του Μετρό βάζει στο μηχάνημα 10 ευρώ για την αγορά του εισιτηρίου και λαμβάνει ρέστα για πέντε ευρώ!!!Αυτό συμβαίνει καιρό τώρα καθημερινά, χωρίς να υπάρχει σχετική μέριμνα για την προστασία του πολίτη. Ο επιβάτης φτάνει στο μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων χωρίς καμία προειδοποίηση, ηχητική ή οπτική.
Όταν έκπληκτος ο χρήστης του Μετρό αντιλαμβάνεται ότι δεν πρόκειται να λάβει τα ρέστα του οδηγείται στο γκισέ για την εύλογη απορία του τι θα γίνει με τα χρήματά του... Εκεί του ζητούν τα... ρέστα για την ενόχληση και την παράλογη (ναι παράλογη) απαίτηση να διεκδικεί τα χρήματά του. Πρέπει αδιαμαρτύρητα να αποδεχτεί ότι είναι ένα θέμα που θα το «λύσει» με τον εκπρόσωπο της εταιρείας στη γραμμή εξυπηρέτησης του κοινού...
Τη στιγμή που ο υπογράφων καταγγέλλων προσπαθεί να καταλάβει τι γίνεται, περισσότεροι από δέκα ακόμη επιβάτες προσπαθούσαν να βγάλουν άκρη με το ίδιο πρόβλημα. Δύο μάλιστα εξ αυτών ήταν θύματα προηγούμενων ημερών τους οποίους παρέπεμψαν από τη γραμμή εξυπηρέτησης στο συγκεκριμένο Σταθμό (Βενιζέλου) προκειμένου να παραλάβουν τα ρέστα τους. Η απάντηση από τους δύο υπαλλήλους του σταθμού «Δεν έχουμε σήμερα χρήματα για να σας δώσουμε»!!!
Και αφού στο σταθμό δεν υπήρχε περίπτωση να βρει το δίκαιο του και να πάρει πίσω τα χρήματά του, το θύμα της κλοπής απευθύνθηκε στην γραμμή εξυπηρέτησης όπου ο υπάλληλος διαβεβαίωνε ότι δε θα χάσει τα χρήματα του. Στην επισήμανση του θύματος ότι είναι επισκέπτης στην πόλη και θα έφευγε, ο υπάλληλος είχε την απάντηση έτοιμη,
- «μπορείτε κύριε να τα εισπράξετε όταν θα ξανάρθετε στην πόλη».
- «Μα μπορεί και να μην ξανάρθω στην πόλη ή να χάσω το σχετικό απόκομμα όταν ξαναέρθω»
- «Μπορείτε να στείλετε κάποιον γνωστό σας»!!!
Για να μην τα πολυλογούμε, λύσεις που προτείνει η εταιρεία λωποδύτης, δε βολεύουν το χρήστη ή ακόμη είναι και αναξιόπιστες, όπως στην περίπτωση του ανθρώπου που πήγε να πάρει τα ρέστα του και εισέπραξε την απάντηση «Δεν έχουμε χρήματα σήμερα».
Την επόμενη, ημέρα, και ενώ το θύμα της κλοπής ήταν καθ' οδόν για την Αθήνα, ελάβε τηλεφώνημα από τη γραμμή εξυπηρέτησης στις 16.01 (με βάση το ιστορικό κλήσεων της συσκευής) ότι από τις 17.00 - 19.00 (αποκλειστικά) μπορεί να λάβει τα ρέστα του από το Σταθμό Παπάφη!!! Τουτέστιν, όπου και να είσαι, ό,τι και να κάνεις, να σπεύσεις να προλάβεις να πάρεις το 5ευρώ σου αφού πληρώσεις πληρώσεις εισιτήριο/α συγκοινωνιών ή βενζίνη για να πας εκεί που θα σου υποδείξουν σε ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο!!!
Δηλαδή, κλέβουν κατ' εξακολούθηση επιβάτες (κλοπή είναι είναι αφού δε μεριμνούν για την αποκατάσταση του προβλήματος ή έστω την έγκαιρη ενημέρωση των επιβατών για να αποφευχθούν τέτοια περιστατικά) και σε εμπαίζουν με την επιστροφή των χρημάτων δεδομένου ότι πάρα πολλοί παραιτούνται από τη διεκδίκηση των χρημάτων.
Κανενός το «αυτί δεν ιδρώνει» από το πόσο αναγκαίο μπορεί να είναι αυτό το 5ευρω για τον συνταξιούχο που κατέβηκε στην πόλη, τον εργαζόμενο, τον φοιτητή...
Και το ερώτημα πλέον είναι οι εισαγγελείς τι κάνουν; Για τους κρατικούς φορείς και την κυβέρνηση δε τίθεται ζήτημα, αυτοί είναι για να προστατεύουν τα συμφέροντα των ομίλων που κερδοσκοπούν σε βάρος των πολιτών. Θες μετρό, θες εταιρείες που λυμαίνονται τους δρόμους που φτιάχτηκαν με δικά μας χρήματα, θες Ηellenic Train... Όταν δε μας σκοτώνουν, μας κλέβουν...
Ηρακλής Κακαβάνης
Δημοσιογράφος