ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ-ΦΟΥΡΝΩΝ
Δελτίο τύπου
Ο
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας και Φούρνων
πραγματοποίησε το μεσημέρι της Τετάρτης, 13 Μαΐου 2020, δύο κινητοποιήσεις στην
Ικαρία, μία στην πλατεία Χριστού Ραχών και μία στην πλατεία Αγίου Κηρύκου.
Αρκετοί εκπαιδευτικοί, γονείς και κάτοικοι έδωσαν το παρόν.
Στις
Ράχες την ομιλία άνοιξε η αντιπρόεδρος. Αναφέρθηκε στη δια ζώσης εκπαίδευση, η
οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την εξ αποστάσεως και
δήλωσε πως «θα μας βρουν μπροστά τους αν πάνε να εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως
εκπαίδευση σε οποιαδήποτε απομακρυσμένη περιοχή». Σχετικά με την ψήφιση καμερών
μέσα στη τάξη, αναφέρθηκε ότι είναι ανήθικο και παραβιάζει προσωπικά
δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στην ομιλία της δήλωσε και την αντίθεση του
συλλόγου για το νομοσχέδιο της Παιδείας τόσο για τα εργασιακά ζητήματα που
βάζει με το ν.4589 που καταργεί την προϋπηρεσία, την αξιολόγηση των σχολείων,
την απαξίωση των Συλλόγων Διδασκόντων με τους εσωτερικούς κανονισμούς και την
εμπλοκή των δήμων, όσο και για τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του καθώς επαναφέρει την
τράπεζα θεμάτων στις τάξεις του Λυκείου,
το όριο ηλικίας τα 17 έτη που βάζουν στα ΕΠΑΛ, αποκλείοντας έτσι χιλιάδες
μαθητές και οδηγώντας τους στην ιδιωτική εκπαίδευση, την αύξηση του ορίου
μαθητών μέσα στην τάξη και για την εισαγωγή αγγλικών και εργαστηρίων δεξιοτήτων
από το νηπιαγωγείο.
Κλείνοντας την ομιλία της τόνισε, «όλα αυτά μας βρίσκουν
αντίθετους και διεκδικούμε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, να μονιμοποιηθούν όλοι
οι αναπληρωτές, να υπάρχει επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με
ευθύνη του κράτους και σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια».
Στην
συνέχεια πήρε το λόγω μητέρα από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, που διάβασε
την Ανακοίνωση - Καταγγελία για τη
«ζωντανή» μετάδοση μαθημάτων από τις
αίθουσες διδασκαλίας, που υπογράφουν
13 σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων της Ικαρίας. Εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους στην τροπολογία για την εξ
αποστάσεως τηλεκπαίδευση … «Οι κάμερες,
φανερές ή κρυφές δεν έχουν θέση στις σχολικές τάξεις. Στα θρανία κάθονται
παιδιά και όχι αντικείμενα! ... Οι γονείς αρνούνται να εκθέσουν τα παιδιά τους
και τους εκπαιδευτικούς τους σε τέτοιο κίνδυνο. Θα κάνουν ότι περνάει από το
χέρι τους να μην εφαρμοστεί στην πράξη αυτή η απαράδεκτη διαδικασία μετατροπής
των σχολικών χώρων σε «δωμάτια Μεγάλου Αδελφού».
Στη
συνέχεια της συγκέντρωσης έγιναν ερωτήσεις και κατατέθηκαν απόψεις και
προβληματισμοί από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Η συγκέντρωση έκλεισε με τη κοινή παραδοχή ότι η εκπαιδευτική διαδικασία
δεν είναι εικονική πραγματικότητα, ούτε ριάλιτι σόου.
Στον
Άγιο Κήρυκο η πρόεδρος της ομάδας ΟΓΕ Αγίου Κηρύκου τόνισε ότι η διαμόρφωση του
προγράμματος μαθημάτων βασίζεται στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την
παιδεία, στις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και στις απαιτήσεις του ΣΕΒ. Ανέφερε ότι το
νομοσχέδιο πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τσακίζει τα
εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, απαξιώνοντας τον παιδαγωγικό τους ρόλο.
Μητέρα
διάβασε την Ανακοίνωση - Καταγγελία των συλλόγων γονέων για τη «ζωντανή» μετάδοση μαθημάτων από τις αίθουσες
διδασκαλίας,
Έκλεισε
την κινητοποίηση η εκπρόσωπος του ΣΕΠΕ, που εξέφρασε τη συμπαράσταση του
συλλόγου στους αγώνες που κάνουν οι καθαρίστριες, αλλά και το αίτημα συλλόγων για μόνιμους διορισμούς όλων των
αναπληρωτών. Ανέφερε ότι με τις αλλαγές που επιδιώκει η κυβέρνηση στην παιδεία,
συνεχίζεται το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων, με αλλαγές που είναι
αντίθετες σε ό,τι λέει η επιστήμη της παιδαγωγικής, θέτουν σε κίνδυνο την υγεία
εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, ταλαιπωρούν εκπαιδευτικούς και
μαθητές και λιγοστεύουν τις θέσεις εργασίας.
Αυξάνεται το περιεχόμενο των
μαθητών ανά τάξη κι αυτό σημαίνει κλείσιμο τμημάτων. Κάποια παιδιά θα
υποχρεωθούν να αλλάξουν σχολείο. Θύμισε η πρόεδρος ότι δύο παιδιά στην Ικαρία
δεν πήγαν σχολείο φέτος, γιατί δεν υπήρχε τρόπος να μεταφέρονται. Συνεχίζεται η
προσπάθεια χρόνων των κυβερνήσεων για την αξιολόγηση, με το κράτος να ρίχνει
τις ευθύνες του στους ώμους γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών και να συμβάλει στην
κατηγοριοποίηση σχολείων. Θα
μεταδίδονται ζωντανά όσα συμβαίνουν στην τάξη.
Εισάγεται ο θεσμός του
εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης, επιστρέφει ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών.
Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί μαζί, μπορούν να καταργήσουν τις αλλαγές
αυτές, αλλά και να συμβάλλουν ώστε το σχολείο να είναι σύμφωνο με τις σύγχρονες
ανάγκες μαθητών, οικογενειών, εκπαιδευτικών.