Εφοπλιστική ασυδοσία - πηγάδι δίχως πάτο
Η υποχώρηση των μαζικών φορέων που είχαν την ευθύνη των κινητοποιήσεων για την ακτοπλοΐα, τους προηγούμενους μήνες, με σταμάτημα των δράσεων και ενδεχομένως και η «προσμονή» των εκλογών (λες και κατεβαίνουν οι εφοπλιστές σε αυτές και θα αλλάξουν ρότα από το αποτέλεσμα) ήταν λάθος, γιατί έδωσε περιθώρια ανάκαμψης στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, που επανέρχεται με περισσό θράσος. Επισυνάπτουμε το τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου, στο οποίο κάναμε bold, τα σημεία που ενδιαφέρουν.
Συνάντηση με εκπροσώπους της Ενωσης Ακτοοπλόων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) θα έχει στις 5 το απόγευμα η υπουργός Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Αννα Διαμαντοπούλου.
Οι ακτοπλόοι ζητούν αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα, μείωση του ΦΠΑ στις ξενοδοχειακές υπηρεσίες των πλοίων και άμεση καταβολή των ποσών που οφείλονται από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
Επίσης εγείρουν ζήτημα συνθέσεων πληρωμάτων, κατάργησης της υποχρεωτικής ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων και της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης του πληρώματος.
Ενα θέμα που επίσης βάζουν στο τραπέζι των συνομιλιών οι ακτοπλόοι, είναι το η αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες ορισμένες εταιρείες αντιμετωπίζουν ήδη πρόβλημα ρευστότητας, ενώ κάποιες άλλες προχωρούν ήδη από 1ης Απριλίου σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 5% προκειμένου να καλύψουν το λειτουργικό κόστος.
Πρόσφατα η Αννα Διαμαντοπούλου είχε δηλώσει ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι το μεταφορικό κόστος της ξηράς, να ισοδυναμεί με το μεταφορικό κόστος και στη θάλασσα.