Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

EΡΤ: Επιστροφή στο παρελθόν

Την είδηση την αλιεύσαμε από ραδιοτηλεοπτικές στήλες και προσθέτουμε το σχολιασμό. Ο πρώην βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Βαρβιτσιώτης, μέσω εταιρίας παραγωγής, αναλαμβάνει την παρουσίαση κύκλου εκπομπών στην ΕΡΤ με τίτλο «Μοντέρνος Παυσανίας» και θεματική την επίσκεψη και προβολή αρχαιολογικών χώρων. Με τον κ. Βαρβιτσιώτη δεν έχουμε προσωπική γνωριμία, ούτε και εμπάθεια, βεβαίως πολιτικά δεν μας συνδέει τίποτα, το αντίθετο μάλιστα. Στόχος μας η επιλογή της ΕΡΤ, που μετά από πολλές αμαρτίες στον τομέα των εξωτερικών παραγωγών για τις οποίες ήδη ασχολείται εισαγγελέας, επανέρχεται στον «τόπο του εγκλήματος», ενώ δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο το γεγονός ότι τη στιγμή που ο χώρος των ΜΜΕ δοκιμάζεται από τις απολύσεις και την ανεργία, εγκρίνεται η πρόταση για παρουσιαστή που από άλλες δραστηριότητες, έχει λύσει το βιοποριστικό και συνταξιοδοτικό του πρόβλημα. Με άλλη απόφασή της η ΕΡΤ δίνει κύκλο εκπομπών στο συνάδελφο Φώτη Ιγνατίου (μέλος της ΕΣΗΕΑ, στέλεχος της παράταξης του κ. Κακλαμάνη στο Δήμο Αθηναίων, υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ) ασχολούμενο με θέματα υγείας. Εδώ το φάλτσο το δημιουργεί ο κ. Ιγνατίου μόνος του στον εαυτό του, που στο βιογραφικό του καμαρώνει για τις επαγγελματικές σχέσεις του με εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο που καλύπτει δημοσιογραφικά. Δηλαδή επιχαίρει για το κουρέλιασμα της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Έτσι που το πάει η ΕΡΤ δεν αποκλείεται να δούμε και εορταστικά προγράμματα με Κλειώ Δενάρδου, Ρόμπερτ Ουίλλλιαμς, Τζον Τίκη και το πεντάλεπτο του Ζάχου Χατζηφωτίου.Με μια διαφορά, η σημερινή κυβέρνηση που υλοποιεί αποφάσεις της Παναγοπουλικής ΕΡΤ (τότε κατατέθηκαν οι προτάσεις για τις παραγωγές αυτές) δηλώνει ότι είναι σοσιαλιστική (εντάξει δεν είπαμε ότι το πιστέψαμε) και μας γυρνάει σε επιλογές του παρελθόντος, την ίδια ώρα που στα ιδιωτικά κανάλια συντελείται επίσης μια επιστροφή στο παρελθόν με επιλογές τύπου Βig Brother. Τελικά η κρίση του καπιταλισμού δεν κάνει μόνο τον κόσμο πιο φτωχό, αλλά δείχνει και τη φτώχεια ιδεών, ενός παρακμιακού συστήματος. ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΑΠΟ ΣΤΗΛΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ (ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ). - Είναι ειδικός συνεργάτης και σύμβουλος σε εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων και επικοινωνίας σε ότι αφορά την δημοσιοποίηση θεμάτων Υγείας. Εταιρείες οι οποίες έχουν αναλάβει την επικοινωνιακή τακτική όλων σχεδόν των φαρμακευτικών εταιρειών που υπάρχουν στην Ελλάδα. - Την περίοδο 1993-1997 ήταν σύμβουλός Επικοινωνίας και Τύπου στην Κεντρική Επιτροπή Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Κ.Ε.Τ.Α) της Ν.Δ και υπεύθυνος της επιμέλειας έκδοσης μηνιαίας εφημερίδας. - Σήμερα είναι υπεύθυνος των θεμάτων και των ένθετων υγείας του «Αδέσμευτου Τύπου» και του «Αδέσμευτου της Κυριακής» του Δ.Ρίζου. - Ακόμη από τον Μάρτιο του 1999 είναι εκπρόσωπος Τύπου & Επικοινωνίας του μαιευτικού και χειρουργικού Κέντρου ΙΑΣΩ καθώς και εκπρόσωπος Τύπου & Επικοινωνίας της Πανελληνίας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας από ένα παλιότερο τεύχος των 4 ΤΡΟΧΩΝ: ΦΩΤΗΣ ΙΓΝΑΤΙΟΥ: Ο… ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ! *Τον γνωρίζετε από την TV, όπου διαφημίζει προϊόντα για… φαλακρούς: «Δημοσιογραφικές έρευνες», λέει, «έχουν αποδείξει πως…» – και ακολουθεί η διαφήμιση μεθόδου αντικατάστασης μαλλιών.Στο σποτάκι είναι, φυσικά, ασκεπής. Κι όμως, το κεφάλι του Φώτη Ιγνατίου χωρά τουλάχιστον πέντε καπέλα: δημοσιογράφος ιατρικού ρεπορτάζ (1), και εκπρόσωπος τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (2), και αντιπρόεδρος του νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» (3), και δημοτικός σύμβουλος με το Ν. Κακλαμάνη (4), και διαφημιστής προϊόντων μαλλιών (5)…Όλα αυτά μαζί! Τίποτα δεν είναι κρυφό – τα διαλαλεί ο ίδιος στο προσωπικό του site (www.ignatiou.gr) και στα προεκλογικά φυλλάδιά του.Ο κ. Ιγνατίου είναι ένα καταπληκτικό case study ασυμβίβαστων ιδιοτήτων: μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού, μεταξύ δημοσιογραφίας και εταιρειών, μεταξύ πολιτικής και τηλεόρασης…Η ΕΣΗΕΑ τον παρέπεμψε στο πειθαρχικό συμβούλιο, επειδή… δεν επιτρέπεται στους δημοσιογράφους να κάνουν διαφημίσεις. Λες και το πρόβλημα ήταν μόνο αυτό.- Πώς γίνεται δημοσιογράφος του ιατρικού ρεπορτάζ να είναι ταυτοχρόνως εκπρόσωπος Τύπου του μεγαλύτερου μαιευτηρίου της χώρας, όπως ήταν ο κ. Ιγνατίου επί χρόνια;- Πώς γίνεται ο εκπρόσωπος Τύπου των φαρμακοβιομηχάνων να διορίζεται αντιπρόεδρος δημόσιου νοσοκομείου;- Πώς μπορεί υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος να εμφανίζεται κατά την προεκλογική περίοδο σε σποτάκια άσχετα με τις εκλογές;- Πώς μπορεί ο αντιπρόεδρος δημόσιου νοσοκομείου να διαφημίζει προϊόντα μαλλιών;Θα περίμενε κανείς ότι, με τόσα οφίτσια, το δημοσιογραφιλίκι θα έχανε έναν άξιο εκπρόσωπό του. Αλλά όχι. Ο κ. Ιγνατίου εξακολουθεί να ασκεί το δημοσιογραφικό λειτούργημα. Εμφανίζεται, μάλιστα, και σε συνεντεύξεις Tύπου του υπουργείου Υγείας (είτε επί Κακλαμάνη είτε επί Αβραμόπουλου) και υποβάλλει ερωτήσεις στον υπουργό! * Τον ονομάσαμε έτσι, όχι γιατί δε συμβιβάζεται με τα συμφέροντα, αλλά γιατί συνδυάζει τα ασυμβίβαστα.