...αναδημοσίευση από το www.ert.gr...
Η ιστορία της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας ξεκινάει το 1928, όμως δεν θα λέγαμε ότι η προβολή της από τα ΜΜΕ είναι ανάλογη με την πλούσια δράση και την ιστορία της. Για αρκετούς από το ευρύ κοινό κάποια αθλήματα ίσως φαίνονται ασυνήθιστα, δεν παύουν όμως να είναι ενδιαφέροντα και συνεπώς να προσφέρουν κίνητρα για να τα γνωρίσουμε. Για το έργο της ΕΛΑΟ, ο Γενικός της Γραμματέας Αντώνης Παπαδόπουλος μιλάει στο ert.gr.
-Πότε ιδρύθηκε η ΕΛΑΟ και πριν την ίδρυσή της ποιες «προγονικές» μορφές συγκροτημένων κινήσεων υπήρχαν. Ποια αθλήματα περιλαμβάνει στους κόλπους της.
Η ιστορία της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας αρχίζει το 1928 με
την ίδρυση της «Κεντρικής Αεροπορικής Επιτροπής – ΚΑΕ» που υπαγόταν στο
Υπουργείο Οικονομικών και επιχορηγούταν από το κράτος. Με την τεχνολογία
στο χώρο της Αεροπορίας συνεχώς να εξελίσσεται και την φήμη της
«Διεθνούς Αεροναυτικής Ομοσπονδίας – FAI» να εξαπλώνεται, δεν ήταν
δυνατόν να μην υπάρχει θετική ανταπόκριση από το ελληνικό κοινό.
Οι πρωταρχικοί στόχοι της ΚΑΕ ήταν η προώθηση του Αεροπορικού και Αεραθλητικού μηνύματος στην κοινή γνώμη, η εποπτεία, η ενθάρρυνση και η προαγωγή της Ιδιωτικής Αεροπορίας και του Αεραθλητισμού καθώς και η καλλιέργεια σχέσεων με τη Διεθνή Αεροναυτική Ομοσπονδία και η παρακολούθηση της διεθνούς αεροπορικής και αεραθλητικής κίνησης. Το αξιοθαύμαστο ήταν ότι επέδειξε μια πλούσια δραστηριότητα σε μια εποχή οπού ο αεραθλητισμός στην Ελλάδα ήταν σχεδόν ανύπαρκτος και οι αθλητές ήταν κατά κύριο λόγο αεροπόροι από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όμως η αδυναμία της ήταν η εγγραφή της ως μέλος της FAI, καθώς το καταστατικό της όριζε ότι μέλη δύνανται να γίνουν μόνο οι Εθνικές Αερολέσχες που αποτελούν σωματείο-νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και δεν έχουν εξάρτηση από Δημόσιες Υπηρεσίες.
Γι αυτόν το λόγο οι ιδρυτές της ΚΑΕ μαζί με την Αεροπορική Ένωση Αθηνών το 1931 συγχωνεύτηκαν υπό την επωνυμία «Αερολέσχη Ελλάδος-ΑΛΕ». Το 1934 η ΚΑΕ καταργήθηκε και οι αρμοδιότητές της και η περιουσία της μεταβιβάστηκαν στην ΑΛΕ. Καθορίστηκε δε ότι τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Αεροπορίας και αναγνωρίστηκε ως η Ανώτατη Αεραθλητική Αρχή της Ελλάδας. Τρία χρόνια αργότερα μετονομάσθηκε σε «Βασιλική Αερολέσχη Ελλάδος – ΑΛΕ-ΒΑΛΕ». Την περίοδο εκείνη με το υψηλό επίπεδο προόδου και δραστηριότητας ακολούθησε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος που αποτέλεσε τροχοπέδη για την ανάπτυξη του αεραθλητισμού για όλες τις χώρες. Προσπάθειες για ανάκαμψη κατέβαλε το 1959 ο Γ. Θεμελής ενώ το 1972 αποφασίστηκε να υπάγεται στην εποπτεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Συγκοινωνία και μετονομάστηκε σε «Εθνική Αερολέσχη Ελλάδος – ΕΑΛΕ». Με τις αρμοδιότητες που της εκχωρήθηκαν ανέλαβε την εποπτεία όλων των Αεραθλητικών Σωματείων της χώρας και τη διοργάνωση και συμμετοχή σε Αεραθλητικούς Αγώνες.
Το 1985 άλλαξε νομική μορφή και από πρωτοβάθμιο σωματείο που εκτός των σωματείων μέλη ήταν και φυσικά πρόσωπα, έγινε δευτεροβάθμιο σωματείο με μέλη μόνο τα αθλητικά σωματεία. Με αυτή την μορφή λειτούργησε μέχρι το 1998 όπου με αλλαγή του καταστατικού μετασχηματίστηκε σε αθλητικό σωματείο και το 1999 αναγνωρίστηκε από την ΓΓΑ ως αθλητική Ομοσπονδία και από το 2000 μετέχει στο αθλητικό σχεδιασμό και επιχορηγείται για τις δραστηριότητες της.
Σε όλο αυτό το χρονικό αυτό διάστημα, η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία με την υποστήριξη του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών στην αρχή και με το Υπουργείο Πολιτισμού/ΓΓΑ στην συνέχεια καθιερώθηκε στο χώρο του Αεραθλητισμού και με τα 90 και πλέον σωματεία – μέλη πήρε μέρος σε εκατοντάδες αγώνες, οργάνωσε τέσσερεις γενικές συνελεύσεις της FAI (1962, 1967, 1992 και 2007), συμμετείχε σε Αεραθλητικά Συνέδρια και εκδηλώσεις της FAI και εκπόνησε όλους τους κανονισμούς που διέπουν τη λειτουργία των αεραθλημάτων.
-Ποια αθλήματα περιλαμβάνει στους κόλπους της.
Όλα τα αεραθλήματα που καλλιεργούνται από την διεθνή ομοσπονδία FAI και συγκεκριμένα, Αερομοντελισμός, Αεροστατισμός, Αιωροπτερισμός, Αλεξίπτωτα, Αλεξ. Πλαγιάς, Ανεμοπορία, Γεν. Αεροπορία, Υπερελαφρά, Ελικοπτερα και Ακροβατικά
-Περιγράψτε μας συνοπτικά το κάθε άθλημα.
Αερομοντελισμός είναι η ενασχόληση με την κατασκευή και την πτήση μικρών αεροσκαφών. Τα μικρά αυτά αεροσκάφη ονομάζονται αερομοντέλα η απλώς μοντέλα.
Με άλλα λόγια, αερομοντέλο είναι ένα μικρό αεροσκάφος που μπορεί μεν να πετάξει, αλλά λόγω του μικρού του μεγέθους δεν μπορεί να μεταφέρει άνθρωπο.
Αεροστατισμός – Η πτήση με τα αερόστατα που μπορεί να είναι θερμού αέρα ή αερίου ή zeppelin.
Αιωροπτερισμός – η πτήση με αιωρόπτερο δηλαδή τριγωνική πτέρυγα στην οποία ο αθλητής αναρτάται, ξεκινά την πτήση από πλαγιά βουνού και με εκμετάλευση των θερμικών εκτελεί πτήσεις αποστάσεως
Αλεξιπτωτισμός – Εκτέλεση αλμάτων με αλεξίπτωτα, κυρίως από αεροπλάνο. Μπορεί να έχουν σαν στόχο συγκεκριμένο σημείο προσγείωσης ή εκτέλεση σχηματισμών ανά ομάδες.
Αλεξίπτωτο Πλαγιάς – Ανάλογο του αιωροπτερισμού αντί όμως για αιωρόπτερο ο αθλητήςχρησιμοποιεί εδικό θόλο παρόμοιο σε μορφή με το αλεξίπτωτο αλλά αντι το αλεξίπτωτο απλά να επιβραδύνει την πτώση, έχει μορφή πτέρυγας και ο αθλητής μπορεί να πετάξει εκμεταλευομενος τα ρεύματα του αερα.
Γεν. Αεροπορία- Πτήση με ελαφρά αεροσκάφη σε αγώνες aerorally ή αγώνες χρονομέτρησης και ακρίβειας προσγείωσης.
Υπερελαφρά – Αντίστοιχο με την Γεν. Αεροπορία αλλά με αεροσκάφη ελαφρύτερα των 300 kg. Υπάρχουν 3 κατηγορίες, 3axis, Weight shift και Paramotor.
Ανεμοπορία – Πτήσεις αποστάσεων με ανεμόπτερα
Ακροβατικά – εκτέλεση ακροβατικών πτήσεων τόσο με αεροπλάνα όσο και με ανεμόπτερα.
Ελικόπτερα – Πτήσεις με ελικόπτερα σε αγώνες ακριβείας.
-Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ασχοληθεί κανείς με τα αθλήματα που καλύπτει η ΕΛΑΟ, τόσο σε σχέση με τους διαθέσιμους χώρους διεξαγωγής των αθλημάτων, όσο και με την απαιτούμενη εκπαίδευση σε κάποια από αυτά τα αθλήματα. Επίσης τι σημαίνει από άποψη κόστους για κάθε συμμετέχοντα με βάση τον απαιτούμενο εξοπλισμό ανά άθλημα.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να έρθει κανείς σε επαφή με ένα αεραθλητικό σωματείο στην περιοχή του και ανάλογα με την επιθυμία του να ασχοληθεί με κάποιο αεράθλημα. Στα περισσότερα από αυτά υπάρχουν σχολές εκμάθησης όπως σε όλα τα αθλήματα και ακολουθούνται συγκεκριμένα πρότυπα εκπαίδευσης. Στα περισσότερα από τα αερθλήματα οι σχολές είναι αναγνωρισμένες και από την ΥΠΑ. Στο site της ΕΛΑΟ www.elao.gr υπάρχουν όλες οι σχετικές πληροφορίες.
Το κόστος δεν είναι στα περισσότερα από τα αεραθλήματα μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο άθλημα. Αν μιλάμε για απλή ενασχόληση το κόστος δεν είναι απαγορευτικό. Σε περίπτωση όμως επιθυμίας πρωταθλητισμού τότε και στα αεραθλήματα το κόστος ενασχόλησης ανεβαινει λόγω των ειδικών απαιτήσεων.
-Πώς είναι η δομή της ΕΛΑΟ και ποιες είναι οι διοργανώσεις που διεξάγονται υπό την ευθύνη της.
Η ΕΛΑΟ είναι αναγνωρισμένη από την ΓΓΑ αθλητική ομοσπονδία άρα ακολουθεί τις διατάξεις του αθλητικού νόμου. Εχει 11μελές ΔΣ και για κάθε αεράθλημα υπάρχει ξεχωριστή επιτροπή. Υπό την εποπτεία της ΕΛΑΟ γίνονται οι Πανελλήνιοι και Περιφερειακοί αγώνες καθώς και κριτήρια συμμετοχής σε Εθνικές Ομάδες
-Ποια είναι η σχέση και το επίπεδο συνεργασίας της ΕΛΑΟ με μη αθλητικούς φορείς, πχ Τοπική Αυτοδιοίκηση, σε περιοχές της οποίας διεξάγονται διοργανώσεις αεραθλημάτων.
Η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση είναι πολύ καλή από την στιγμή που είτε παραχωρούνται χώροι για δημιουργία χώρων εξάσκησης είτε σε επίπεδο διοργάνωσης αγώνων όπου υπάρχουν αρκετές παροχές από τους ΟΤΑ.
-Ποια είναι η διεθνής εικόνα των αθλημάτων που καλύπτει η ΕΛΑΟ, γίνονται διεθνείς διοργανώσεις, υπάρχει ελληνική συμμετοχή σε αυτές;
Υπάρχει συμμετοχή σε διεθνείς αγώνες πολύ όμως περισορισμένη για λόγους οικονομικούς πλέον. Η συμμετοχή γίνεται αποκλειστικά με έξοδα του ίδιου του αθλητή από την στιγμή που πλέον η κρατική επιχορήγηση είναι μηδενική.
-Πώς μπορεί κάποιος πολίτης να έρθει σε επαφή με την ΕΛΑΟ και να ενημερωθεί για τις δράσεις της, αλλά και να ενταχθεί σε κάποιο σωματείο της δύναμής της.
Μέσω του site όπου θα βρει όλες τις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν αλλά και πάλι μέσω του site θα βρεί και πληροφορίες για τα κατά τόπους σωματεία ή για τους προγραμματισμένους αγώνες ή εκδηλώσεις.
Φωτο: AΠΕ/ΜΠΑ, Παντελής Σαΐτας, Γιώτα Κορμπάκη
Συνέντευξη: Νάσος Μπράτσος
Η ιστορία της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας ξεκινάει το 1928, όμως δεν θα λέγαμε ότι η προβολή της από τα ΜΜΕ είναι ανάλογη με την πλούσια δράση και την ιστορία της. Για αρκετούς από το ευρύ κοινό κάποια αθλήματα ίσως φαίνονται ασυνήθιστα, δεν παύουν όμως να είναι ενδιαφέροντα και συνεπώς να προσφέρουν κίνητρα για να τα γνωρίσουμε. Για το έργο της ΕΛΑΟ, ο Γενικός της Γραμματέας Αντώνης Παπαδόπουλος μιλάει στο ert.gr.
-Πότε ιδρύθηκε η ΕΛΑΟ και πριν την ίδρυσή της ποιες «προγονικές» μορφές συγκροτημένων κινήσεων υπήρχαν. Ποια αθλήματα περιλαμβάνει στους κόλπους της.
-Η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία είναι η ανωτάτη αεραθλητική αρχή της χώρας. Η λειτουργία της στηρίζεται τόσο στον αθλητικό νόμο 2725/99 όπως ισχύει σήμερα, όσο και στον νόμο περί ιδιωτικής αεροπορίας 1127/72. Είναι αθλητική ομοσπονδία, αναγνωρισμένη από την ΓΓΑ.
Εκπροσωπεί την χώρα μας στην Διεθνή Αεροναυτική Ομοσπονδία, FAI, της οποίας είναι μέλος από το 1931.
Είναι μέλος επίσης του οργανισμού Europe Airsports, της European Gliding Union καθώς και της European Microlight Federation.
Οι πρωταρχικοί στόχοι της ΚΑΕ ήταν η προώθηση του Αεροπορικού και Αεραθλητικού μηνύματος στην κοινή γνώμη, η εποπτεία, η ενθάρρυνση και η προαγωγή της Ιδιωτικής Αεροπορίας και του Αεραθλητισμού καθώς και η καλλιέργεια σχέσεων με τη Διεθνή Αεροναυτική Ομοσπονδία και η παρακολούθηση της διεθνούς αεροπορικής και αεραθλητικής κίνησης. Το αξιοθαύμαστο ήταν ότι επέδειξε μια πλούσια δραστηριότητα σε μια εποχή οπού ο αεραθλητισμός στην Ελλάδα ήταν σχεδόν ανύπαρκτος και οι αθλητές ήταν κατά κύριο λόγο αεροπόροι από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όμως η αδυναμία της ήταν η εγγραφή της ως μέλος της FAI, καθώς το καταστατικό της όριζε ότι μέλη δύνανται να γίνουν μόνο οι Εθνικές Αερολέσχες που αποτελούν σωματείο-νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και δεν έχουν εξάρτηση από Δημόσιες Υπηρεσίες.
Γι αυτόν το λόγο οι ιδρυτές της ΚΑΕ μαζί με την Αεροπορική Ένωση Αθηνών το 1931 συγχωνεύτηκαν υπό την επωνυμία «Αερολέσχη Ελλάδος-ΑΛΕ». Το 1934 η ΚΑΕ καταργήθηκε και οι αρμοδιότητές της και η περιουσία της μεταβιβάστηκαν στην ΑΛΕ. Καθορίστηκε δε ότι τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Αεροπορίας και αναγνωρίστηκε ως η Ανώτατη Αεραθλητική Αρχή της Ελλάδας. Τρία χρόνια αργότερα μετονομάσθηκε σε «Βασιλική Αερολέσχη Ελλάδος – ΑΛΕ-ΒΑΛΕ». Την περίοδο εκείνη με το υψηλό επίπεδο προόδου και δραστηριότητας ακολούθησε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος που αποτέλεσε τροχοπέδη για την ανάπτυξη του αεραθλητισμού για όλες τις χώρες. Προσπάθειες για ανάκαμψη κατέβαλε το 1959 ο Γ. Θεμελής ενώ το 1972 αποφασίστηκε να υπάγεται στην εποπτεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Συγκοινωνία και μετονομάστηκε σε «Εθνική Αερολέσχη Ελλάδος – ΕΑΛΕ». Με τις αρμοδιότητες που της εκχωρήθηκαν ανέλαβε την εποπτεία όλων των Αεραθλητικών Σωματείων της χώρας και τη διοργάνωση και συμμετοχή σε Αεραθλητικούς Αγώνες.
Το 1985 άλλαξε νομική μορφή και από πρωτοβάθμιο σωματείο που εκτός των σωματείων μέλη ήταν και φυσικά πρόσωπα, έγινε δευτεροβάθμιο σωματείο με μέλη μόνο τα αθλητικά σωματεία. Με αυτή την μορφή λειτούργησε μέχρι το 1998 όπου με αλλαγή του καταστατικού μετασχηματίστηκε σε αθλητικό σωματείο και το 1999 αναγνωρίστηκε από την ΓΓΑ ως αθλητική Ομοσπονδία και από το 2000 μετέχει στο αθλητικό σχεδιασμό και επιχορηγείται για τις δραστηριότητες της.
Σε όλο αυτό το χρονικό αυτό διάστημα, η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία με την υποστήριξη του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών στην αρχή και με το Υπουργείο Πολιτισμού/ΓΓΑ στην συνέχεια καθιερώθηκε στο χώρο του Αεραθλητισμού και με τα 90 και πλέον σωματεία – μέλη πήρε μέρος σε εκατοντάδες αγώνες, οργάνωσε τέσσερεις γενικές συνελεύσεις της FAI (1962, 1967, 1992 και 2007), συμμετείχε σε Αεραθλητικά Συνέδρια και εκδηλώσεις της FAI και εκπόνησε όλους τους κανονισμούς που διέπουν τη λειτουργία των αεραθλημάτων.
-Ποια αθλήματα περιλαμβάνει στους κόλπους της.
Όλα τα αεραθλήματα που καλλιεργούνται από την διεθνή ομοσπονδία FAI και συγκεκριμένα, Αερομοντελισμός, Αεροστατισμός, Αιωροπτερισμός, Αλεξίπτωτα, Αλεξ. Πλαγιάς, Ανεμοπορία, Γεν. Αεροπορία, Υπερελαφρά, Ελικοπτερα και Ακροβατικά
-Περιγράψτε μας συνοπτικά το κάθε άθλημα.
Αερομοντελισμός είναι η ενασχόληση με την κατασκευή και την πτήση μικρών αεροσκαφών. Τα μικρά αυτά αεροσκάφη ονομάζονται αερομοντέλα η απλώς μοντέλα.
Με άλλα λόγια, αερομοντέλο είναι ένα μικρό αεροσκάφος που μπορεί μεν να πετάξει, αλλά λόγω του μικρού του μεγέθους δεν μπορεί να μεταφέρει άνθρωπο.
Αεροστατισμός – Η πτήση με τα αερόστατα που μπορεί να είναι θερμού αέρα ή αερίου ή zeppelin.
Αιωροπτερισμός – η πτήση με αιωρόπτερο δηλαδή τριγωνική πτέρυγα στην οποία ο αθλητής αναρτάται, ξεκινά την πτήση από πλαγιά βουνού και με εκμετάλευση των θερμικών εκτελεί πτήσεις αποστάσεως
Αλεξιπτωτισμός – Εκτέλεση αλμάτων με αλεξίπτωτα, κυρίως από αεροπλάνο. Μπορεί να έχουν σαν στόχο συγκεκριμένο σημείο προσγείωσης ή εκτέλεση σχηματισμών ανά ομάδες.
Αλεξίπτωτο Πλαγιάς – Ανάλογο του αιωροπτερισμού αντί όμως για αιωρόπτερο ο αθλητήςχρησιμοποιεί εδικό θόλο παρόμοιο σε μορφή με το αλεξίπτωτο αλλά αντι το αλεξίπτωτο απλά να επιβραδύνει την πτώση, έχει μορφή πτέρυγας και ο αθλητής μπορεί να πετάξει εκμεταλευομενος τα ρεύματα του αερα.
Γεν. Αεροπορία- Πτήση με ελαφρά αεροσκάφη σε αγώνες aerorally ή αγώνες χρονομέτρησης και ακρίβειας προσγείωσης.
Υπερελαφρά – Αντίστοιχο με την Γεν. Αεροπορία αλλά με αεροσκάφη ελαφρύτερα των 300 kg. Υπάρχουν 3 κατηγορίες, 3axis, Weight shift και Paramotor.
Ανεμοπορία – Πτήσεις αποστάσεων με ανεμόπτερα
Ακροβατικά – εκτέλεση ακροβατικών πτήσεων τόσο με αεροπλάνα όσο και με ανεμόπτερα.
Ελικόπτερα – Πτήσεις με ελικόπτερα σε αγώνες ακριβείας.
-Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ασχοληθεί κανείς με τα αθλήματα που καλύπτει η ΕΛΑΟ, τόσο σε σχέση με τους διαθέσιμους χώρους διεξαγωγής των αθλημάτων, όσο και με την απαιτούμενη εκπαίδευση σε κάποια από αυτά τα αθλήματα. Επίσης τι σημαίνει από άποψη κόστους για κάθε συμμετέχοντα με βάση τον απαιτούμενο εξοπλισμό ανά άθλημα.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να έρθει κανείς σε επαφή με ένα αεραθλητικό σωματείο στην περιοχή του και ανάλογα με την επιθυμία του να ασχοληθεί με κάποιο αεράθλημα. Στα περισσότερα από αυτά υπάρχουν σχολές εκμάθησης όπως σε όλα τα αθλήματα και ακολουθούνται συγκεκριμένα πρότυπα εκπαίδευσης. Στα περισσότερα από τα αερθλήματα οι σχολές είναι αναγνωρισμένες και από την ΥΠΑ. Στο site της ΕΛΑΟ www.elao.gr υπάρχουν όλες οι σχετικές πληροφορίες.
Το κόστος δεν είναι στα περισσότερα από τα αεραθλήματα μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο άθλημα. Αν μιλάμε για απλή ενασχόληση το κόστος δεν είναι απαγορευτικό. Σε περίπτωση όμως επιθυμίας πρωταθλητισμού τότε και στα αεραθλήματα το κόστος ενασχόλησης ανεβαινει λόγω των ειδικών απαιτήσεων.
-Πώς είναι η δομή της ΕΛΑΟ και ποιες είναι οι διοργανώσεις που διεξάγονται υπό την ευθύνη της.
Η ΕΛΑΟ είναι αναγνωρισμένη από την ΓΓΑ αθλητική ομοσπονδία άρα ακολουθεί τις διατάξεις του αθλητικού νόμου. Εχει 11μελές ΔΣ και για κάθε αεράθλημα υπάρχει ξεχωριστή επιτροπή. Υπό την εποπτεία της ΕΛΑΟ γίνονται οι Πανελλήνιοι και Περιφερειακοί αγώνες καθώς και κριτήρια συμμετοχής σε Εθνικές Ομάδες
-Ποια είναι η σχέση και το επίπεδο συνεργασίας της ΕΛΑΟ με μη αθλητικούς φορείς, πχ Τοπική Αυτοδιοίκηση, σε περιοχές της οποίας διεξάγονται διοργανώσεις αεραθλημάτων.
Η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση είναι πολύ καλή από την στιγμή που είτε παραχωρούνται χώροι για δημιουργία χώρων εξάσκησης είτε σε επίπεδο διοργάνωσης αγώνων όπου υπάρχουν αρκετές παροχές από τους ΟΤΑ.
-Ποια είναι η διεθνής εικόνα των αθλημάτων που καλύπτει η ΕΛΑΟ, γίνονται διεθνείς διοργανώσεις, υπάρχει ελληνική συμμετοχή σε αυτές;
Υπάρχει συμμετοχή σε διεθνείς αγώνες πολύ όμως περισορισμένη για λόγους οικονομικούς πλέον. Η συμμετοχή γίνεται αποκλειστικά με έξοδα του ίδιου του αθλητή από την στιγμή που πλέον η κρατική επιχορήγηση είναι μηδενική.
-Πώς μπορεί κάποιος πολίτης να έρθει σε επαφή με την ΕΛΑΟ και να ενημερωθεί για τις δράσεις της, αλλά και να ενταχθεί σε κάποιο σωματείο της δύναμής της.
Μέσω του site όπου θα βρει όλες τις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν αλλά και πάλι μέσω του site θα βρεί και πληροφορίες για τα κατά τόπους σωματεία ή για τους προγραμματισμένους αγώνες ή εκδηλώσεις.
Φωτο: AΠΕ/ΜΠΑ, Παντελής Σαΐτας, Γιώτα Κορμπάκη
Συνέντευξη: Νάσος Μπράτσος