Σάββατο 11 Μαΐου 2013

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ




Είκοσι πέντε χρόνια μετά την απεργία στις εξετάσεις (7/5–23/6/1988), το Υπουργείο Παιδείας με τα νέα εξοντωτικά μέτρα οδηγεί τους εκπαιδευτικούς σε σύγκρουση. Την ίδια ώρα, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης εξαπολύουν τόνους ψεμάτων και συκοφαντιών για τους εκπαιδευτικούς στην εναγώνια προσπάθειά τους να στρέψουν την κοινή γνώμη εναντίον τους, ποντάροντας στην ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού. Δεν πρόλαβαν οι εκπαιδευτικοί να εκδηλώσουν τις διαθέσεις τους να αγωνιστούν ενάντια στην πολιτική που αφανίζει το δημόσιο σχολείο, τη δουλειά τους και τις ζωές τους και αμέσως άρχισε η παραπλάνηση και συκοφάντηση όσων τολμούν να αντιστέκονται.

Ψευδώς και παραπλανητικά προβάλλεται από όλα τα μέσα ενημέρωσης ότι η αύξηση του ωραρίου αποτελεί το μείζον θέμα στο οποίο αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί.

Οι υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια, η εφαρμογή του νέου Πειθαρχικού Δικαίου, που καταργεί κάθε έννοια του τεκμηρίου αθωότητας, η αξιολόγηση με τη μορφή τιμωρίας και μισθολογικής καθήλωσης, οι νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και η δημιουργία τμημάτων με 30 και περισσότερους μαθητές, η κατάρρευση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι τα βασικά σημεία της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας στα οποία αντιστέκεται ο εκπαιδευτικός κόσμος.

Όσο αφορά το ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών για την αποκατάσταση σε όλα τα ψέματα και τις συκοφαντίες πρέπει να γίνουν γνωστά τα εξής:

Στην πραγματικότητα το διδακτικό ωράριο των καθηγητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αρχίζει από τις 21 ώρες την εβδομάδα και αποκλιμακώνεται ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας σε 19,18 και τελικά 16 μετά την εικοσαετία. Ταυτόχρονα, όμως, το ωράριο εργασίας φτάνει υποχρεωτικά σε τουλάχιστον 30 ώρες, αλλά στην πράξη μπορεί να υπερβαίνει και τις 40 ώρες καθώς περιλαμβάνει ένα πλήθος γραφειοκρατικών εργασιών και καθηκόντων, προκειμένου να λειτουργήσει το σχολείο.

Ο μέσος όρος διδακτικών ωρών για τους εκπαιδευτικούς των 25 χωρών από τις 27 της Ε.Ε. για την κατώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο) είναι 19,1 και για αυτούς της ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Λύκειο) είναι 18,4. Καταρρίπτεται λοιπόν ο μύθος ότι ο έλληνας εκπαιδευτικός εργάζεται λιγότερο. Η αλήθεια είναι ότι ο μέσος όρος ωρών εργασίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών ταυτίζεται με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο και των χωρών του ΟΟΣΑ. Είναι τυχαίο ότι οι εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο έχουν μειωμένο ωράριο σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους; Όχι. Διότι, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ και με Έκθεση του ΟΗΕ μία διδακτική ώρα αντιστοιχεί σε 3-4 υπαλληλικές ώρες εργασίας.

Δυστυχώς όμως τίποτα από όλα αυτά δεν προβάλλεται από τα μέσα ενημέρωσης. Εντέχνως και υπονομευτικά προβάλλουν ως μοναδικό αίτημα των εκπαιδευτικών την αντίθεση τους στην αύξηση του διδακτικού τους ωραρίου. Η συκοφαντία αυτή πρέπει να λάβει τέλος.

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών δεν είναι ένας αγώνας που εμείς επιλέξαμε να γίνει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το επέλεξε το Υπουργείο αφού αυτό επέλεξε να φέρει τους νόμους τώρα. Εμείς απλώς σηκώσαμε το γάντι, για τις δικές μας ανάγκες, για το καλό της παιδείας, για τις ανάγκες των μαθητών στο παρόν και το μέλλον. Το Υπουργείο επέλεξε τον εκβιασμό στην πλάτη των μαθητών μας – εμείς απλώς δεν υποκύψαμε. Γι' αυτό πιστεύουμε ότι όλοι οι εργαζόμενοι και οι γονείς έχουν θέση δίπλα μας, είναι συναγωνιστές και συνοδοιπόροι μας, γιατί τα αιτήματά μας δεν είναι μόνο δικά μας. Είναι κοινά. Και μια νίκη των εκπαιδευτικών θα είναι νίκη όλων.

Γιάννης Σουκιούρογλου

Πρόεδρος Β’ ΕΛΜΕ Πέλλας





http://www.alfavita.gr/arthra/%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%88%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7-%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BF%CE%B3%CE%BB%CE%BF%CF%85