Κινητοποιήσεις σε Νάξο και Σύρο για την ακτοπλοΐα
Kαζάνι που βράζει η νησιωτική Ελλάδα, άλλωστε από καιρό λέγαμε ότι το πρόβλημα θα επεκταθεί και δεν είναι μόνο το "Ιεράπετρα" στο νομό Σάμου και το "Aqua Maria" στη Λήμνο. Όλα τα υλικά είναι αναδημοσίευση από:
http://www.autonomiprotovnaxou.blogspot.com/
1)Νάξος
Η προκήρυξη που μοιράστηκε διαβάστηκε από τον κόσμο και πολλοί την επιδοκίμασαν:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7.00μμ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ, στον απόπλου του Blue Star
Αν σας έλεγε κανείς ότι εν μέσω αυτής της δραματικής κατάστασης που βιώνουμε με την φτώχεια και την εξαθλίωση να χτυπά την πόρτα σε εκατομμύρια ανθρώπους, ότι υπάρχουν 150 όλες κι όλες οικογένειες οι οποίες διατηρούν στο ακέραιο όλα τα σκανδαλώδη προνόμιά τους, θα το πιστεύατε;
Και όμως, τα καμάρια του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου, οι εφοπληστές αποτελούν ένα ξεχωριστό κομμάτι στην ιστορία του ελληνικού καπιταλισμού. Μεταπολεμικά υπήρξαν οι στυλοβάτες όλων των απολυταρχικών καθεστώτων με αποκορύφωμα την απριλιανή δικτατορία. Όμως και στην εποχή της δημοκρατίας δεν είχαν κανένα πρόβλημα συνεργασίας, τόσο με τις κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ. Οι καραβοκύρηδες είχαν πάντοτε ιδιαίτερη μεταχείριση. Το City στο Λονδίνο λειτουργεί σαν παράρτημα των κρατικών υπηρεσιών και του πάλαι ποτέ υπουργείου ναυτιλίας. Πριν λίγα χρόνια απαίτησαν την αύξηση των κοινοτικών πόρων για τη ναυπήγηση και τη μετασκευή πλοίων και το πέτυχαν με νόμο εξπρές που ψηφίστηκε στα πεταχτά. Όχι μόνο διασφάλισαν την οικονομική τους ενίσχυση, αλλά παράλληλα οι πολιτικοί έδωσαν κρατικές εγγυήσεις στα δάνειά τους!!!
Αργότερα, όταν χρειάστηκε πάλι, μετά τα ναυάγια του Prestige στην Ιβηρική και του Sea Diamond στη Σαντορίνη, το ελληνικό κράτος έπραξε το καθήκον του: Μπλόκαρε τις τροπολογίες στο ευρωκοινοβούλιο που προέβλεπαν αυστηρότερες ποινές για περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης.
Το εφοπληστικό κεφάλαιο αποτελεί την ελληνική εκδοχή της Καμόρα αφού είναι χωμένο μέσα σε όλα: Στα μέσα μαζικής εξημέρωσης, την ενέργεια, τις τράπεζες, τον κατασκευαστικό κλάδο μέχρι και το ποδόσφαιρο. Άνθρωποί του παίρνουν θέσεις στα υπουργεία και πρώην στελέχη του ΥΕΝ και του λιμενικού στελεχώνουν τα γραφεία των εφοπληστών. Απολαμβάνουν σχεδόν πλήρη ασυλία και ατιμωρησία παρά τα πολύνεκρα ναυάγια (π.χ. Σάμινα), την θαλάσσια ρύπανση, το λαθρεμπόριο, τις ασφαλιστικές απάτες, το σπάσιμο του εμπάργκο που επιβάλλεται κατά καιρούς όπως ενάντια στο ρατσιστικό καθεστώς της Ν. Αφρικής στο παρελθόν.
Αυτές οι 150 οικογένειες λοιπόν έχουν εισοδήματα που αντιστοιχούν στο 46,4% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος και στο 61,8% των συνολικών καταθέσεων στις τράπεζες. Είναι πρωταθλητές στις off shore εταιρείες και στις καταθέσεις σε τράπεζες του εξωτερικού. Όπως έχουν ήδη κάνει τα περισσότερα καπιταλιστικά τομάρια, έτσι κι αυτοί φυγάδευσαν πρώτοι όποια κεφάλαια είχαν εδώ στην αυγή της κρίσης. Όλοι αυτοί που μας καλούν σε θυσίες για να σωθεί η χώρα και ανασύρουν το πατριωτικό φρόνημα του λαού υπηρετούν μόνο τα συμφέροντά τους, έχουν το στόλο τους κάτω από ξένες σημαίες και κατασκευάζουν τα καράβια τους σε ναυπηγεία του εξωτερικού. Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα, η αντίθετη φιλολογία είναι για τους φτωχούς.
Το ελληνικό κράτος για να επιβραβεύσει το εφοπληστικό κεφάλαιο έχει θεσπίσει 56 φοροαπαλλαγές με τις οποίες μεταξύ άλλων απαλλάσσονται από το ΦΠΑ όταν κάνουν προμήθειες αλλά και απαλλάσσονται τα τέκνα των πάμπλουτων από φόρους κληρονομιάς, ενώ όλοι οι υπόλοιποι κοινοί θνητοί τους πληρώνουν αδρά. Επίσης προκλητικότατα δεν επιβαρύνονται με το χαράτσι στα κτίρια που στεγάζονται.
Αυτή λοιπόν, η τόσο σεμνή κοινότητα ελλήνων κεφαλαιοκρατών γκρινιάζει σήμερα για το κόστος στην ακτοπλοΐα. Ζητούν κι άλλες φοροελαφρύνσεις στην αγορά πετρελαίου, απαιτούν την κατάργηση των δεκάμηνων υποχρεωτικών δρομολογίων, θέλουν να αλλάξει η επάνδρωση των πλοίων με τη μείωση των οργανικών θέσεων και με τη δυνατότητα να προσλαμβάνουν αξιωματικούς και μηχανικούς από άλλες χώρες. Επιπλέον μιλούν για την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, την κατάργηση του ΦΠΑ και των εισφορών υπέρ τρίτων.
Μέσα σε όλα αυτά οι φωστήρες μας έχουν και πρόταση για την τόνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής στο Πέραμα. Ως γνωστόν, οι περισσότερες επισκευές των καραβιών γίνονται στον Πειραιά και οι εργασίες εκεί κοστίζουν πανάκριβα σύμφωνα με τους εφοπληστές. Για να ανθίσει λοιπόν το Πέραμα και να γίνει ξανά ανταγωνιστικό προτείνουν τη δραστική μείωση στο κόστος εργασίας, την απορρόφηση του Ταμείου Μετάλλου από το ΙΚΑ και την «εκλογίκευση» στις ασφαλιστικές εισφορές, αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας και στα ωράρια εργασίας αλλά και περιορισμό της συνδικαλιστικής δράσης αφού αποτελεί αντικίνητρο όπως χαρακτηριστικά τονίζουν.
Αν υιοθετηθούν οι προτάσεις τους, μαζί με την αναμενόμενη άρση του καμποτάζ, οχτώ χιλιάδες ναυτεργάτες που δουλεύουν σήμερα στην ακτοπλοΐα κινδυνεύουν με το φάσμα της απόλυσης και της ανεργίας ή με την πολύωρη και κακοπληρωμένη εργασία. Το ΝΑΤ αργοσβήνει από τα φέσια εκατομμυρίων που του έχουν φορέσει οι εφοπληστές. Μάλιστα, πέρα από τις αναμενόμενες περικοπές στις συντάξεις και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη το κράτος έβαλε χέρι και στον ειδικό λογαριασμό Οικογενειακών Επιδομάτων των Ναυτικών (ΕΛΟΕΝ) που στηρίζεται αποκλειστικά από ιδίους πόρους. Έτσι μετά το κούρεμα των ομολόγων ο ΕΛΟΕΝ έχει απώλειες που αγγίζουν τα 20.000.000 ευρώ!
Τα επιχειρήματά τους και οι προϋποθέσεις που βάζουν για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων σήμερα είναι τα ίδια με την εποχή που θησαύριζαν με τις ίδιες γραμμές που τώρα θεωρούν ζημιογόνες. Όμως αυτό δεν τους απέτρεψε διόλου από το να αυξήσουν τα ναύλα έως και 300% τα τελευταία δέκα χρόνια. Ενδεικτικά να πούμε ότι το κόστος ταξιδιού για μια επταήμερη διαμονή στις Κυκλάδες σε σχέση με αντίστοιχο προορισμό στην ηπειρωτική Ελλάδα είναι από 30% έως και 60% πιο ακριβό. Με την πλήρη απελευθέρωση των ναύλων έχει κουρελιαστεί η ανάγκη και το δικαίωμα για φτηνή και ασφαλή μετακίνηση, ειδικά των νησιωτών. Το κόστος του ταξιδιού σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης είναι δυσβάσταχτο. Σα να μην έφταναν όλα αυτά έχουν περιορίσει επιπλέον δραματικά τα δρομολόγια και τον αριθμό των πλοίων, ενώ σχεδιάζουν και νέα αύξηση στις τιμές από 1η Απρίλη. Για να κατεβάσουν μάλιστα το κόστος τους οι Blue Star Ferries μείωσαν την ταχύτητα των πλοίων που σημαίνει επί του πρακτέου καθυστέρηση τουλάχιστον κατά μία ώρα περίπου στους προορισμούς για Κυκλάδες.
Το μονοπωλιακό καθεστώς που έχει επιβληθεί από τη συγκεκριμένη εταιρεία με τη συνέργεια του κράτους έχει διαμορφώσει τις πιο ακριβές τιμές αναλογικά με τις αποστάσεις σε όλο το Αιγαίο και η εξάρτησή μας από αυτούς μας μετατρέπει σε έρμαια στις ορέξεις τους.
Σιγά σιγά θα μας γυρίσουν πίσω στην εποχή του «Έλλη» και της «Μυρτιδιώτισσας.
Τι θα κάνουμε λοιπόν; Θα συνεχίσουμε να τους εκλιπαρούμε δουλικά όπως κάνουν οι τοπικές αρχές και οι μεγαλοπαράγοντες των νησιών; Τόσα χρόνια η εκκωφαντική σιωπή τους, οι χλιαρές και ανούσιες διαμαρτυρίες, η διαπλοκή τους και η διαφθορά μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση. Μας παραμυθιάζουν για την ανάπτυξη αλλά δεν μπορούν να διασφαλίσουν ούτε τα αυτονόητα όπως η εκπαίδευση, η περίθαλψη, η αξιοπρεπής διαβίωση κλπ. Οι πολιτικές τους έχουν κάνει τους φτωχούς φτωχότερους και τους πλούσιους αδίστακτους, άπληστους και πλουσιότερους. Αυτό που χρειαζόμαστε σήμερα είναι η δυναμική αδιαμεσολάβητη κινητοποίηση όλων μας –νησιωτών, ναυτεργατών, ταξιδιωτών για να σπάσουμε έμπρακτα τη στυγνή εκμετάλλευση και το καθεστώς ομηρίας που μας έχουν επιβάλει κράτος και εφοπληστές.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΗ, ΦΤΗΝΗ, ΤΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Ανοιχτή Συνέλευση Νάξου
2)ΣΥΡΟΣ