Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

Καταγγελία για τα “ερωτηματολόγια ικανοποίησης νοσηλευόμενων ασθενών”

Καταγγέλλουμε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τα ερωτηματολόγια του υπουργείου υγείας προς τους ασθενείς με τίτλο «ερωτηματολόγια ικανοποίησης νοσηλευόμενων ασθενών».
Κατά τα πρότυπα του «κυτίου παραπόνων» των εστιατορίων, το υπουργείο επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο να σπιλώσει τους εργαζόμενους, να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να την στρέψει ενάντια στη Δημόσια Υγεία, προς όφελος φυσικά των ιδιωτών και ιδιωτικών συμφερόντων που με το νόμο βάζουν το πόδι τους στα νοσοκομεία. Με τον ύπουλο αυτόν τρόπο, τα όποια καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν ασθενείς, συνοδοί και εργαζόμενοι – απόρροια των πολιτικών περικοπών και λιτότητας που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια με κορύφωση τα κάθε λογής μνημόνια – χρησιμοποιούνται ως πολιορκητικός κριός για την κατασυκοφάντηση του ΕΣΥ, να δικαιολογηθούν με φαιδρά και επιδερμικά επιχειρήματα οι επιθέσεις κυβέρνησης-τρόϊκας στην υγεία, να διασπαστούν οι αντιδράσεις, με τελικό στόχο την εξυπηρέτηση των μεγαλοκαρχαριών της υγείας.
Την ώρα που έχουμε ελλείψεις προσωπικού, μονοβάρδιες στις κλινικές με νοσηλεύτριες απασχολούμενες σε δύο τμήματα ταυτόχρονα, περικοπές στα υλικά καθαριότητας, αύξηση των αλλότριων καθηκόντων που πραγματοποιεί ένας εργαζόμενος στη βάρδιά του και κακοπληρωμένες ετοιμότητες αντί για κυκλικό ωράριο, έρχεται το υπουργείο να αμαυρώσει τους εργαζόμενους αντί να κάνει γενναίες προσλήψεις και ουσιαστική αναβάθμιση των νοσηλευτικών ιδρυμάτων.
Με ερωτήσεις του στυλ «σας φέρθηκαν ευγενικά;», «σας άκουσαν με προσοχή;», «λάβατε έγκαιρα βοήθεια από τη στιγμή που χτυπήσατε το κουμπί κλήσης βοήθειας;», «σας βοήθησαν με το λουτρό και την πάπια;» και άλλα φαιδρά, το υπουργείο επιχειρεί να χρησιμοποιήσει την άγνοια και το ψυχικό στρες των χρηστών υγείας, τα καθημερινά υπαρκτά προβλήματα και τις ενδεχόμενες κακές προθέσεις ασθενών και συνοδών εις βάρος των εργαζόμενων, δηλαδή των μόνων που αποδεδειγμένα δουλεύουν καθημερινά για την δημόσια υγεία. Και ενώ τα πραγματικά μας προβλήματα είναι οι ελλείψεις προσωπικού και οι περικοπές, μέλημα του υπουργείου είναι αν οι εργαζόμενοι δείχνουν αστραφτερό χαμόγελο και άλλες επιδερμικές ανοησίες. Φυσικά, δεν τολμάνε οι υπάλληλοι της τρόϊκας να ρωτήσουν τους ασθενείς αν είναι ικανοποιημένοι με την διοίκηση και την πολιτική του υπουργείου.
Συνυπεύθυνη σε αυτήν την εκστρατεία κατασυκοφάντησης θεωρούμε και την διοικήτρια του ΓΝ-ΚΥ Ικαρίας, η οποία ως το μακρύ χέρι του υπουργείου, επιτρέπει την εφαρμογή αυτού του κατάπτυστου ερωτηματολογίου, αφήνοντας εκτεθειμένους σε κάθε μορφή λάσπης τους εργαζόμενους, των οποίων υποτίθεται πως είναι προϊστάμενος
.
Το ελάχιστο που έχει να κάνει είναι να αποσύρει άμεσα την κάλπη και τα σχετικά ερωτηματολόγια. Από την άλλη, όταν ο σύλλογός μας ζήτησε χώρο για την ανάρτηση έκθεσης φωτογραφίας με θέμα την ιστορία του νοσοκομείου μας που αποκλειστικά έχτισαν οι συμπατριώτες μας, χώρο δεν έλαβε. Εν τούτοις, χώρος για το στήσιμο της άθλιας προπαγάνδας των ερωτηματολογίων βρέθηκε αμέσως. Ας μην σχολιάσουμε βέβαια το γεγονός, ότι ενώ για τη γραφική ύλη (χαρτιά Α4) υπάρχει καθεστώς λιτότητας για το προσωπικό, για την εκτύπωση των ερωτηματολογίων αντίθετα φαίνεται ότι υπάρχει και περισσεύει.
Δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από τα τσιράκια και τους υπαλληλίσκους της τρόϊκας, οι οποίοι έχουν ως στόχο την πλήρη διάλυση κάθε έννοιας δημοσίου αγαθού και την αποδιοργάνωση της ζωής μας προς όφελος των τραπεζών και του κεφαλαίου. Μονόδρομός μας οι ενιαίοι αγώνες διαρκείας για την απόκρουση της επίθεσης που δεχόμαστε όλοι, σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΣΠΑΣΤΙΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ – ΚΑΤΩ Η ΑΞΙΟΛΟΓΙΣΗ – ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΤΣΙΑ.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΝ-ΚΥ ΙΚΑΡΙΑΣ, 19-09-2011